וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סער קרא להעניק אזרחות למשפחתו של אלישי יונג ז"ל: "נפל בטרם הגיש בקשה"

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 17:56

יונג ז"ל התגייס במהלך המלחמה ונהרג בשבת האחרונה. סער הסביר כי יש להעניק לבני משפחתו אזרחות אף שלא שירת 18 חודשים בצבא, תנאי סף להגשת בקשה לאזרחות לבני הקהילה המשרתים בצה"ל

השר גדעון סער פנה היום (שלישי) לשר הפנים משה ארבל בבקשה להעניק אזרחות ישראלית לבני משפחתו של סמל אלישי יונג ז"ל שנפל בקרב בצפון רצועת עזה בשבת. יונג, בן קהילת העבריים המתגוררת מזה עשרות שנים בדימונה, לא היה בעל מעמד של אזרח במדינה אף שנולד בה - ונהרג למענה.

"לפני עשור, בעת כהונתי כשר הפנים קיבלתי החלטה המסדירה את מעמדם של בני קהילת העבריים המשרתים בצה"ל ובני משפחותיהם", כתב סער במכתב שגם צייץ ב-X (לשעבר טוויטר) שלו. "בהתאם להחלטה, בני הקהילה המשרתים בצה"ל ומשפחותיהם זכאים להגשת בקשה לקבלת אזרחות בתום 18 חודשים ממועד הגיוס. לדאבון הלב, סמל יונג ז"ל נפל בטרם שירת 18 חודשים בצה"ל".

סער המשיך ותיאר כי "משפחת יונג שילמה במלחמה את המחיר היקר והכואב מכל למען המדינה וביטחונה. לאור האמור לעיל, מן הצדק להעניק אזרחות ישראלית לבני משפחתו של אלישי ז"ל".

לאחר נפילתו של יונג הביע מכר של המשפחה צער על "התמימות של ההורים שלנו, שמאמינים שאחרי 18 חודש יתנו לנו מה שמגיע, ובמציאות זה לא קורה. אני מכיר חיילים שסיימו צבא, ועדיין לא קיבלו אזרחות. מעניין האם עכשיו יתנו לכל המשפחה אזרחות? אני אוהב את התמימות של הילדים שלנו, אבל חייבים עזרה כדי להילחם מול הממסד, שמתעקש לא לתת לילדים להרגיש שווים בין שוויים בדימונה, שבה אנחנו חיים מעל 54 שנה. עד מתי?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully