מעיין שרמן, אמו של חלל צה"ל רו שרמן ז"ל שנהרג על ידי צה"ל בעודו בשבי בעזה, סיפרה כי קצין בכיר אמר לה שלא תוכל לקרוא בתיקו האישי של בנה כי הדבר "עלול לסכן את ביטחון חיילינו". שרמן, שמביעה את זעמה על המערכת הפוליטית והצבאית מאז נפילת בנה בנובמבר 2023, התבשרה רק לאחרונה כי ישנו תיעוד חדש של חטיפתו של בנה ב-7 באוקטובר.
בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות ביום שישי כתבה שרמן כי נפגשה יום קודם עם קצין בדרגת תא"ל. "צריך חתיכת תעוזה לענוד דרגות תת אלוף ולשבת מולי בזחיחות, להסתכל לי בעיניים ולהגיד לי שלא ניתן לתת לי לקרוא את התיק האישי של החטוף רב"ט רון שרמן כי עצם קריאת התיק על ידי עלולה לסכן את בטחון חיילינו בעזה ובכלל. בגדול - אתמול זה מה ששמעתי".
שרמן כתבה כי היא עדיין מתקשה "להאמין לגודל החוצפה" וכתבה: "מי שבאמת סיכן ופגע בחיי חיילינו לא ימנע ממני את המידע הזה, בטח לא בטענה ההזויה הזו. אני אקבל את התיק הזה, ואני אקרא אותו, ואני אוכיח את הטענות שלי בקשר לנסיבות ההפקרה, החיסול והטיוח. נותר לי רק לקוות ששום דבר לא יימחק משם עד אז".
שרמן ז"ל נהרג בעודו בשבי עם ניק בייזר ואליה טולדנו ז"ל, "מתוצר לוואי של תקיפה אווירית של צה"ל, במהלך חיסולו של מפקד החטיבה הצפונית של חמאס אחמד רנדור", מסר אז הצבא.
מדובר צה"ל נמסר: "לאורך כל המלחמה, וגם בעת הזו, צה"ל משתף עם המשפחות את כלל החומרים והמידע המודיעיני הקיימים בידיו, שאותם ניתן להעביר בהיבטי ביטחון מידע. צה"ל מייחס חשיבות רבה לשקיפות המידע אל מול המשפחות השכולות וכך פועל".
אם החלל שנהרג מאש צה"ל: "הצבא מונע ממני לקרוא את תיקו האישי בטענה שזה יסכן חיילים"
עודכן לאחרונה: 28.6.2026 / 14:58
