וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: גילויים חדשים בפרשת הרופא שהצטרף לדאעש - ומה הקשר לחייל שנמצא מת בדירתו?

עודכן לאחרונה: 23.8.2024 / 15:27

שכנים בבניין בו התגורר ד"ר מחמד עזאם עם אשתו ובנותיו מספרים על השקיות המדממות מחוץ לדירתם, על שירת "ויוה פלסטינה", ועל כך שעזבו את דירתם לתקופה קצרה קצת לפני 7 באוקטובר.

ד"ר מחמד עזאם, תושב נצרת ששימש רופא מתמחה בביה"ח סורוקה והואשם בהצטרפות לדאעש, גר בבניין בשכונה ג' בבאר שבע עם אישתו ושתי בנותיו. באותו הבניין, כפי שסיפרו דיירים לוואלה שבע, נמצא ללא רוח חיים דייר הבניין דייויד פרק, חייל המילואים מקנדה שהובא למנוחות בשבוע שעבר.

השכנים שופכים אור על דמותו של הרופא, וחושפים פרטים חדשים שבדיעבד ולאחר פרסום כתב האישום נגדו מסעירים את הדמיון. "בשבוע לפני 7 באוקטובר הם לא היו בדירה, הם סוג של עזבו אותה - ראינו מחוץ לבית שלהם ארגזים והמון המון דברים שלהם, אז חשבנו שהם עזבו את הדירה", מספרים השכנים, "וב-25 באוקטובר הם חזרו לדירה. הם לא היו בשלושה שבועות הראשונים של המלחמה".

כשראו את תמונתו של עזאם, שהופצה על ידי המשטרה, זיהו אותו מיד. "הוא גם היה תמיד עם המדים של סורוקה", סיפרו, ותיארו מפגשים תדירים במעלית הבניין. "תמיד הוא היה מחייך, אבל הוא לא היה בחיים מדבר או משהו כזה". את אשתו והילדות, כך הם מספרים, ראו הרבה פחות. "הילדות כל היום היו בבית. זה היה דירת חדר, זה מה שהיה הזוי, כל הארבעה אנשים האלה".

השכנים מדברים על בני זוג שחיו בצורה חשדנית. "כשהוא היה מגיע מאוחר בלילה, הוא בחיים לא היה דופק בדלת - הוא היה נוסע בקורקינט למשמרת כל פעם, וכשהוא היה מגיע הוא לא היה דופק בדלת, הוא היה עושה לה עם הפעמון של הקורקינט שני צפצופים כאלה. כנראה כדי שהיא תדע שזה הוא ולא אף אחד אחר".

"הם לא היו שקטים. הילדות היו צורחות כל היום", מספרים השכנים. במקרה אחד, כך סיפרו, שמעו את הילדה בוכה ואז האמא מנסה להרגיע אותה בשירת "ויוה פלסטינה". "ממש חזק אבל", סיפרו השכנים, שאף העידו על הפרטים במשטרה.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, עזאם התעניין ברעלים, ובטלפון שלו נמצאה תיקייה בשם "הכנת רעלים" עם קבצים כמו "ריצין", "רעל הבשר המקולקל" ועוד. "הייתה שקית זבל מחוץ לבית שלהם, ואחרי איזה יום ממש יצא סוג של דם של בשר כזה, אבל לא דם של בשר", מספרים השכנים. "זה היה יותר אדום, טרי, בכמות גדולה יותר. ואחרי שראיתי שכתבו עליו שהוא הכין רעלים וכאלה, יכול להיות שהוא ניסה להזריק את זה על משהו או השתמש במנות דם. זה לא היה דם רגיל, דם כזה שיוצא מסטייק אחרי שזרוקים אותו. זה לא היה ככה".

באותו הבניין, כאמור, גר גם דיוויד פרק, חייל מילואים שמת בנסיבות טרגיות ונמצא לאחר יומיים ללא רוח חיים בדירתו. פרק עלה לארץ מקנדה, למד באוניברסיטת בן גוריון, ולפני כמה חודשים השתחרר משירות בעזה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במקרה מותו של החייל דיוויד פרק ז"ל לא נחקר חשד לפלילים".

גם בבית החולים הזדעזעו

כפי שפורסם אתמול בוואלה שבע, זעזוע הורגש במסדרונות בית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר הפרסום אודות עזאם. "ידענו על זה כי באו באמצע תורנות ועצרו אותו", סיפר לוואלה שבע מתמחה שעבד עמו במיון. "התחילה חרושת שמועות, כל אחד ניסה להבין מה מי מו, חשבנו שאולי זה קשור למשהו שיש לו בצפון, אבל אז התחילו שמועות שזה קשור לעניינים ביטחוניים". לדבריו, "בדיעבד כן, הוא היא ביזארי בחודשים האחרונים שעבדתי איתו במיון. הממשק שלי איתו לא היה מאוד צפוף, אבל בבין לבין כן הרגשתי שינוי והתנהלות קרה. חשבתי שזה בגלל שחיקה של סוף ההתמחות". המתמחה הדגיש כי הוא מהצד שמחפש דו קיום, אולם הגילוי הזה מערער את הדינמיקה והדו קיום בבית החולים.

"לא חשבנו שהוא עלול לעשות פיגוע, אבל ההתנהגות שלו הייתה מוזרה", אמר איש צוות בבית החולים. "זה היה נראה שהוא לא כל כך עצוב על הטבח. הפחד שלנו זה לא ההצטרפות שלו לדאעש, אלא העובדה שהוא התעניין באיך מרעילים, ואלוהים יודע מה היה קורה אם הוא היה מנסה להרעיל פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully