וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: שלושת החטופים נהרגו "בסבירות גבוהה" בתקיפת חיה"א בעזה, אך לא בוודאות

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 17:26

התחקיר קובע כי לא ניתן לקבוע בוודאות כי השלושה, בהם שני תושבי הדרום, נהרגו במהלך חיסולו של בכיר חמאס אחמד רנדור. כבר בשבוע שעבר שונה התאריך על מצבתו של אחד מהם למועד ההתנקשות

אליה טולדנו, ניק בייזר, רון שרמן. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
אליה טולדנו, ניק בייזר, רון שרמן/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל הציג היום (ראשון) למשפחותיהם של רב"ט ניק בייזר, סמל רון שרמן ואליה טולדנו ז"ל את ממצאי התחקיר על מותם. לפי התחקיר, השלושה נהרגו "בסבירות גבוהה" בעת ההתנקשות בבכיר חמאס אחמד רנדור, אולם לא ניתן לקבוע זאת בוודאות.

על פי הצבא, השלושה נהרגו בסבירות גבוהה "מתוצר לוואי של תקיפה אווירית של צה"ל, במהלך חיסולו של מפקד החטיבה הצפונית של חמאס רנדור, ב-10 בנובמבר 2023. מדובר בהערכה בסבירות גבוהה נוכח כלל הנתונים, אך לא ניתן לקבוע בוודאות את נסיבות מותם". קביעת הצבא מבוססת על המיקום בו נמצאו גופותיהם של השלושה ביחס לפגיעת התקיפה, חקר ביצועים של התקיפה, ממצאי מודיעין, תוצאות הדו"חות הפתולוגיים, וכן קביעת המכון לרפואה משפטית.

מהתחקיר עולה כי השלושה הוחזקו במתחם המנהרות ממנו פעל רנדור. בעת התקיפה לא היה בידי צה"ל מידע על הימצאות חטופים במתחם שהותקף, ואף היה מידע לפיו הם מוחזקים במקום אחר, ולכן המרחב לא הוגדר כאזור שבו יש חשד לנוכחות חטופים. גופותיהם של בייזר, שרמן וטולדנו חולצו מהמנהרה שבה שהה רנדור ב-14 בדצמבר, בעקבות מידע מודיעיני והם הובאו לקבורה בישראל.

בצה"ל הדגישו כי "לאורך כל המלחמה, צה"ל לא תוקף במרחבים בהם יש אינדיקציות או חשד להימצאות חטופים. צה"ל מפעיל מנגנון של מפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין, שמטרתו לוודא שהפעולות ההתקפיות אינן פוגעות בחטופים ככל הניתן, ומשקיע מאמצים גדולים בהבאת מידע אודות החטופים".

עד היום לא אישרו בצה"ל רשמית שהשלושה נהרגו מהפצצות חיל האוויר, אף שבשבוע שעבר שינו נציגי הצבא את התאריך על מצבתו של שרמן, תושב להבים, מיום חילוץ גופתו מרצועת עזה - ליום התקיפה האווירית באזור בו אותרו השלושה.

בייזר, בן 19 מבאר שבע ושרמן, בן 19 מלהבים, שירתו במנהלת התיאום והקישור (מת"ק) של אוגדת עזה ונחטפו מבסיסם ב-7 באוקטובר. טולדנו, בן 28, נחטף ממסיבת הנובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully