וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיר באר שבע נגד אוניברסיטת בן גוריון

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 16:08

בעקבות הפרסום אודות סטודנט באוניברסיטה ששיתף סרטון הספד להנייה, ותגובת הרקטור למעשה, פנו חברי המועצה לנשיא האוניברסיטה במכתב חריף: "תשובת הרקטור מביישת, שתיקה הייתה עדיפה". כך הגיב נשיא האוניברסיטה

מכתב נשיא אוניברסיטת בן גוריון לחברי המועצה. ראובן קסטרו, צילום מסך, עיבוד תמונה
מכתב נשיא אוניברסיטת בן גוריון לחברי המועצה/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, צילום מסך

חברי מועצת העיר באר שבע פנו במכתב חריף לנשיא אוניברסיטת בן גוריון בעקבות הפרסום אודות סטודנט ששיתף הספד למי שהיה מנהיג חמאס איסמעיל הנייה. "רואים בחומרה רבה את התופעה, שבמסגרתה סטודנטים במוסד הקרוי על שמו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון פועלים בזמן מלחמה ומהללים את הגדולים שבאויביה של מדינת ישראל", כתבו. "זהו אינו חופש ביטוי, זוהי תפישה מעוותת של המציאות ושל חוסר היכולת להבחין בין טוב לרע ובין מותר לאסור, ודברי השבח של סטודנט זה הינם בבחינת הסתה גמורה כנגד מדינת ישראל ואזרחיה".

לפני שבוע פרסמנו בוואלה שבע לראשונה כי המשטרה פתחה בחקירה נגד הסטודנט, זאת לאחר חשיפת המקרה ובעקבות פניית "אם תרצו". הרקטור פרופ' חיים היימס השיב לסטודנטים רבים שזעמו ופנו אליו ואמר: "האוניברסיטה לא מתערבת בהתבטאויות של סטודנטים ברשתות החברתיות. אולם, החלטתי שבמידה ומוגשת תלונה על התבטאויות תמיכה בטרור או הסתה נגד אוכלוסייה, נקיים תהליך של בירור". לדבריו אכן התקיים תהליך ברור שהסתכם כך: "התברר שהסטודנט מצטער מאוד על העלאת הפוסט, שזה נעשה בהיסח דעת והוא מחק אותו".

דגלי פלסטין בהפגנה באוניברסיטת בן גוריון, ארכיון. ללא, אתר רשמי
דגלי פלסטין בהפגנה באוניברסיטת בן גוריון, ארכיון/אתר רשמי, ללא

בתגובה ישירה לדבריו של הרקטור כתבו חברי מועצת באר שבע במכתב כי "אנו מצרים על כך שסטודנטים רבים פנו לרקטור האוניברסיטה פרופ' חיים היימס ונענו בתשובה מעליבה כי 'זה נעשה בהיסח דעת, מקווה שלמד את טעותו'. תשובת הרקטור מביישת ושתיקה הייתה עדיפה על תגובה רופסת זו, ועולה השאלה האם הסטודנט כתב את הפוסט כשהיה בגילופין, או שמא מישהו אנס אותו לכתוב פוסט זה - אחרת לא ברורה תשובת הרקטור כי הדברים נאמרו 'בהיסח דעת'. אנו סמוכים ובטוחים שהסטודנט הלומד בחוג להנדסת נתונים באוניברסיטה כתב את הפוסט באופן מודע לחלוטין, וידע בדיוק מה כתב ולמה התכוון, ואין לנו אלא להצטער על תשובתו של הרקטור המביישת בעיקר אותו ואת המוסד שבראשו אתה עומד".

על החלטת המשטרה לפתוח בחקירה אמרו חברי המועצה כי הם שמחים, "ומקווים כי החקירה תבשיל לכדי כתב אישום על אופן התבטאותו של הסטודנט, המשבח את אויביה של מדינת ישראל בעיצומה של המערכה בה מצויים כולנו".

חברי המועצה הבהירו כי אין מדובר במקרה יחיד, אלא בתופעה חוזרת שאינה מטופלת כראוי. "למרבה הצער אין זו הפעם הראשונה שבה מוזכרת אוניברסיטת בן גוריון בהקשרים דומים, כאשר בשם עקרונות של חופש הביטוי וחופש אקדמי צצים ועולים השכם והערב מקרים אשר יש לעשות הכל שלא ישנו, כמו ציון 'יום הנכבה' באוניברסיטה, הנפת דגלי פלסטין ברחבי הקמפוס, תופעה של מרצים הפועלים נגד מדינת ישראל בעולם וחלקם אף חותמים על עצומות להחרים מדינת ישראל". לדבריהם, "אירועים אלה יצרו את התשתית הרעיונית ואת הלגיטימציה של הסטודנט לפרסם פוסט המהלל את מנהיג חמאס. תופעות אלה מטילות צל כבד על שמה הטוב של אוניברסיטת בן גוריון, וכפועל יוצא על תושבי באר שבע והנגב, הגאים כל כך בקיומו של מוסד אקדמי זה שאתה עומד בראשו".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מתוך מכתב נשיא האוניברסיטה. מכתב נשיא האוניברסיטה, צילום מסך
מתוך מכתב נשיא האוניברסיטה/צילום מסך, מכתב נשיא האוניברסיטה

בתגובה לדברים השיב נשיא אוניברסיטת בן גוריון: "הפוסט הזה מזעזע וראוי לכל גינוי. עם זאת, אני לא תובע ושופט. יש לי את מלוא האמון ברקטור האוניברסיטה ובערכאות המשמעת למקרים פנימיים ובמקרים קיצוניים יותר. האוניברסיטה לא תחליף את מקומה של המשטרה ולא נקיים בתי דין חלופיים לבית המשפט של מדינת ישראל".

עוד ציין בתגובתו כי "אני מזועזע כמוכם ומגנה בשמי ובשם כלל האוניברסיטה את הפוסט הנתעב של הסטודנט שלנו אשר קיבל תהודה בימים האחרונים .במידה ומי מקהילת האוניברסיטה עבר על החוק אני מצפה מהמשטרה ומערכת המשפט למצות עימו את הדין. במקרים כאלה האוניברסיטה אינה שונה מבית החולים, מהעירייה או מכל מוסד אחר". לדבריו, "קיבלתי אינספור תלונות על פוסטים אישיים של סטודנטים ערבים ויהודים כאחד, מהשמאל הקיצוני כמו גם מהימין הקיצוני. ישנם מקרים בהם אוניברסיטת בן-גוריון נקטה עמדה נחרצת ועונשים כבדים כלפי סטודנטים אשר חצו את הקו של 'חופש הביטוי', גם כאשר לא היה מדובר בעבירה על החוק. היו אף מקרים בהם ערכאות המשמעת של האוניברסיטה מצאו לנכון להרחיק סטודנטים מהלימודים. אני גאה בכך שפרט למקרים בודדים אלו, הצלחנו להתמודד עם כל הדוגמאות בצורה חינוכית בהתאם לאוניברסיטה. אני מגבה את רקטור האוניברסיטה וערכאות המשמעת גם במקרה הזה, כפי שגם גיביתי אותם כאשר בחרו להרחיק סטודנטים. אם לא נגבה את מערכות השיפוט שלנו הדרך לכאוס תהיה קצרה ביותר".

מתן ג'רפי, מנכ"ל "אם תרצו" הגיב על הדברים ואמר: "נשיא האוניברסיטה חיימוביץ' פוגע בתושבי באר שבע, מזלזל בחברי המועצה ומעמיד במצב בלתי אפשרי את הסטודנטים שלו. האיש הזה צריך ללכת הביתה, לתושבי באר שבע ולסטודנטים נמאס מהכלת התמיכה בטרור!".

זו אינה הפעם הראשונה בה עיריית באר שבע יוצאת נגד האוניברסיטה. לפני כשנתיים שלח ראש העיר רוביק דנילוביץ' מכתב זועם לנשיא האוניברסיטה בעקבות הפגנה פרו פלסטינית שנערכה במוסד, במהלכה הונפו דגלי אש"ף לציון יום הנכבה. הדגלים הוכנסו למתחם האוניברסיטה במסגרת ההפגנה, שאושרה על ידי הנהלת האוניברסיטה. "קיבלתי עכשיו סרטון מזעזע מתוך הקמפוס של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, כאן במדינת ישראל, ולא יכולתי להישאר אדיש. דגלי פלסטין מונפים בגאווה ושירי הלל לאויבי ישראל, שכל רצונם הוא להשמידה", כתב. "אוניברסיטת בן גוריון בנגב היא חלק מהעיר באר שבע וממדינת ישראל, אל לה לשדר רפיסות ואסור לה להסכים לכך. כנשיא אוניברסיטה חייבת להיות לך אמירה ברורה בנושא. למדינת ישראל יש אך ורק דגל אחד ואין בילתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully