וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשבע אמונים לדאעש": כתב אישום הוגש נגד רופא מתמחה בסורוקה

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 12:07

חקירתו של הרופא, בן 34 מנצרת, העלתה כי צרך במשך עשור תכני רשת קשים המזוהים עם ארגון הטרור, ולאחר 7 באוקטובר החליט להצטרף אליו. בטלפון שלו נמצאו הנחיות להכנת רעלים וחומר נפץ

בית חולים סורוקה בבאר שבע, 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
בית חולים סורוקה בבאר שבע, 4 ביוני 2020/ראובן קסטרו

רופא מתמחה בביה"ח סורוקה הואשם שצרך תכנים של דאעש ברשת ולאחר 7 באקטובר נשבע אמונים לארגון. כך הותר לפרסום. המתמחה, ד"ר מחמד עזאם, בן 34 מנצרת, נעצר לחקירה לפני כחודש.

עזאם, שהתמחה המחלקה פנימית בבית החולים, נעצר במסגרת פעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל בחשד לפעילות ביטחונית בהשראת ארגון המדינה האסלאמית. בחקירתו עלה כי הוא צרך בצורה אינטסיבית תכני רשת קשים המזוהים עם דאעש, במשך עשור, בטרם הצטרף לארגון. הוא הודה במיוחס לו ובטלפון שלו נמצאו מאות תכני מדיה הכוללים הוצאות להורג, עריפות ראשים, גופות מרוטשות, וכן תיקייה בשם "ספרי חומרי נפץ" ותיקייה אחרת בשם "הכנת רעלים" עם קבצים כגון "ריצין", "רעל הבשר המקולקל" ועוד.

7 באוקטובר היה נקודה קריטית בהסלמה של המתמחה, אז החליט להישבע אמונים לחליף החדש של דאעש. במקביל שלח לחבריו תיעודים של זוועות הטבח, "כאשר נימת ההתכתבות שלו הינה נימה של צחוק ושמחה לאידה של מדינת ישראל", לשון כתב האישום. בין היתר, כשראה את המבלים במסיבת הנובה מסתתרים מפני המחבלים במכולת אשפה כתב לחבריו: "תראה את בני הדודים שלנו מתחבאים בזבל", וכן "הייתה מסיבת סמים, באו ואספו אותם". בדצמבר כשהגיעו חיילים פצועים לבית החולים, שוחח הנאשם עם חברו בוואטסאפ. חברו כתב לו כי באל-ג'זירה דווח על הגעתם של 27 חיילים פצועים, ועזאם אישר כי כל יום מגיעים מסוקים ופירט על סוגי הפציעות של חיילים. עזאם ציין מקרה ספציפי של חייל שנפצע, ולאחר שחברו כתב לו "שאללה יכבה את האור שלו", השיב לו עזאם בתגובה "חחח אמן".

"זה מפחיד מאוד", אמרה עובדת בבית החולים לוואלה שבע. "לדעת שמישהו שעובד איתך, אוכל איתך, ממש נמצא איתך כל כך הרבה שעות - בסוף נשבע אמונים לארגון טרור רצחני כזה, זה מפחיד. אבל זה לא מפתיע אותי. הזהרנו כמה פעמים שהכל פה נפיץ, בעיקר עם המתמחים החדשים. יש בבית החולים דו קיום מצד אחד, אבל מצד שני אתה לא באמת יודע מה הבן אדם עושה כשהוא יוצא משערי בית החולים".

בבקשת המעצר צוין כי התנהלותו של עזאם מעידה על מסוכנותו לציבור, בוודאי שבתפקידו כרופא בבית חולים, ועם תום חקירתו הוגש נגדו כתב אישום ב-8 באוגוסט. "שב"כ ומשטרה רואים בחומרה כל מעורבות או זיקה של אזרחים ישראלים לפעילות טרור, לרבות לארגון המדינה האסלאמית (דאעש), וימשיכו לפעול לסיכול ומיצוי מלוא חומרת הדין עם המעורבים בעבירות אלה", נמסר מגופי הביטחון.

מבית החולים סורוקה נמסר: "הנהלת בית החולים רואה בחומרה רבה ומזועזעת מההאשמות. המקרה נחקר ומטופל על ידי רשויות החוק האמונות על הנושא, ואנו סמוכים ובטוחים בטיפולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully