וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מפגינים פרצו לבסיס שדה תימן בתגובה על חקירת החיילים

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 16:38

חיילים בבסיס ביקשו להחזיר את נשקיהם לאות מחאה על כך שתשעה חיילים עוכבו לחקירה בחשד להתעללות בפלסטיני. מאות מפגינים הגיעו לחסום את הכניסה לבסיס. הרמטכ"ל: נותן גיבוי מלא לפרקליטות הצבאית ולמצ"ח

המפגינים בכניסה לשדה תימן. צילום: נועה גבאי,
המפגינים בכניסה לשדה תימן/צילום: נועה גבאי

מפגינים פרצו לבסיס שדה תימן במחאה על עיכובם היום (שני) לחקירה של תשעה חיילים בחשד להתעללות בעצור פלסטיני. בנוסף, חיילים בבסיס ביקשו להחזיר נשקים כאות מחאה. מאות בני אדם חסמו את היציאה והכניסה לבסיס, וחלק מהמפגינים אמרו שימשיכו להפגנה נוספת שצפויה להתקיים סביב 17:00 מחוץ למתקן מצ"ח בבית ליד, שם החיילים צפויים להיחקר.

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva

מפגינים פרצו לתוך בסיס שדה תימן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בין המתפרצים לבסיס גם ח"כ צבי סוכות, שאמר כי "לא חוקרים את החיילים עד שחוקרים את המחדלים. אנחנו בעיצומה של מלחמה, אלו אנשים שעזבו את הבית, ועזבו את המשפחה כדי להילחם בשבילנו. אסור בתכלית האיסור להתייחס אליהם כמו מחבלים, כמו אויבים, ולבוא רעולי פנים לעצור אותם בבסיס. כשיחקרו את המחדלים יהיה אפשר לחקור את החיילים".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
צבי סוכות בשדה תימן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המפגינים בכניסה לבסיס קראו "לא נפקיר את החיילים", וכן "ביזיון שהמדינה מאפשרת את המעצרים האלה". כך גם איריס ברנשטיין, תושבת כפר מימון, שסיפרה לוואלה שבע כי הגיעה למקום בעקבות הדיווחים. "באתי לכאן עם עם היפה והטוב למחות בפעם האלף, סיפרה ברנשטיין, אשתו של אביו של סגן אלוף יהונתן צור, שהיה מפקד סיירת הנחל באורים ונהרג ב-7 באוקטובר. "מה שקורה סביב החיילים שלנו, שמישהו מעז לגעת בחיילים שלנו, מישהו מעז לחקור חיילים ולוחמים שיצאו בשמחת תורה להגן על העוטף כשלא הייתה מדינה. לא היה אף אחד והם קמו ועשו מעשה, וחלקם עצורים, נגד חלקם הוגשו כתבי אישום באשמת רצח מחבל נוחבה - משהו שלא מסתדר בעברית, ובטח לא בלב של אמא יהודייה".

מפגינים חוסמים את מתקן שדה תימן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לדברי ברנשטיין, "באנו להגיד - זה לא יכול להיות. לא יכול להיות שמה שהמדינה מחוקקת, לא משנה כמה חברי כנסת ימחו נגד הפרקליטות, הפרקליטות עושה מה שהיא רוצה, הפרקליטות ובג"ץ נוגעים בחיילים, מאשימים אותם. היום מסתבר שזה מחבל שהיה חולה ושחררו אותו לבית חולים בישראל ושם הוא סיפר על תנאי הכליאה פה ומצ"ח הגיע. משהו לא נורמלי קורה במדינה הזו".

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי התייחס לאירוע ואמר: "אירוע הפריצה לבסיס שדה תימן הוא חמור ביותר ומנוגד לחוק. הפריצה לבסיס צבאי והפרת הסדר במקום הן התנהגות חמורה שאינה מקובלת בשום אופן. אנחנו נמצאים במלחמה, ופעולות מסוג זה מסכנות את ביטחון המדינה. אני מגנה בחריפות את האירוע ואנחנו פועלים להשיב את הסדר בבסיס".

הלוי אמר כי הוא "נותן גיבוי מלא לפרקליטות הצבאית ולמשטרה הצבאית החוקרת בחקירת כל אירוע המובא לידיעתן. זוהי חובתן, ללא קשר לדרגה או תפקיד. דווקא חקירות אלו הן שמגנות על חיילינו בארץ ובעולם ושומרות על ערכי צה"ל. החקירות האלה מתבצעות תוך שמירה על כבוד חיילינו שאנו מפקדיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully