וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: המשטרה פתחה בחקירה נגד הסטודנט מבן גוריון שהספיד את הנייה

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 0:34

סטודנט המחלקה להנדסת נתונים שיתף סרטון לזכר הנייה זמן קצר לאחר חיסולו. בעקבות תגובת האוניברסיטה לפיה נערך לו בירור והדבר נעשה על ידיו בהיסח הדעת, החליטו ב"אם תרצו" לפנות למשטרה בנושא

המשטרה פתחה בחקירה נגד הסטודנט מאוניברסיטת בן גוריון ששיתף סרטון הספד לזכרו של איסמעיל הנייה. זאת לאחר הפרסום אתמול בוואלה שבע, ובעקבות פניית "אם תרצו".

כזכור, לפני שבועות בודדים נודע על חיסולו של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס ומי שאחראי על רצח של יהודים רבים וכן הטבח הנוראי בשבעה באוקטובר. הסטודנט, שלומד במחלקה להנדסת נתונים, החליט בסמוך לידיעה על חיסולו של הנייה לשתף סרטון הספד לזכרו. הסרטון נוצר ב-AI, והנייה מקריא בו את "פסוק השהידים", פסוק מהקוראן שבו נכתב: ''אל תחשיבו את הנהרגים למען אללה מתים, אלא הם חיים אצל ריבונם ומקבלים את שכרם".

בעקבות המקרה, סטודנטים רבים זעמו ופנו לרקטור פרופ' חיים היימס בתלונה להשעות את הסטודנט. הרקטור כתב לסטודנטים כי: "בדרך כלל, האוניברסיטה לא מתערבת בהתבטאויות של סטודנטים ברשתות החברתיות. אין זה מתפקידנו וטוב שכך. בחודש הראשון לאחר שבעה באוקטובר 2023 החלטתי שבמידה ומוגשת תלונה על התבטאויות של סטודנטים ברשתות החברתיות, בדגש על הבעת תמיכה בטרור או הסתה נגד אוכלוסייה זו או אחרת, נקיים תהליך של בירור מול הסטודנט ובהתאם לתוצאות הבירור אקבל החלטה האם לנקוט בצעדים משמעתיים נוספים. בעקבות המייל שנשלח בשם כלל הסטודנטים בתואר הנדסת נתונים ביקשתי לעשות תהליך דומה למה שתואר בפנייתכם. בעקבות הבירור התברר שהסטודנט מצטער מאוד על העלאת הפוסט, שזה נעשה בהיסח דעת והוא מחק אותו. הוא גם הביע צער אם העלאת הסרטון פגעה במישהו. כמובן, שאיני בוחן כליות ולב ואני יכול רק להסתמך על מה שנאמר או נכתב. בעקבות הבירור, החלטתי לקבל את דבריו של הסטודנט ואני מקווה שהוא למד מטעותו".

בעקבות תגובת הרקטור הגישו אנשי "אם תרצו" תלונה במשטרה בדרישה לאכוף את החוק בגין הסתה לטרור נגד הסטודנט, ולפני זמן קצר הודיעה המשטרה כי פתחה בחקירה.

''מי שמספיד את הנייה מוזמן לעשות זאת בכלא", אמרה רבקה רון דרף, ראש אגף פעילים בתנועת "אם תרצו". "עצוב שצריך לפנות למשטרה כי האוניברסיטה מעדיפה לשתוק במקום להגן על הסטודנטים. בימים האחרונים אנו מוצפים בפניות רבות עם דוגמאות נוספות על אוזלת היד של הנהלת בן גוריון. בושה וחרפה שסטודנטים נאלצים לחשוש לחייהם כשהם באים ללמוד בקמפוס''.

שמעון טובול, סגן ראש עיריית באר שבע הגיב ואמר כי: "אוניברסיטת בן גוריון לצערי בזמן האחרון גורמת לבושה לכל אדם ציוני שאוהב את המדינה. אני מקבל מקרים מזעזעים של מרצים שמדירים חיילי מילואים שמשתתפים בלחימה ולא מתחשבים בהם. הגדיל לעשות הדיקן שהחליט לא להשעות את הסטודנט תומך הטרור הזה אני מצפה מהעירייה ומכל הגורמים בממשלה לקרוא לאוניברסיטת בן גוריון לסדר ולהבין שהם אוניברסיטה ישראלית יהודית שנהנית מכספים ציונים ולא אוניברסיטת ביר זית.
אסור לנו לשתוק, לא ניתן לאורחים הבלתי קרואים הללו לחלל את שמה המכובד והטהור והציוני של באר שבע".

שמעון טובול, סגן ראש עיריית באר שבע. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שמעון טובול, סגן ראש עיריית באר שבע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גם ג'ולי קייט, יו"ר סיעת באר שבע ביתנו במועצת העיר, התייחסה למקרה. "זו אינה הפעם הראשונה בה סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון מביעים תמיכה באויב או משתפים במדיה סרטונים המסיתים לאלימות נגד יהודים. העיר הזו קברה יותר מדי חללים כדי להתייחס בסלחנות להתנהגות זו. לא ייתכן שסטודנטים משרתי מילואים יאלצו לחלוק את ספסל הלימודים עם תומכי טרור! אני קוראת להנהלת האוניברסיטה להפסיק את הסלחנות וההססנות בתגובה למעשים אלה ולהוקיע את תומכי האויב (סטודנטים ומרצים כאחד) משורותיהם. אין מחילה ואין 'בשוגג'. הגיע הזמן שנפסיק להיתמם!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully