וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בב"ש נגד הריסות בתים: "אין כפר לא מוכר, זה שקרים של המשטר"

עודכן לאחרונה: 25.6.2026 / 11:53

כ-900 בני אדם, בהם ח"כ מנסור עבאס ועופר כסיף, התכנסו מול משרדי רשות הבדואים בבאר שבע, וקראו "לא להריסת הבתים, כן לזכות שלנו להישאר". בנוסף נשמעו קריאות נגד השר בן גביר

מפגינים בבאר שבע נגד הריסות הבתים בכפרים הלא מוכרים בנגב/המועצה לכפרים הלא מוכרים בנגב

מאות בני אדם הפגינו הבוקר (חמישי) בבאר שבע נגד הריסת בתים בכפרים הלא מוכרים בנגב. המשתתפים נשאו שלטים בעברית ובערבית וקראו קריאות נגד ההריסה ובעד דו קיום. בין משתתפי ההפגנה היו גם ח"כ מחמוד עבאס וח"כ עופר כסיף. בסיומה של ההפגנה המשתתפים צעדו על שדרות רגר, שנחסמו לתנועה באישור המשטרה.

לפי ההערכות, כ-900 בני אדם השתתפו בהפגנה מול משרדי הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב - רחוק מאוד מהמספרים בהפגנת הענק, באותו מקום בדיוק, לפני כשנה. בין היתר קראו המשתתפים "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים", "אין כפר לא מוכר, זה שקרים של המשטר" ו"העם רוצה הנהגה אמיתית", ועל השלטים שהם נשאו נכתב "לא להריסת הבתים, כן לזכות שלנו להישאר". בנוסף נשמעו קריאות נגד השר הממונה על ההריסות, איתמר בן גביר, שרק אתמול אמר כי יש "להכין עוד הרבה בתי ספר להלין בדואים שבתיהם נהרסו, כי אני הולך להרוס להם עוד ועוד ועוד".

עבאס וכסיף בהפגנה בבאר שבע/המועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים בנגב

ראש עיריית רהט טלאל אלקרינאוי, יו"ר פורום ראשי הרשויות הבדואיות, נאם בהפגנה בערבית ובעברית. "בן גביר איים כי בשנה הבאה עלולים להיהרס עד 20,000 בתים", אמר. "התגובה שלנו ברורה: הכוח נמצא בידי הציבור ובידי הבוחרים. בתקופה הקרובה עומדת בפנינו הכרעה חשובה - האם נצליח להביא לסיום דרכה של הממשלה הזו או לא. ההחלטה נמצאת בידיים שלנו. עלינו להשתתף בבחירות ולהצביע. אסור לחכות שאחרים יעשו זאת במקומנו. בנגב יש כוח אלקטורלי משמעותי, ואם נפעל יחד נוכל להשפיע על המציאות ועל עתידנו".

אלקרינאוי פנה לציבור הערבי וישראל ואמר: "כל אחד ואחת מאיתנו חייבים לקחת אחריות. מדובר בבית שלנו, בעתיד שלנו ובזכויות שלנו. על כל אחד לעודד את בני משפחתו, חבריו ושכניו לצאת ולהצביע. בחודשים הקרובים עומדת בפנינו הזדמנות היסטורית להשפיע. עלינו להתאחד, לפעול יחד ולהשמיע קול ברור נגד הריסות הבתים והעוול שאנו חווים. ההתעללות בתושבים אינה מקובלת עלינו, ואנו נמשיך לעמוד יחד, באחדות ובנחישות, למען זכויותינו ועתידנו".

עטיה אלאעסם, ראש המועצה האזורית לכפרים הבלתי מוכרים שעומדת מאחורי האירוע, ביקש לברך את "כל מי שנענה לקריאה והשתתף בהפגנה, שבאמצעותה הבענו את מחאתנו וזעמנו על מדיניות הריסות הבתים, המותירה אלפי משפחות ללא קורת גג וללא ביטחון בסיסי. אנו מאמינים בצדקת דרכנו ובכך שהאמת תגבר בסופו של דבר על העוול. הזכות לבית והזכות לחיים בביטחון הן זכויות יסוד, ואנו מתנגדים לכל פגיעה בהן. מאבקנו הוא מאבק עממי ושליו. אנו קוראים לאחדות ולשותפות של כלל הציבור מול המציאות הקשה שאיתה אנו מתמודדים".

גם אלאעסם התייחס לבחירות הקרבות ואמר: "עלינו לפעול באחריות ובאחדות כדי להביא לשינוי המציאות. חשוב להבטיח השתתפות רחבה של כלל הציבור - גברים ונשים, צעירים ומבוגרים - ולהשמיע קול ברור נגד העוול והאפליה. אחדות היא הבסיס, ואמירת האמת היא הדרך. למרות הקשיים והאתגרים, אנו ממשיכים לעמוד איתנים, בסבלנות ובנחישות, מתוך אמונה שהצדק ינצח".

מהרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב נמסר בתגובה להפגנה: "בשנים האחרונות, הרשות פעלה רבות למען הסדרת ההתיישבות הבדואית וקידום פתרונות אמיתיים בשטח. אחת מהדוגמאות לכך בשכונה 1 ביישוב אבו קרינאת, שתושביה זוכים היום לחיות בשכונה מוסדרת עם תשתיות, כבישים ומוסדות חינוך. לצד זאת, הרשות מקדמת פיתוח נרחב של שכונות ברחבי הנגב, שמיועדות לתת פתרונות אכלוס למשפחות מהפזורה".

לפי הרשות, "אין כל סתירה בין שמירה על שלטון החוק לבין קידום פיתוח, השקעה בתשתיות ושינוי המציאות בנגב. להיפך, הסדרה על פי חוק היא שמאפשרת למדינה להשקיע בתשתיות, להקים מוסדות ציבור, לחזק את הביטחון האישי וליצור עתיד טוב יותר עבור התושבים. אנחנו קוראים לחברה הבדואית לקבל את ההצעה שמונחת על השולחן ולבחור בדרך של הסדרה, פיתוח ועתיד טוב יותר למשפחות ולילדים בנגב".

טרם התפרסמו תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully