וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר מקניט: "שיכינו עוד הרבה בתי ספר להלין בדואים שבתיהם נהרסו"

עודכן לאחרונה: 24.6.2026 / 14:43

על רקע ההפגנה שצפויה להתקיים מחר בבאר שבע נגד ההריסות, אמר השר כי "אמרו לי שבדואים שהרסו להם את הבתים ישנים בבית ספר בערד, אז שיכינו עוד בתי ספר כי אני הולך להרוס עוד ועוד ועוד"

השר בן גביר בוועידת השלטון המקומי/ללא

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס היום (רביעי) למדיניות הריסות הבתים בכפרים הלא חוקיים בנגב, על רקע המחאה וההפגנה הצפויה מחר בבאר שבע נגד המדיניות. לדבריו, "כשאני נכנסתי לתפקיד, אף אחד לא טיפל בבנייה הלא חוקית בנגב. רק בשנה האחרונה נהרסו כ-5,700 מבנים לא חוקיים בפזורה".

בדבריו התייחס השר גם למצבים שבהם משפחות שפונו מבתיהן שוכנו במבני ציבור, בהם בתי ספר באזור ערד. "אמרו לי שבדואים שהרסו להם את הבתים ישנים בבית ספר בערד", אמר השר, "הם נמצאים שם כי הם אומרים, 'בן גביר הורס לנו את הבתים'. אז אני אומר להם - שיכינו עוד הרבה בתי ספר, כי אני הולך להרוס להם עוד ועוד ועוד".

לדברי השר, "מי שבונה חוקי - אהלן וסהלן. מי שבונה לא כחוק, אין סיבה שלא ייהרס. אם אזרח בשטחי יו"ש בונה לא חוקי, תוך יומיים זה נהרס, ובפזורה יהיו כאלה שלא נוגעים".

הדברים נאמרו כאמור על רקע מתיחות גוברת בנגב סביב סוגיית ההריסות והאכיפה, ובצל הפגנה רחבת היקף המתוכננת למחר נגד מדיניות הממשלה בתחום.

טרם התפרסמו תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully