וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה בשכונת סיגליות בבאר שבע? "בית הספר מתפורר, מחכים שיקרה אסון"

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 19:02

ההורים בשכונת סיגליות בבאר שבע זועמים ומודאגים. אחרי סדקים שהתגלו בתקרת ביה"ס, כעת חתיכה של טיח נפלה מגג הכניסה למבנה: "אם זה היה נופל על ילד היה קורה אסון". העירייה: "הנושא נבדק וטופל ע"י הגורמים הרלוונטיים"

חתיכת הטיח שנפלה מגג הכניסה לבית הספר בשכונת סיגליות. צילום: וואלה שבע,
חתיכת הטיח שנפלה מגג הכניסה לבית הספר בשכונת סיגליות/צילום: וואלה שבע

עם הגעתם אתמול (ראשון) של הורים וילדים לבית הספר בשכונת סיגליות, הם נדהמו לגלות חתיכת טיח שנפלה מגג המבואה של בית הספר, וחתיכה נוספת עוד תלויה באוויר. "הגעתי בבוקר ואני רואה חתיכת טיח תלויה באוויר, תפוסה רק מצד אחד", אמרה אחת האמהות שבנה לומד בבית הספר. "וזה לא טיח דק, זה מאוד עבה. אם דבר כזה נופל מכזה גובה זה כמו סכין".

הורה נוסף טען כי "איך שראינו את זה בבוקר מיד דיווחנו ואמרו לנו שבדקו, קילפו את החלק שהיה באוויר וסידרו. אבל לדעתי צריך לבוא לכאן איש מקצוע, לעשות סיור בכל בית הספר, בכל הסדקים כי סדקים וקילופים כאלה שנוצרים, הם פוערים את הטיח, והטיח יכול ליפול שוב ושוב, וזה מסכן את הילדים שלנו. לא צריך להמתין לאסון, אפשר לפתור את זה עכשיו".

ואכן, מביקור בשטח נוכחנו לראות בשעות הבוקר את חתיכת הטיח תלויה, כאשר המעבר מתחתיה נחסם וצוותים הגיעו להסיר את המפגע. אך ההורים מודאגים ודורשים תשובות, מאחר שלדבריהם זה לא הליקוי היחיד בבית הספר והמענה מבחינתם אינו מספק. "בית הספר מתפורר. מה, מחכים שיקרה כאן אסון? מדובר בסכנה ממשית לחיי הילדים, עד שלא יקרה אסון לא יתעוררו. אם זה היה נופל על ילד זה יכול היה לכל הפחות לפצוע אותו קשה, ולכל היותר היינו כאן באסון ממשי. יש המון סדקים וליקויים בבית הספר. מהנדס צריך לבוא ולראות את הדברים האלה, מישהו צריך להוציא דוח ולקחת אחריות".

בנוסף לכך, מחוץ לגדר בית הספר הבחינו ההורים כי חלקו העליון של פנס הרחוב, הסמוך למעבר הולכי רגל, נשבר ונותר גם הוא תלוי, בסכנת נפילה ועם פוטנציאל לפגוע בעוברים והשבים. "אם זה נופל על מישהו אני לא מקנא בו. דיווחנו, כמו על כל בעיה בשכונה הזאת, נקווה שלפחות את זה יסדרו בהקדם".

תאורת הרחוב שנשברה בשביל הסמוך לבית הספר. צילום: וואלה שבע,
תאורת הרחוב שנשברה בשביל הסמוך לבית הספר/צילום: וואלה שבע

ואכן נזכיר כי רק בחודש יולי האחרון הבחינו תושבי שכונת סיגליות בתחילתו של סדק בגג של מבנה בבית הספר בשכונה. הורים לתלמידים בביה"ס פנו בדאגה לעירייה כדי שתתקן את הסדק באופן יסודי, כך שלא תישקף סכנה לתלמידים שחולפים מתחתיו מדי יום. גורמים מהעירייה הגיעו לתקן את הנזק, אולם אותו "תיקון" התברר כחיבור של לוח מתכת שיכסה את הסדק בלבד, מה שעורר מחדש את דאגות ההורים.

ועד בית הספר מסר לוואלה שבע: "ועד בית הספר מודאג מאוד מהאירועים האחרונים של ליקויים בבנייה. נראה שאין שיקוף אמיתי לגבי הבעיות, והקבלן בודק כאשר אף אחד לא נמצא, ולא מוציא מכתב מסודר. אנחנו דורשים בדיקה יסודית של בדק מהנדס לכלל מבני הבית ספר ומכתב סדור בעניין".

מעיריית באר שבע נמסר לוואלה שבע: "מיד עם קבלת מידע בנושא, הוא הועבר לבדיקה ולטיפול מיידי של הגורמים המקצועיים הרלוונטיים. לאחר גידור האזור בוצעו והסתיימו עבודות לתיקון הטיח. באשר לפנס, הוא פורק ויוחלף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully