וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם בן גביר יוכל להרוס את רהט, הוא יעשה את זה"

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 19:59

תושבי הכפר אום בטין, בו נהרס היום מבנה בלתי חוקי כשברקע הצתת צמיגים ויידויי אבנים, זועמים על השר לביטחון לאומי, שבירך על ההריסה. "העניין הוא לא אכיפת חוק, העניין הוא שנאה וגזענות", אמר אחד מהם

כוחות הביטחון מחוץ לבית באום בטין לקראת הריסתו, היום. דוברות משטרת ישראל
כוחות הביטחון מחוץ לבית באום בטין לקראת הריסתו, היום/דוברות משטרת ישראל

"אם בן גביר יוכל להרוס את רהט ואת כל הערים הערביות, הוא יעשה את זה" - כך אומר תושב הכפר אום בטין, בו התפתחו היום (רביעי) עימותים על רקע הריסת מבנה לא חוקי. המפגינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוחות שהגיעו להוציא לפועל את צו ההריסה, והשר לביטחון הפנים איתמר בן גביר בירך על הפעולה.

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


"המצב גרוע מאוד", אומר חסין אבו כף, שמספר כי הבית שנהרס שייך לזוג צעיר שרק נישא, וכי בנייתו טרם הוסדרה מסיבות טכניות. "אנחנו בהסדרה עם הרשות משנת 2017, יש לנו גבולות לכפר, תכננו שכונות לכל הכפר, אבל לקבלן אין יכולת לבצע את הפיתוח לכל הכפר, והוא מתחיל שכונה אחת אחרי השנייה. כל התושבים בכפר מסכימים על הסדרת הקרקע, מסכימים על השכונות, על הכל, אבל כל אחד ממתין שהתור שלו יגיע". לטענתו, הבית שנהרס נבנה בשכונה שאמורה הייתה להתחיל הסדרה בקרוב.

"כשהמדינה במצב מלחמה, אנחנו צריכים לחזק את העורף, לא להרוס את החברה", הוא ממשיך, "האנשים שהרסו להם את הבית יש להם קרובי משפחה שנלחמים בשדה הקרב עכשיו. תתאר לעצמך שאדם הולך להילחם ולהגן על המדינה, ופתאום באים להרוס את הבית של אח שלו או של בן דוד שלו, זה כואב. זה לא הזמן".

הריסת הבית באום בטין, היום/המשרד לביטחון לאומי

"העניין הוא לא אכיפת חוק, העניין הוא שנאה וגזענות", אומר אבו כף בהתייחסו לבן גביר, "האדם הזה הוא גזען במגזר היהודי לפני המגזר הערבי. הבן אדם הזה שונא את עצמו אפילו. הוא עובד לבד, לא איכפת לו. אם הוא יכול להרוס את רהט ואת כל הערים הערביות, הוא יבוא להרוס. זה אדם חולה נפש, אדם שמפיץ את השנאה שלו בכל מקום נגד המגזר הערבי".

אבו כף מתאר כיצד ההריסה היום פגעה במרקם החיים בכפר. "אחרי האירוע הזה יש איום על הקבלן בכפר שלנו, שלא ייכנס לשום שכונה. לא רוצים עבודה יותר בכפר שלנו, לא רוצים לראות את הפרצוף שלו". ומה הסיבה? "הוא עובד איטי, לא מגיע לכל השכונות, והוא גורם לנו נזק".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

ממכון ריפמן לפיתוח הנגב נמסר כי כבר לפני שבועיים פנה ראש המכון חגי רזניק לראש הממשלה והתריע על הריסת מרקם החיים המשותפים בנגב על רקע מדיניות ברורה של בן גביר. "אנו מזהים כעת מהלכי אכיפה בלתי נתפסים מצד השר בן גביר, אשר חלקם לא עתודת קרקע למעבר ומגורים. כלומר, הריסה לשם הריסה, ולא תחת אכיפה תומכת הסדרה כנדרש", כתב רזניק לנתניהו, "אסור לתת לשר בן גביר, שכל קשר בינו לבין הנגב מקרי בהחלט, להבעיר את הנגב שלנו".

רזניק הוסיף כי "הפתרון לבעיית הבדואים בנגב נמצא לפתחה של הממשלה בטיוטת החוק שהצגנו. מדינת ישראל אינה יכולה עוד להימנע מקבלת החלטות אופרטיביות וחקיקת חוקים העוסקים בעתיד הנגב בכלל, וחיי הבדואים בפרט".

עשרות תושבי הפזורה הפגינו היום בכפר והתעמתו עם השוטרים, שאבטחו את ההריסה. לפי המשטרה, להריסה קדמו ניסיונות רבים להידברות מול בעלי המבנה כדי להגיע לפשרה, אולם הוא דחה את כולם. לאחר ההריסה בירך השר בן גביר ואמר כי הוא "מגבה גיבוי מוחלט את המשטרה ורשות מקרקעי ישראל בפעילות הנחושה כעת לאכיפת החוק". לדבריו, "אני גאה להוביל מדיניות חזקה של הרס בתים בלתי חוקיים. הנגב הוא לא רכוש פרטי של אף אחד. נהרוס כמה שיותר בתים כאלו, עד אשר תחזור המשילות והריבונות שהופקרה במשך שנים בנגב".

בתוך כך, פרסם משרדו של בן גביר היום נתונים לפיהם מאז כניסתו של השר לתפקיד בתחילת 2023, חלה עלייה דרמטית באכיפת הבנייה הבלתי חוקית בנגב. על פי הנתונים, מהחציון הראשון של 2022 לחציון הראשון של שנת 2024 חלה עלייה של 51% בהריסות.

"אני גאה בעלייה הדרמטית בהיקפי ההריסה של הבניה הבלתי חוקית בנגב, הנובעת ממדיניות ברורה בהנחייתי", מסר בן גביר, "מדיניות האכיפה הבלתי מתפשרת תימשך ביתר שאת, ואף תוגבר בעזרת השם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully