וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מנצלת את ביבי": אמו של הלוחם שגופתו בעזה על המשלחת לארה"ב והמעצרים בשדה תימן

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 15:33

טליק גואילי, אמו של השוטר רני גואילי ממיתר, שנפל ב-7.10, התייחסה למחאה נגד נסיעתה עם רה"מ לארה"ב אמרה: "ביבי לא מנצל אותי, אני מנצלת אותו". היא מתחה ביקורת על מעצר החיילים בחשד להתעללות באיש נוחבה ואמרה: "אנחנו לא רוצים להיראות כמוהם, אך אנו גרועים מהם"

טליק ורני גואילי. באדיבות המשפחה
טליק ורני גואילי/באדיבות המשפחה

בבוקרו של 7 באוקטובר יצא רס"ל רני גואילי בן ה-24 מביתו שבמיתר, עלה על מדים ויצא להילחם. גואילי, שהיה בחופשת מחלה עם כתף שבורה, לא היסס לרגע, ונלחם עד הכדור האחרון. "אנחנו כל כך גאים בו שזה כאילו קצת מכסה את הכאב והגעגוע הגדולים", אומרת אמו, טליק גואילי, בשיחה עם וואלה שבע.

טליק הייתה חלק מהמשלחת שטסה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון לפני כשבועיים. הביקור, כידוע, יצר דיון ציבורי סוער, ופיצול הלכה למעשה בקרב בני משפחות החטופים - מתנגדי הנסיעה אל מול המצטרפים אליה. "אליי לא פנו אף אחד מהם כי יודעים מה דעתי", מספרת טליק. "זה לא מעניין אותי מה חושבים על ביבי, אוהבים אותו או לא אוהבים אותו. אם יש הזדמנות לפעול למען החטופים, צריך לעשות את זה, ואני חושבת שמי שלא עושה את זה הוא חסר אחריות או שהוא לא הבין את הסיטואציה. אני מאמינה שפעם הבאה, אם תהיה, כולם ירצו לבוא".

"להציג את זה שאנחנו בובות על חוט - ממש לא, היינו שם, לא היה לנו רגע אחד, היה לנו לו"ז צפוף, לא ישבנו לרגע בחדר ולא הלכנו לטייל בקניות, באמת עבדנו. תלינו מדבקות, נתנו שלטים וסיפרנו את הסיפור שלנו שוב ושוב - היו ימים שסיפרנו כל אחד מאיתנו ארבע או חמש פעמים את הסיפורים של החטופים, וזה מה שצריך לעשות: לספר את הסיפור שלנו. הלכנו לשם כמו שגרירים, גם של החטופים אבל גם של מדינת ישראל".

מהומה עקב מעצר חיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן, 29 ביולי 2024. אבי רוקח
המהומות בשדה תימן בעקבות מעצר אנשי המילואים, אתמול/אבי רוקח

"אנחנו לא רוצים להיראות כמוהם - אבל אנחנו גרועים מהם"

אתמול געשו הרוחות באזור שדה תימן - ובדרום בכלל - בעקבות מעצרם של תשעה אנשי מילואים בחשד שהתעללו בעצור פלסטיני, איש כוח הנוחבה הכלוא במתקן. היום, במהלך דיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, הודה התובע הצבאי הראשי, אל"מ מתן סולומש, כי בצה"ל יזמו שיחות למחבלים ששוחררו ממעצר לעזה כדי לברר איתם תלונות על התעללות במעצר.

"אני תוהה לעצמי מה הקטע הבא. מה, הם עכשיו יבקשו לענות להם על משוב, 1 עד 5, על רמת האוכל, רמת הכליאה?", אומרת גואילי בתסכול. "אני לא מצליחה להבין את ההתייפייפות הזאת שלהם, אלא אם כן הם רוצים באמת להיראות טוב מול האג באמצע מלחמה. פשוט בושה, זה מצער אותי כל כך, אני פשוט בזה להם".

"אני לא אומרת שלא צריך לחקור", מדגישה גואילי, "צריך, אבל לא צריך לעשות את זה בצורה כזו, לבוא, רעולי פנים, קטע תקשורתי - מה נסגר איתנו? את מי אנחנו רוצים לשרת? אנחנו כאילו מתייפייפים, לא רוצים להיראות כמוהם, אבל אנחנו יותר גרועים מהם כי אנחנו לא מגינים על עצמנו, אנחנו מגינים על מישהו אחר".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
רני גואילי. באדיבות המשפחה
גואילי. "יש מצב שגם אותו יחקרו על הריגת נוחבות. לאן הגענו?"/באדיבות המשפחה

מה רני היה אומר על הסיפור הזה?

"הוא היה משתגע. בתור שוטר הוא היה הולך להפגנות כדי לשמור על הסדר, והמפגינים היו יורקים עליו בפרצוף. הוא היה בא אליי הביתה ואומר לי 'אמא זה לא אמיתי, הם לא מבינים שאנחנו באותו צד? הם פשוט ירקו עליי בפרצוף', זאת אומרת הקטע של הזלזול הזה במה שאנחנו עוברים. לדעתי אם הוא היה אזרח, הוא היה הולך איתם, הוא היה פורץ גם כן פנימה. לדעתי זה מה שהוא היה עושה, כי זה באמת זלזול".

"הילד שלי הרג הרבה מחבלים, בסביבה שהוא נחטף היו 14 גופות, והוא היה לבד שם. הוא הגן על קיבוץ עלומים, מי שאמר את זה זו כיתת הכוננות של קיבוץ עלומים. אז אם הוא יחזור מהשבי עכשיו - יש מצב שגם אותו יחקרו, וגם יגישו עליו איזושהי תלונה על הריגת נוחבות. לאן הגענו?"

בינואר הודיעה המשטרה כי גואילי, לוחם יס"מ נגב במחוז הדרומי, אינו בין החיים וגופתו מוחזקת בעזה. עם זאת, מספרת אמו, לבני המשפחה יש תקווה קלושה שמא הוא עדיין בחיים. "הידיעה על המוות שלו היא מאיזושהי תמונה שבה הוא נראה מחוסר הכרה, והם חושבים שללא קבלת טיפול רפואי אי אפשר לשרוד, אז אנחנו רוצים להאמין שהוא קיבל ושרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully