וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת התלמידה שהורחקה מתיכון זילברמן: "מצפים מההנהגה בבאר שבע לצאת נגד גזענות"

יניר יגנה, נועה גבאי

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 20:46

הסערה בתיכון זילברמן בב"ש ממשיכה, כאשר תלמידת כיתה ז' ניגשה לתלמידים בהם בני משפחה מקרבה ראשונה של נופלים מה-7 באוקטובר ואמרה כי חיילי צה"ל רוצחים. בעקבות דבריה הושעתה וכעת יש מי שדורשים לטפל בנושא בחומרה "מצפים מההנהגה בב"ש לצאת נגד אלימות וגזענות"

המהומה במקיף זילברמן. צילום פרטי, צילום מסך
המהומה במקיף זילברמן/צילום מסך, צילום פרטי

בסוף השבוע שעבר (חמישי), התרחש במקיף זילברמן בבאר שבע אירוע חריג, כאשר תלמידת כיתה ז' פנתה לתלמידים אחרים מבית הספר שאיבדו קרובי משפחה ממעגל ראשון באירוע ה-7 באוקטובר ואמרה בפניהם כי "חיילי צה"ל רוצחים" וכן קראה "Free Palestine" בנוכחותם. בעקבות דבריה תלמידים רבים התגודדו ובמקום התפתחה מהומה. "מתחילת המלחמה היא התנהגה מוזר, היא כנראה אמרה את מה שהיא חשבה כל הזמן הזה, צעקה 'לשחרר את פלסטין' ושהחיילים שלנו רוצחים ושהאנשים בעזה מסכנים" סיפרה אחת התלמידים לוואלה שבע.

אמש (א'), הושעתה התלמידה כאשר לפי גורמים במשרד החינוך מדובר בצעדים שננקטו בעקבות דבריה, אך גם מחשש שתלמידים אחרים יפגעו בה. עוד באותו יום פנו אל הנהלת בית הספר מעמותת שותפות-שראקה וביקשו את התייחסותה למה שהגדירו כ"אירוע בריונות המוני של אלימות מילולית קשה והסתה כלפי ערבים באופן כללי, וכלפי התלמידים הערבים בבית הספר בפרט".

כעת, נודע כי ביום חמישי הקרוב צפויה להיערך פגישה להמשך טיפול באירוע החריג, בין כלל הגורמים החינוכיים המעורבים והוריה התלמידה שהתבטאה בחריפות נגד חיילי צה"ל בזמן מלחמה. במשרד החינוך מבהירים כי "נוכח התנהגותה ועדי למנוע פרובוקציות בסביבתה הוחלט להרחיק אותה מבית הספר עד לסיום הבירור בעניינה".

באשר לתלמידים ששרו שירי הסתה אומרים במשרד החינוך כי "אין לשירים אלה כל מקום במערכת החינוך וכי מיד עם היוודע האירוע לבית הספר בוצעה התערבות חינוכית אל מול כלל המעורבים".

אבי דבוש, מפונה מנירים לבאר שבע ומנכ"ל קול רבני לזכויות אדם, אמר: "מנהיגות נבחנת ברגעים קשים. אני מצפה מהמנהיגות בבאר שבע לצאת נגד אלימות וגזענות ולתת למחנכים את הכלים לייצר תהליכים בתוך הכיתות. ובמיוחד ממי שמחוברים למסורת אני מצפה לזכור את ציוויי המקרא לאהבת והבנת הגר. לכולנו גורל משותף ואנחנו מחויבים בזהירות ואחריות".

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully