וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרטה לזכר נופלי 7 באוקטובר הושחתה בנגב. תושבי הכפר הסמוך: "מנסים להפליל אותנו"

עודכן לאחרונה: 25.6.2026 / 13:10

אלמונים הסירו דגל ישראל שנתלה במצפה ליד רתמים. ביישוב רמזו למעורבות של שכניהם מביר הדאג' ואמרו כי המקרה מצטרף להשחתת שלט היישוב וכן אנדרטה נוספת. בכפר התגוננו: "מנסים לגייס את המדינה נגדנו"

מימין: העמוד לאחר שהוסר ממנו הדגל במצפה ליד רתמים. משמאל: הדגל מתנוסס במקום בעבר/כפר רתמים

אלמונים תלשו אתמול (רביעי) את דגל ישראל שנתלה במצפה לזכר לוחמים שנפלו בקרבות ב-7 באוקטובר. בזמן שביישוב הסמוך לאנדרטה, רתמים, רומזים למעורבות של שכניהם מביר הדאג' ושל בני שבט אל-עזאזמה, בכפר טוענים: "זה ניסיון הפללה". מהמשטרה נמסר כי "תחנת שגב שלום במרחב רותם פתחה בחקירת האירוע".

ברתמים טענו כי הסרת הדגל במצפה מצטרפת להשחתה של פינת זיכרון ללוחם גולני יהודה פרץ שתועדה מוקדם יותר השבוע, ולגרפיטי שרוסס כמה ימים קודם לכן על שלט הכניסה ליישוב, ושלטענת התושבים מסמל את שבט אל-עזאזמה.

"אנחנו רואים ברצף המעשים הללו פגיעה לא רק ביישוב רתמים, אלא בריבונות המדינה", מסר דובר היישוב עקיבא ביגמן. "יש כאן ניסיון לאתגר את הריבונות והמשילות במרחב. לפגוע בסמלי שלטון מובהקים ובמשילות של מדינת ישראל במרחב. אנחנו קוראים למשטרה לפעול למצות את הדין עם מי שאחראי על המעשים הללו, ולהשיב את המשילות והביטחון למרחב".

גרפיטי על שלט הכניסה לרתמים/כפר רתמים

עם זאת, בביר הדאג' דחו את הרמיזות וטענו כי שכניהם היהודים מנסים להפליל אותם. בסרטון שהפיצו נראים צעירים שמטפסים על עמוד שעליו מתנוסס דגל, לכאורה במרחק עשרות מטרים מהמצפה שבו הוסר דגל ישראל. בסופו של הסרטון אף נוסע רכבם של הצעירים - שצולם גם לפני כחודש, כשהוא רודף אחרי עדר כבשים - לתוך רתמים.

"בכניסה לביר הדאג' יש דגלים של מדינת ישראל, וכך גם במוסדות החינוך ובכל מוסד ציבורי בכפר", אמר סלמאן אבן חמיד, חבר הנהגת הכפר. "אני לא רואה סיבה שמישהו מתושבי ביר הדאג' יילך דווקא לדגל הזה ויקרע אותו. בנוסף, אני רואה סרטונים של תושבי רתמים מנסים בלילה להוריד דגלים, כנראה של המועצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הצלחה אמיתית: שביעות רצון של למעלה מ-94% בטיפולי הרזיה

בשיתוף אברהמסון

אלמונים באזור רתמים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לדברי אבן חמיד, "רתמים מנכסים לעצמם את המדינה ואת סמליה, כאילו אנחנו לא אזרחי המדינה - והם מנסים שמישהו ייגע בסמלים הללו ויגייסו את המדינה נגד תושבי ביר הדאג'. אנחנו אזרחי המדינה כמו כל אחד אחר, סמלי המדינה נמצאים בכל מקום גם בביר הדאג', ואני קורא למשטרה לבדוק את כל הסוגיות הללו, גם את הסרטונים של תושבי רתמים מורידים דגלים בלילה, ולהגיע לחקר האמת".

בנוסף, איש חינוך תושב הכפר התייחס לריסוס הגרפיטי על שלט הכניסה ליישוב ואמר: "אפילו ילד בכיתה א' לא כותב ככה גרוע, גם לא מישהו עם מוגבלות. זה מבצע השפעה של הכהניסטים כדי לנסות לעשות לנו דה לגיטימציה".

המתיחות בין שני היישובים נמשכת זה שנים רבות. רק במאי אשתקד דיווחה אחת מתושבות רתמים כי במהלך הליכה, נתקלה בצעיר נוגע בעצמו וצוחק. בעלה הלך עם כמה תושבים לביר הדאג' וטען לתגובה אלימה, אך בכפר טענו: "הם שלפו נשק, הכו וסטרו". במרץ הותקפו שני נערים ליד היישוב והטרקטורון שלהם הועלה באש, ונבדק קשר למצפה שעלה באש. תושבי הכפר הבדואי הסמוך טענו כי הצעירים היהודים הגיעו על טרקטורון ופיזרו זבל בשטח הכפר, אך ברתמים אמרו כי האירוע המתועד אירע שעות לפני המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully