וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חזרת התלמידה שגידפה חיילים: הורים בתיכון בב"ש משביתים את הלימודים

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 12:35

הסערה בתיכון זילברמן בבאר שבע מסרבת להירגע: הורים בביה"ס משביתים הבוקר את הלימודים ליום אחד כאות מחאה על דברי התלמידה שגידפה את חיילי צה"ל בפני בני משפחה של נרצחים מ-7 באוקטובר. "התנהלות בית הספר הייתה שגויה, ואף העמידה את ילדינו בפוטנציאל סכנה"

מקיף זילברמן בבאר שבע. וואלה שבע / נועה גבאי,
מקיף זילברמן בבאר שבע/וואלה שבע / נועה גבאי

הסערה בתיכון זילברמן בבאר שבע ממשיכה, והבוקר (ראשון) נודע כי הורים בבית הספר פתחו במחאה במסגרתה הם משביתים את הלימודים ליום אחד. זאת על רקע דבריה בחודש שעבר של תלמידה משכבה ז', שגידפה את חיילי צה"ל וקראה להם לכאורה "רוצחים".

נזכיר כי בעקבות דבריה הקשים של התלמידה היא הושעתה, כאשר אז נטען כי היא מורחקת מספסל הלימודים בעקבות דבריה, אך גם מתוך חשש שיפגעו בה. חרף טענותיו של עורך דינה של הילדה שחדה אבן ברי, לפיהן היא הכחישה שקראה לשחרר את פלסטין או שכינתה את חיילי צה"ל רוצחים, כבר אז היו מי שדרשו מההנהגה בבאר שבע לצאת כנגד האמירות ולפעול באופן מיידי לטיפול רציני באירוע.

בשבוע שעבר, כאשר נודע כי התלמידה צפויה לשוב לספסל הלימודים, תלמידים מבית הספר התגודדו וקראו להרחקתה תוך שהם קוראים "לא רוצים בוגדים בבית הספר". התלמידים, שהבהירו מתחילת הדרך שהם חשים פגועים ומודאגים נוכח האמירות, הוסיפו לכעוס על המעשה. ההורים שנחשפו לאירוע החריג זעמו ודרשו כבר אז טיפול מחמיר. "באה ילדה ואומרת כזאת אמירה מקוממת, אני מאוד מקווה שיטפלו בזה כמו שצריך, אין לאמירות מהסוג הזה מקום - לא במערכת החינוך ולא בכלל", אמרה אחת האמהות.

כעת, לאור ההחלטה להשבית את הלימודים, מהנהגת ההורים נמסר: "בהמשך לאמירות השקריות והפוגעניות בחיילי צה"ל ומשפחות הנופלים אשר ילדיהם לומדים בבית הספר וכלל הנופלים, תלמידי בית הספר ביקשו להביע מחאתם באופן דמוקרטי. התנהלות בית הספר מכאן ואילך הייתה שגויה ואף העמידה את ילדינו בפוטנציאל סכנה. על כן, הוחלט היום לקיים השבתה לאות מחאה, בה ילדים והורים יציינו מחאה דמוקרטית ולגיטימית על פי כללי החוק במטרה להביע סולידריות עם חיילי צה"ל וצדקת הדרך וההתנהלות השגויה של בית הספר. במהלך היום תתקיים פגישה בין הורי בית הספר להנהלה וגורמים נוספים על מנת להבהיר את הנושא ולצאת לדרך חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully