וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיטייחו את בית הספר, לא אותנו": ההורים בשכונת סיגליות זועמים

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 14:37

תושבי שכונת סיגליות בבאר שבע זועמים: "מפקירים את הילדים שלנו, יקרה פה אסון". לאחר שלל תלונות אודות איכות הבנייה וליקויים רבים שאותרו בבית הספר, הודו בעירייה כי קיימים ליקויים - והעבירו את התלמידים למתחמים אחרים בעיר. עיריית ב"ש: נעדכן את ההורים ככל שיידרש

בית הספר בשכונת סיגליות. וואלה שבע,
בית הספר בשכונת סיגליות/וואלה שבע

תלמידי בית הספר סיגליות וגני הילדים הנמצאים במתחם פתחו הבוקר (רביעי) את יום הלימודים במקומות שונים ברחבי באר שבע, וחלקם אף נאלצו להישאר בבית וללמוד מרחוק באמצעות הזום. הסיבה לכך - ליקויים רבים במבנה בית הספר. "זה פשוט מחדל", אמרה לוואלה שבע אמו של אחד התלמידים, "מפקירים את הילדים שלנו, בסוף עוד יקרה פה אסון. ואז מי ייקח את האחריות?"

כבר בחודש יולי דיווחנו על סדק שנפער לאורכו של אחד מגגות בית הספר, במעבר אל מתחם הכיתות. כבר אז זעמו ההורים, והזהירו מאסון שיקרה אם הדבר לא יטופל. "מחכים שיקרה כאן אסון קריסה כמו במקיף ו'?" שאלה אז אחת האמהות. אולם בעירייה טענו כי "הנושא ייבדק ויטופל בהתאם לצורך", ומאז נותר הסדק בגג - עם משטח ברזל שהוצמד אליו. בחלוף הזמן פנו ההורים בדרישה לתיקון ולא להסתרה, כלשונם, אך הדבר נותר בעינו.

אם לא די בכך, בשבוע שעבר דיווחנו שחתיכת טיח נפלה מגג הכניסה לבית הספר. גם אז זעקו ההורים שהאסון לא רחוק מלהתרחש, ואמרו: "אם זה היה נופל על ילד, היה קורה אסון. כל בית הספר הזה מתפורר". במקרה זה אמרו בעירייה כי הנושא נבדק וטופל על ידי הגורמים הרלוונטיים.

כבר אז סיפרו תושבי השכונה שפנו לעירייה וכתבו מכתבים בנושא לכל גורם רלוונטי, אך הם לא נענו באופן ראוי - אם בכלל. "כתבנו, שלחנו, דיברנו, כלום לא עזר. בשום שלב לא שיקפו לנו מה קורה באמת. אנחנו דורשים דבר מאוד פשוט, אם הכל תקין בבית הספר, אם ביצעתם תיקונים כאלה ואחרים, תציגו לנו דו"ח, ואנחנו רוצים לראות את המהנדס שחותם על זה שהכל שם תקין וילדים יכולים לחזור לבית הספר ללא חשש שיקרה אסון. בינתיים אין מישהו כזה שמוכן לחתום ולקחת אחריות, זה אומר הכל".

לפני שבועיים החליטו תושבי השכונה להרים את הכפפה. "התאספנו הורים ובעלי מקצוע, עשינו סיור, צילמנו ליקויים והיו שם כמה ממצאים לא פשוטים. אחד מההורים, שהוא גם ממונה בטיחות במקצועו, הוציא דו"ח מפורט. כל הגורמים הרלוונטיים קיבלו את הדו"ח הזה".

כעת, לאחר פניות רבות לעירייה וכן לכלל הגורמים הרלוונטיים, נראה כי בעיריית באר שבע מבינים שהתושבים צדקו - ואכן ישנם ליקויים המסכנים את שהות הילדים בבית הספר. כך, קיבלו אמש ההורים הודעות על סגירת בית הספר והגנים שבמתחם, והעברתם למבנים אחרים במקומות שונים בעיר, ביניהם פארק קרסו בעיר העתיקה, החווה החקלאית או פשוט מבתיהם, ללמוד בזום.

"בעקבות בדיקה של מהנדס העירייה באופן מדגמי חלקים ממבני בית הספר, נמצאו תוצאות שאינן משביעות רצון. בעקבות התוצאות נדרשת בדיקה מעמיקה יותר, אי לכך הוחלט על ידי הרשות והגורמים המוסמכים כי מחר ילמדו הילדים במקום חלופי כדי להעמיק בדיקות ולחשוב על מענה מתאים", לשון ההודעה שקיבלו ההורים".

עד שיחשבו על פתרון מתאים, ההורים זועמים על חוסר הסדר וחוסר הארגון מצד מערכת החינוך והעירייה, שכן המרחק לפארק קרסו גדול ולא לכל משפחה יש אפשרות להביא את ילדיה למקום. "מודיעים לנו מעכשיו לעכשיו שבית הספר נסגר, אחרי כל כך הרבה פעמים שאמרנו שיש ליקויים ולא התייחסו אלינו. אז גיליתם שיש ליקויים, קיבלתם החלטה לסגור, תדאגו מראש - או שזה יהיה מקום קרוב, או שיהיו הסעות. זה כל כך בסיסי. כלום לא הגיוני בהתנהלות שלהם".

"הפתרונות שאנחנו שומעים כרגע הם לא פחות מהזויים", אמר אחד ההורים לוואלה שבע. "הוחלט לכסות את החלקים בהם נמצאו ליקויים עם רשת. כן כן, רשת, לא חלילה לפתור את הבעיה, זה כבר כנראה קשה מדי. המשמעות של זה מזעזעת. שיטייחו את בית הספר, לא אותנו, ההורים. בית ספר בן ארבע שנים בלבד נמצא במצב לא תקין ולא בטיחותי, כולו מתפרק. אנחנו זועמים, כועסים, פשוט רותחים - משחקים בחיים של הילדים שלנו! עד שלא תקרוס תקרה, עד שטיח לא ייפול על ילדים, לא ילמדו, לא יתקנו. זה פשוט מחדל. בינתיים לא קיבלנו התייחסות רצינית מאף גורם רשמי, עירייה או משרד החינוך. יש על כל הגורמים האלה את חובת האחריות לדאוג לילדים שלנו".

מעיריית באר שבע נמסר: "לאחר שלא התקבלו תוצאות מעבדה חד משמעיות לבדיקת טיח באחד האזורים במוסד החינוכי, הוחלט לבצע בדיקות מעבדה נרחבות ומקיפות שיתנו תמונה מלאה לכלל הטיח בבית הספר 'סיגליות'. תוצאות המעבדה התקבלו ובהתאם לכך אנו נותנים מענה הנדסי בטיחותי לנושא שיועבר לבדיקה ולאישור כלל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים. לפיכך, ובשל הרצון להבטיח את בטיחות קהילת בית הספר, לא מתקיימים היום לימודים במוסד החינוכי. יודגש שלכל התלמידים ניתן מענה חינוכי אתמול והיום. אמש התקיימה פגישה של נציגי מנהל החינוך וההנדסה בעירייה יחד עם נציגי הורים בה הוסבר להורים על הליך הטיפול בטיח עד לביצוע פתרון קבוע. העירייה תמשיך ותעדכן את ההורים ככל שיידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully