וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלינץ' בתושבות רהט: המשטרה ושב"כ עצרו שני חשודים

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 15:32

שב"כ ומשטרת ישראל עצרו היום (שני) שני חשודים בתקיפת חמש תושבות רהט במאחז גבעת רונן שבשומרון. הנשים, בנות משפחת אל-ג'אער, סבלו משברים בעקבות המקרה.

לפי המשטרה, מדובר באירוע תקיפה חמור שכלל בין היתר יידוי אבנים, איומים בנשק והצתת רכבן של הנשים, בנות משפחת אל-ג'אער. שני החשודים הועברו לחקירה, ומחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בבית המשפט. חקירת האירוע נמשכת.

בנות המשפחה העידו כי נקלעו למאחז בטעות. "הן היו בדרך לשכם, לבקר חברה ולעשות קניות", סיפר עדנאן, אביהן של למיס, רגדה ונופה, וסבא של אליף בת השנתיים והנד בת ה-22 - שכולן היו ברכב. "הווייז הטעה אותן והכניס אותן לגבעת רונן. הם שאלו אדם שהיה חמוש ושאלו אותו איך מגיעים לשכם, אז הוא אמר להן 'לא טעיתן, אתן בכיוון הנכון'. נסעו עוד 100-200 מטר עד איזה מדרון, ושם קרה כל מה שקרה - כמעט לינץ', פיגוע לדעתי. זרקו עליהן אבנים, הן עם הרבה חבלות ברגליים, שברים, יש אחת חתוכה בראש, לשנייה יש בצלעות שבר. הן היו בביה"ח בילינסון, אחת הילדות הובהלה אתמול לסורוקה אחרי שהתגלה שיש לה שבר. כמעט שרפו אותן באוטו, אם לא היו מצליחות לברוח היו שורפים אותן באוטו. מה שהיה שם זה זוועה, זה פיגוע לכל דבר".

אתמול טענה ח"כ לימור סון הר-מלך במהלך דיון בכנסת כי המשפחה לא ישראלית וכי לוחית הזיהוי של הרכב בו נסעו לא הייתה ישראלית. אבי המשפחה שלל את הדברים נחרצות, ואמר כי חברת הכנסת מחפשת תירוצים כדי להתחמק מהמקרה. "היא צריכה להתבייש, זה בושה וחרפה למדינת ישראל", אמר.

דבריה של חברת הכנסת גררו גל של גינויים ציבוריים, בין היתר מהפרשן עמית סגל, שאמר כי "לימור סון הר-מלך היא תומכת טרור. היא תמכה בהצתת מכונית עכשיו של אנשים, באקט שהופך את גבעת רונן, המאחז, למשהו כמו כיכר מנרה בתחילת האינתיפאדה השנייה - אם מישהו נכנס בטעות, עושים בו לינץ'".

בתוך כך, צפויים עשרות נשים וגברים להגיע הערב לבית משפחת אל-ג'אער ברהט. "זו פשוט הייתה אלימות נגד המין האנושי", אמרה יוזמת הביקור, תושבת להבים סיגל סבן בלילה. "רהט זו העיר שלנו, ככה אני קוראת לזה. המשפחה שלי ואני מבלים בה הרבה, אם זה הקניות, אם זה ספקים, אם זה בתי מרקחת, ירקנים, סופר, אנשי מקצוע - באמת אחים שלנו, ככה אני רואה את זה".

  • עוד באותו נושא:
  • לינץ'
  • רהט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully