וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים בבן גוריון זועמים: סטודנט שיתף סרטון הספד להנייה וממשיך ללמוד כרגיל

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 15:08

שוב סערה באוניברסיטת בן גוריון: סטודנט שיתף סרטון הספד לזכרו של איסמעיל הנייה, ולמרות תלונות של סטודנטים הדבר עבר ללא סנקציה משמעותית. הסטודנטים דרשו להשעות אותו, והרקטור הגיב: "זה נעשה בהיסח דעת, מקווה שלמד את טעותו"

לפני שבועות בודדים נודע על חיסולו של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס ומי שאחראי על רצח של יהודים רבים וכן הטבח הנוראי בשבעה באוקטובר. סטודנט ממוצא ערבי, הלומד במחלקה להנדסת נתונים באוניברסיטת בן גוריון, החליט בסמוך לידיעה על חיסולו של הנייה לשתף סרטון הספד לזכרו. הסרטון נוצר ב-AI, והנייה מקריא בו את "פסוק השהידים".

בעקבות המקרה, סטודנטים רבים זעמו ופנו לרקטור פרופ' חיים היימס בתלונה להשעות את הסטודנט. הרקטור כתב לסטודנטים כי: "בדרך כלל, האוניברסיטה לא מתערבת בהתבטאויות של סטודנטים ברשתות החברתיות. אין זה מתפקידנו וטוב שכך. בחודש הראשון לאחר שבעה באוקטובר 2023 החלטתי שבמידה ומוגשת תלונה על התבטאויות של סטודנטים ברשתות החברתיות, בדגש על הבעת תמיכה בטרור או הסתה נגד אוכלוסייה זו או אחרת, נקיים תהליך של בירור מול הסטודנט ובהתאם לתוצאות הבירור אקבל החלטה האם לנקוט בצעדים משמעתיים נוספים. בעקבות המייל שנשלח בשם כלל הסטודנטים בתואר הנדסת נתונים ביקשתי לעשות תהליך דומה למה שתואר בפנייתכם. בעקבות הבירור התברר שהסטודנט מצטער מאוד על העלאת הפוסט, שזה נעשה בהיסח דעת והוא מחק אותו. הוא גם הביע צער אם העלאת הסרטון פגעה במישהו. כמובן, שאיני בוחן כליות ולב ואני יכול רק להסתמך על מה שנאמר או נכתב. בעקבות הבירור, החלטתי לקבל את דבריו של הסטודנט ואני מקווה שהוא למד מטעותו".

א', סטודנט בבן גוריון שנלחם בעזה, כתב בעקבות הדברים: "מזעזע אותי לחשוב שהאוניברסיטה שלי מאפשרת למי שתומך ברוצחים של העם שלי, להישאר בקמפוס. עם האויב התמודדתי בעזה, מדוע אני צריך לפגוש אותו גם בקמפוס? המדיניות הרופסת של הנהלת האוניברסיטה פוגעת בכולנו".

בתנועת "אם תרצו" לא אהבו את העובדה שהסטודנט המשיך ללמוד כרגיל. הם ציינו כי הנוהל עליו הכריז הרקטור התייחס מאז 7 באוקטובר דווקא למרצים ולא לסטודנטים, וכי הם רוצים לקדם נוהל שיעסוק בסטודנטים. "מי שמספיד מחבלים צריך לעוף מהקמפוס", מסרו התנועה. "בושה וחרפה שהנהלת האוניברסיטה, שטענה כי אין צורך בחקיקה נגד תומכי טרור, בוחרת להחליק על מעשה חמור כל כך".

גם סגן ראש עיריית באר שבע גדי מזוז כתב בעקבות המקרה: "מאוד מכעיס שסטודנט באוניברסיטת בן גוריון העלה סרטון הספד לאיסמעיל הנייה, רב המרצחים. וההנהלה מסרבת להשעות אותו. אני קורא לשר החינוך ולדירקטור האוניברסיטה להשעות את הסטודנט מהאקדמיה. רב המרצחים הנייה היה המחבל הגדול ביותר בשנים האחרונות, עלינו להוקיע סטודנטים שאנו מממנים אותם ותומכים בהם באקדמיה, והם מתנהגים כאויבים למדינתנו".

עוד מסר מזוז, לוואלה שבע: "בימים אלו כשבננו נלחמים על הגנת המולדת, עזבו את הבית, את הפרנסה ואת האקדמיה לטובת בטחון המדינה. כאשר אחד המבצעים החשובים הוא לחסל את ראש הזרוע של החמאס הנתמך בציר הרשע של איראן, כשברור לכולם שהנייה בן מוות, כי הוא היה ראש ציר הטרור בעולם. מגיע סטודנט ומעלה סרט על הנייה ומספיד אותו. אז הסטודנט תומך בהנייה וציר הרשע שעם ישראל סובל ממנו. אם כך איך נותנים מקום לתלמיד להתנהג כך? אני מצפה שיעשו לו שימוע ויעיפו אותו מהאקדמיה שממומנת מכספי המיסים שלנו! סוף לטרור בתאי הקמפוס!!! סוף להטפה הקיצונית שמאלנית של אוניברסיטת בן גוריון נגד ממשלות הימין!!! אוניברסיטת בן גוריון מגדלת תא של טרור בקמפוס של בירת הנגב. לא נשתוק כי זה מדמם".

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אלחנן פלהיימר, מסר בתגובה: "המקרה שהתרחש באוניברסיטת בן גוריון מהווה פגיעה חמורה בביטחונם של הסטודנטים בקמפוס, ומדגיש את הצורך הדחוף בשינוי הגישה של האקדמיה כלפי הסתה ותמיכה בטרור. מוסדות האקדמיה מתעלמים שוב ושוב מהתופעה המסוכנת הזו, ומנרמלים הלכה למעשה תמיכה בטרור. נמשיך לפעול בנחישות כדי לוודא שחוקי המדינה ייאכפו גם בקמפוסים, ושהסתה לאלימות תטופל במלוא החומרה".

אין מדובר במקרה ראשון של גילויי תמיכה במחבלים ובטרור בין כותלי אוניברסיטת בן גוריון. רק בפברואר השנה סערו הרוחות במוסד לאחר שסטודנטית לרפואה עשתה לייקים לפרסומים שונים המביעים לכאורה תמיכה בטבח 7 באוקטובר, בשחרור מחבלים ובהפרות סדר בתוך ישראל. מהאוניברסיטה נמסר כי נפתח הליך בירור משמעתי בעניינה. עוד נמסר כי באותם חודשים הגיעו תלונות על עשרה מקרים דומים, שבהם גם נפתח בירור משמעתי. באחד המקרים הוחלט על השעיה, ובמקרה אחר על הרחקה מהלימודים.

גם לפני המלחמה נרשמו מקרים דומים באוניברסיטה. ב-2022 למשל נעצרה סטודנטית בת 21, תושבת אבו קוידר, בחשד לעבירות חוק המאבק בטרור על רקע פעילותה ברשתות החברתיות.

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר: "עם קבלת התלונה בנושא, בהתאם לנוהל שנקבע בעניין זה עוד באוקטובר 2023, הסטודנט התבקש ע"י הרקטור, להסביר מדוע העלה את הפוסט הנוראי. הסטודנט הסביר שהוא הבין ששגה, שיתף ברגע של היסח דעת, מחק את הפוסט, הביע חרטה והתנצל. כולנו צריכים להיות אחראיים ולשקול היטב לפני שאנו מעלים התייחסות כזו או אחרת ברשתות החברתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully