וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחו נגד התלמידה מב"ש שגידפה חיילים "ונשלפו מהכיתות באיומים"

עודכן לאחרונה: 9.10.2024 / 14:30

הסערה במקיף זילברמן בב"ש ממשיכה וכעת חושפים הורים מביה"ס כי בהפגנה שהתקיימה התלמידים נהדפו ע"י 'גורמי ביטחון' וכן "נשלפו מהכיתות ואיימו עליהם בחקירת משטרה אם ייקחו חלק בהפגנה נוספת" משרד החינוך: "התקיימה פגישה בה ביה"ס שטח את הרציונל הכרוך בדרכי פעולתו"

מקיף זילברמן באר שבע. צילום: נועה גבאי וואלה שבע,
מקיף זילברמן באר שבע/צילום: נועה גבאי וואלה שבע

פגישה דחופה התקיימה אמש (שלישי) בין הנהלת בית הספר זילברמן בבאר שבע לבין הורים בתיכון, גורמים במשרד החינוך והנהלת מחלקת החינוך בעיר. זאת, על רקע התקרית מהחודש שעבר, בה נטען כי תלמידת כיתה ז' קראה בפני תלמידים אחרים "לשחרר את פלסטין" וכן נטען כי אמרה בפני בני משפחות של נרצחים מ-7 באוקטובר כי "חיילי צה"ל רוצחים".

הורים שנכחו בפגישה סיפרו כי "יצאנו מהפגישה בתחושות קשות. קודם כל ההורים של הילדה הגיעו ואף אחד לא עדכן אותנו לפני, היינו בהלם שאנחנו הולכים לשוחח על נושא כל כך רגיש ולהביע את החששות בפניהם. כן חשוב לי לציין שחפצי זוהר מחזיקת תיק החינוך ואבי אוחיון מנהל מינהל החינוך, היחידים שהקשיבו ונתנו תחושה שאכפת להם. מה שאי אפשר לומר על הנהלת בית הספר, הם התנהגו באופן מחפיר, אחרי שכל הורה אומר את שעל ליבו הם רק הודפים ומסבירים למה כל טענה שעולה לא נכונה. אם זה לא מספיק, האבא של התלמידה פתאום מדבר ופשוט הכחיש את הדברים, אחרי שבועות שכולם מדברים על זה ומסכימים שאלו הדברים שנאמרו, פתאום הוא מגיע ואומר לא היא רק אמרה שהילדים בעזה מסכנים זה הכל. היינו בהלם מוחלט". הפגישה שהתקיימה במלואה הייתה סוערת ומלאת אמוציות כאשר ההורים לא תמיד הסכימו על כל שנאמר, אך ניכר כי הרוחות סערו שכן חלקם בכו, זעמו ואף יצאו באמצע כי חשו זלזול והשפלה לדבריהם."לשבת בכזאת סיטואציה מתוחה באווירה שמנסים למרוח אותך, כל הורה אומר את התחושות שלו והם ממשיכים בשלהם בגרסאות הזויות, באמירות לא מכבדות ופשוט מנסים בפעם המאה לטייח, להסתיר במקום להשתמש בפגישה לשקיפות ופתיחת הדברים באמת".

טרם קיום הפגישה, סיפרו הורים מודאגים לוואלה שבע כי הם "דורשים שקיפות מלאה! דורשים תשובות לכל השאלות. לא ייתכן שמתחילת האירוע אין שקיפות, ואפילו יש הסתרה בוטה מההורים. לא הגיוני שכל המידע שיש בידינו הגיע אלינו מהילדים שלנו. אני צריכה לשמוע שילדים הותקפו בבית הספר? נהדפו על ידי 'כוחות ביטחון' שעד כה לא ברור מי הם בדיוק? אנחנו שולחים את הילדים שלנו למקום שאמור להיות מוגן עבורם, ובסוף אנחנו מקבלים ילדים בטראומה, ילדים שחוזרים עם סיפורים קשים מאוד".

ואכן, אמא נוספת מספרת על אירוע אלים וחריג שלא נחשף עד כה סביב המקרה. "באותו יום שהילדים פתחו בהפגנה, סגרו אותם במתחם ספורט, נעלו אותם שם כאילו הם אחרוני העבריינים. הטענות היו שהם לא יתפזרו בבית הספר. ברצינות? ואם הייתה אזעקה פתאום? ובכלל איזו התנהלות זאת לנעול ילדים שרוצים להשמיע את הקול שלהם? אני כמובן לא מסכימה בשום אופן לאלימות או לאמירות לא יפות, יש דרך להביע כל דעה, ועדיין אנחנו מדברים על ילדים, בני נוער! שנחשפו לאירוע חמור מאוד אחרי שנה של מלחמה וכל מילה נפיצה ומעוררת המון רגשות קשים, וודאי אמירה כמו שנאמרה במקרה הזה".

היא ממשיכה לשאול שאלות שעד כה לא קיבלה עליהן מענה. "אני כאמא רוצה לדעת מי 'אנשי הביטחון' האלה שהדפו את הילדים והפעילו כוח פיזי? ההנהלה טוענת שטיפסו על גדרות וקפצו, זה אומר שהיה נעול, אז שלא יספרו אחרת. מדוע נעלו אותם שם? מי לוקח אחריות על האירוע הבא? אם ילד היה נפצע שם, על מי האחריות? ובכלל שיסבירו איזה צעדים בדיוק מתכוונים לנקוט לסיום האירוע הזה. מדוע עד כה לא שוחחו עם הילדים? עם ההורים? למה עד עכשיו אין שום מסמך מסודר שמבהיר להורים מה בדיוק קרה ומה צפוי, מתחילת המקרה ועד סיום הטיפול? למה אין שקיפות וממשיכים להסתיר מידע?".

אמא נוספת מגוללת אירוע קשה שקרה לאחר שהאירוע הסלים והרוחות סערו בקרב ילדי בית הספר. "אחרי שהכל התרחש היינו בטוחים שיטפלו בזה כמו שצריך ונקבל עדכון מפורט מה נעשה ואיך סוגרים את הסיפור. אבל אז הופתענו לשמוע מילדים ששלפו אותם מהכיתה גורמי חינוך מבית הספר, ופשוט איימו עליהם, כן כן אין דרך אחרת לתאר את הסיטואציה, הפחידו אותם שאם הם יזמו שוב הפגנה או ייקחו בה חלק, ייקחו אותם לחקירה. כן כן, לא פחות ולא יותר - חקירה במשטרה! איפה נשמע דבר כזה שמאיימים על ילד בן 13 עם משטרה? אנחנו מזועזעים ובהלם מוחלט מהתנהלות בית הספר. במקום לטפל במי שאומר אמירות קשות מאוד בזמן מלחמה, באים ומאיימים ומפחידים ילדים שמחו נגד אמירות קשות על חיילי צה"ל? על אחים ומשפחה שלהם שנמצאים במילואים כבר שנה? מישהו צריך לתת את הדין על ההתנהלות הזאת".

נזכיר, כי לאחר המקרה, האמירות הקשות של התלמידה עברו מפה לאוזן, ומהר מאוד כלל תלמידי בית הספר נחשפו לאירוע והתגודדו בשטח בית הספר, תוך שהם קוראים להרחקתה מבית הספר. לאחר שהאירוע הסלים, הוחלט בבית הספר בשיתוף משרד החינוך להשעות אותה למספר ימים עד לבירור כל פרטי האירוע. כמו כן ציינו אז, שהרחקתה נועדה בין היתר להגן עליה מפני תקיפה של תלמידים אחרים, שזועמים על אמירותיה הקשות.

לאחר שהיה נדמה כי הרוחות נרגעו, נודע לתלמידי בית הספר והוריהם כי התלמידה חוזרת לספסל הלימודים. הסערה התחדשה, וההורים החליטו להשבית את הלימודים למשך יומיים בתקווה שהמסר שלהם יועבר והנהלת בית הספר תספק תשובות ותסביר כיצד טופל האירוע. אולם התשובות, לפי טענות ההורים, לא הגיעו - ולא הייתה שקיפות סביב המקרה.

אמש, נודע כי עם חזרתה ללימודים הוצמד לתלמידה רכז ביטחון, מחשש שתלמידים אחרים יפגעו בה. בעקבות השתלשלות האירועים דרשו ההורים לקיים את הפגישה שכאמור לא הובילה לתוצאות מספקות מבחינת ההורים ואף גרמה לתחושת השפלה וזלזול כלשונם.

מהומה בתיכון זילברמן תלמידה קראה קריאות גנאי נגד חיילי צה״ל וכן נגד משפחות נרצחים מה-7 באוקטובר. צילום פרטי,
מהומה בתיכון זילברמן תלמידה קראה קריאות גנאי נגד חיילי צה״ל וכן נגד משפחות נרצחים מה-7 באוקטובר/צילום פרטי

ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר כי אמש התקיימה פגישה בין גורמי מקצוע רבים מהעירייה וממשרד החינוך, יחד עם קבוצת הורים מבית הספר. הפגישה התקיימה לנוכח החשיבות הרבה שמייחס בית הספר לשמיעת קולות ההורים, חרף היותם שונים ומנוגדים בדעותיהם.

בפגישה זו הזים בית הספר את השמועות שהופצו בקבוצות ההורים השונות ושטח את הרציונל הכרוך בדרכי פעולתו, תוך שמירה על חיסיון תלמידיו, כמתחייב.

בית הספר מינה רכז מוגנות כדי לשמור על הסדר הטוב במהלך יום הלימודים וכדי למנוע מתלמידים לבצע מעשים שיש בהם כדי לפגוע בעצמם או באחרים.

אשר להפגנה יצוין כי בית הספר נעתר לבקשת התלמידים להביע תמיכה בחיילי צה"ל. כמאתיים תלמידים התגודדו בחצר בית הספר וחלקם אף נהגו באופן שסיכן אותם כשטיפסו על הגדר. צוות נרחב מבית הספר וסיירי ביטחון עירוניים סייעו לילדים לרדת מהגדר וניתבו את דרכם החוצה בביטחה מהשער שהיה פתוח, כדי למנוע סכנה ויציאה בדוחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully