וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרעו את הנערים שלנו במכות": ארבעה חילונים נעצרו בקטטות עם חרדים בערד, ובעיר זועמים

עודכן לאחרונה: 28.6.2026 / 11:04

לאחר הקטטה ההמונית, סערו בעיר הרוחות על כך שלא נעצר אף חרדי. לאחר הפגנה מחוץ לתחנת המשטרה, הודיע ראש העיר כי הארבעה ישוחררו בהתערבותו. תושבים: "תהרסו להם את העתיד, ונראה מי יתגייס"

מפגינים למען שחרור העצורים מחוץ לתחנת המשטרה בערד/פרטי

ארבעה צעירים נעצרו בסוף השבוע בחשד למעורבות בקטטה עם חסידי גור ביום רביעי - אף אחד מהם אינו חרדי. הפגנת מחאה פרצה מחוץ לתחנת המשטרה והארבעה שוחררו בהתערבות ראש העיר, אולם הזעם בקרב הציבור הכללי בעיר גאה: "קרעו את הנערים שלנו במכות", כתב אחד מהם ברשתות החברתיות.

ביום שישי בבוקר בישרה המשטרה על מעצרם של החשודים. "שוטרי תחנת ערד פתחו ביום רביעי בחקירה בעקבות דיווח על קטטה בשכונה בעיר ערד. עם קבלת הדיווח הגיעו שוטרי תחנת ערד למקום, פעלו במהירות להשלטת הסדר, ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע ולאיתור חשודים מעורבים. היום נעצרו ארבעה חשודים, תושבי העיר ערד, בחשד למעורבות בתקיפה, והם הועברו להמשך חקירה בתחנת המשטרה".

שניים מהצעירים שנעצרו בקטטה בערד/דוברות משטרת ישראל

עשרות בני אדם הגיעו להפגין מחוץ לתחנת המשטרה. "לשחרר עכשיו", קראו המפגינים, ואחד מהם קרא במגפון: "אנחנו לא סוג ב', אנחנו סוג א', אנחנו היינו פה קודם ואנחנו לא נספוג מכות". גם ברשתות החברתיות הרוחות סערו: "האם ידעתם שהמיון הקדמי ביום רביעי היה מלא בנערים פצועים חילוניים ואף לא גורניק אחד?", כתב אחד התושבים ממשתמש אנונימי, "קרעו את הנערים שלנו במכות". בפוסט אחר כתב אחד התושבים: "שנתיים של אלימות בלתי פוסקת, שנתיים של עבירות על כל חוק אפשרי. המשטרה לא התערבה ולא נעצר אף חרדי. הפלא ופלא. נזכור ונזכיר שמי שהתחיל את האלימות ואת הסגר האלים על העיר היו לא אחרים מהחרדים שהפגינו כנגד המשטרה! משטרת ערד וראש העיר עוצרים ילדים חילוניים! תהרסו להם את העתיד, ונראה מי יתגייס".

לאחר המחאה מחוץ לתחנת המשטרה, פרסם ראש העירייה יאיר מעיין סרטון בנושא. "דיברנו עם מפקד התחנה, ביקשנו ממנו לשחרר את הנערים שנעצרו ובדקות הקרובות הם ישוחררו לביתם. המסר המרכזי הוא להימנע מאלימות. נפגשנו עם המנהיגות של חסידות גור בדרישה להפסיק לגמרי עם הפעילות והם הוציאו הנחייה חד משמעית להימנע מכל אלימות".

תושב העיר הגיב לדבריו של מעיין, ואמר כי "הוא זה שביקש לעצור אותם מלכתחילה. ואגב, הם לא שוחררו - הם נחקרו, נפתחו תיקים והם שוחררו למעצר בית, שזה הנוהל בכל מקרה". תושבת העיר תהתה בתגובה לדבריו של ראש העיר "מדוע לא נפתחו תיקים פליליים נגד דתיים שסידרו מכות לגברים, נשים ובני נוער, ונגד אלה שהובילו לכך?". תושבת נוספת כתבה: "כל הבלאגן שהגורניקים עשו, אפילו לא עצור אחד. מה זה הבושה הזו? המשטרה הפכה להיות משטרת גור! ילדי ערד הם ילדים טובים, משפחות טובות, למה לגור יש אפשרות לדפוק על המכוניות, להרוס, והמשטרה לא עושה כלום - ואנשים צריכים לשלם מכספם על מה שהגורניקים עשו".

טרם התפרסמו תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully