וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הן הציגו ת.ז כחולות - היא מחפשת תירוצים, שתתבייש": אבי הנשים שעברו לינץ' עונה לסון הר-מלך

עודכן לאחרונה: 11.8.2024 / 12:57

חמש בנות משפחה מרהט נקלעו למאחז בשומרון והותקפו באכזריות. אביהן דחה בזעזוע את טענות חברת הכנסת לפיהן הן אינן ישראליות, ואמר: "יכול להיות שזו טעות שהן נסעו, אבל מי שטועה במדינת ישראל, אומרים לו איפה הדרך"

כיבוי הרכב של בנות המשפחה בגבעת רונן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כיבוי הרכב של בנות המשפחה בגבעת רונן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חמש בנות משפחה מרהט, בהן פעוטה כבת שנתיים, הותקפו בסוף השבוע כשנכנסו למאחז גבעת רונן שמדרום לשכם. לדבריהן, היו בדרכן לשכם אך טעו בניווט, והותקפו במאחז על ידי מתנחלים חמושים באבנים. הרכב המשפחתי הוצת, והן אושפזו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. איש לא נעצר, אך בנות המשפחה שוחררו לביתן כששתיים מהן סובלות משברים בצלעות ובכתף.

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


"הן היו בדרך לשכם, לבקר חברה ולעשות קניות", מספר עדנאן, אביהן של למיס, רגדה ונופה, וסבא של אליף בת השנתיים והנד בת ה-22 - שכולן היו ברכב. "הווייז הטעה אותן והכניס אותן לגבעת רונן. הם שאלו אדם שהיה חמוש ושאלו אותו איך מגיעים לשכם, אז הוא אמר להן 'לא טעיתן, אתן בכיוון הנכון'. נסעו עוד 100-200 מטר עד איזה מדרון, ושם קרה כל מה שקרה - כמעט לינץ', פיגוע לדעתי".

"זרקו עליהן אבנים", המשיך האב לתאר את התקיפה ואת תוצאותיה, "הן עם הרבה חבלות ברגליים, שברים, יש אחת חתוכה בראש, לשנייה יש בצלעות שבר. הן היו בביה"ח בילינסון, אחת הילדות הובהלה אתמול לסורוקה אחרי שהתגלה שיש לה שבר. כמעט שרפו אותן באוטו, אם לא היו מצליחות לברוח היו שורפים אותן באוטו. מה שהיה שם זה זוועה, זה פיגוע לכל דבר"

מה יש לחפש בשכם בימים כאלה?

"זו שאלה קשה. יכול להיות שזו טעות שהן נסעו, אבל בכל זאת - מי שטועה במדינת ישראל, אומרים לו איפה הדרך. אתה יודע כמה נכנסו לרהט ועזרנו להם, והבאנו להם גם מים לשתות והדרכנו אותם לאיפה ללכת? דרך המלך מה שנקרא. אני עדיין לא מעכל את זה שזה קורה במדינת ישראל. זה חמור מאוד".

בדיון שנערך היום בכנסת עלתה גם התקיפה, וח"כ לימור סון הר-מלך טענה שהמשפחה לא ישראלית וכי לוחית הזיהוי של הרכב בו נסעו לא הייתה ישראלית: "לא מדובר בשום משפחה ישראלית, ביהודה ושומרון האיום נמצא מתחת לבית. נכנס רכב על לוחית ריושי לא ישראלית, אנחנו מבינים את הסכנה, אנחנו מכירים את האיום ותרחישי האיום. לא נתנו להן שום מכות. כשיש אפשרות שאירוע כזה תמים יכול להיות אירוע של ריגול, אירוע של איסוף מידע, אתה לא יכול להתעלם מהדבר הזה".

צפו בדבריה של סון הר-מלך

ח"כ לימור סון הר-מלך בדיון בכנסת/ערוץ כנסת

"היא לא צודקת", אומר עדנאן, "היא אומרת דברים לא נכונים. איך לא ישראלים? הן הציגו תעודות זהות ישראליות, לוחית רישוי ישראלית לכל דבר, צהובה. מה יש? עכשיו הם מחפשים כל מיני תירוצים כדי להתחמק מזה? היא צריכה להתבייש, חברת הכנסת הזאת. היא צריכה להתבייש לדבר ככה, זה בושה וחרפה למדינת ישראל". בתמונות שהעביר למערכת וואלה שבע ניתן לראות כי הרכב בו נסעו אכן נושא לוחית רישוי צהובה, ולבנותיו יש תעודות זהות ישראליות.

מאז התקיפה, מספר עדנאן, כל המשפחה בהלם. "אנחנו בשוק, לא מאמינים למה שקרה. הבנות כולן, בלי יוצא מהכלל, בפוסט טראומה. הן משחזרות את המקרה כאילו שזה קרה עכשיו. הן נבהלות כל הזמן, הן לא שוכחות את זה, זה בראש. קשה, קשה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully