וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישי נפל בקרב בצפון עזה - אף שמעולם לא הוכר כאזרח המדינה

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 14:21

סמל אלישי יונג, בן קהילת העבריים מדימונה, נפל אתמול. "הוא רצה באמת לשרת", סיפר ידיד המשפחה, וחבר אחר של המשפחה אמר בכאב: "רובנו מוכנים להקריב את החיים בשביל המדינה, שלא מוכנה לתת לנו אזרחות לפני גיוס לצה"ל"

סמל אלישי יונג, בן 19 מדימונה, נפל אתמול (שבת) בקרב בצפון רצועת עזה והותיר אחריו אם ואח. יונג, לוחם שריון בגדוד 52, עוצבת "עקבות הברזל" (401), השתייך לקהילת העבריים בדימונה - ולא נחשב לאזרח המדינה.

"בדרך כלל נותנים לנו אזרחות תוך כדי השירות הצבאי או אחריו", סיפר ידיד המשפחה אביחיל בן ישראל. "אלישי לא היה אזרח. אולי עכשיו יבינו. אנחנו כקהילה באמת תמיד רצינו לתת את חלקנו, להראות שאנחנו חלק בלתי נפרד מעם ישראל וממדינת ישראל, וגורלנו משולב בגורל ארץ ישראל. זה דבר שהולך עם כל אחד מאיתנו, בכל הגילים, בכל השכבות, בלי שום קשר למה אנחנו עושים או איך שאנחנו עושים. תמיד זה מול העיניים שאנחנו ישראלים. הבחורים שלנו, הבנים והבנות שלנו, נותנים את כל כולם להגנה על מדינת ישראל".

"הבשורה הזו נפלה עלינו ממש כמו רעם ביום בהיר", מתאר בן ישראל את התחושות בקהילה לאחר ההודעה על נפילתו של יונג. "זה קשה, זה אבל. אלישי היה לוחם גיבור שלחם בגבורה רבה. הוא בא מאחת המשפחות המייסדות של הקהילה, אז זה באמת כאב וטרגדיה גדולה".

בן ישראל מתאר ילד טוב ושמח, שסייע רבות לאמו לאחר מותו של אביו. "הוא היה ילד טוב, הרבה שמחה. הוא היה בתחילת חייו, עכשיו סיים תיכון. היה לו פרצוף של ילד, תמיד חייך, תמיד נתן, הוא היה חזק ושרד די הרבה באופן אישי - אבא שלו נפטר לפני כמה זמן, אז הוא היה צריך להיות שם עם אמא שלו ולעזור עם אחיו. הם היו רק שני אחים, אז זו באמת טרגדיה נוראית עבור אמא שלו, עבור כל המשפחה. זה לא דבר קל".

"הוא רצה באמת לשרת - ועובדה, הוא שירת בגבורה, ובסופו של דבר לצערנו הוא נתן את היקר מכל", ממשיך בן ישראל. "אנחנו מתפללים מדי ערב - כוהני הקהילה יחד עם חברי הקהילה - למען החטופים, למען החיילים, וכמובן גם למען המפונים. באמת מתפללים, שאף אחד לא יידע עוד צער וכאב".

יאיר ישראל, בן הקהילה ובעלי חברת אותנטבעי למזון טבעוני, הביע את כאבו על לכתו של יונג בפוסט שכתב בפייסבוק. "בתקווה שהוא הראשון ויהיה האחרון שנפל בקרב למען המדינה בלי אזרחות והכרה של המדינה", כתב ישראל, שסיפר כי הוא והוריו של יונג למדו יחד בבית הספר. "רוב הילדים של הקהילה מתגייסים לקרבי עם מורל הכי גבוה שאפשר, ומוכנים להקריב את החיים בשביל המדינה, שלא מוכנה לתת להם אזרחות לפני גיוס לצה"ל. הם מספיק טובים להילחם בשביל המדינה, ורק אחר כך יכולים לבוא ולבקש אזרחות", המשיך ישראל.

הוא הביע צער על "התמימות של ההורים שלנו, שמאמינים שאחרי 18 חודש יתנו לנו מה שמגיע, ובמציאות זה לא קורה. אני מכיר חיילים שסיימו צבא, ועדיין לא קיבלו אזרחות. מעניין האם עכשיו יתנו לכל המשפחה אזרחות?. אני אוהב את התמימות של הילדים שלנו, אבל חייבים עזרה כדי להילחם מול הממסד, שמתעקש לא לתת לילדים להרגיש שווים בין שוויים בדימונה, שבה אנחנו חיים מעל 54 שנה. עד מתי?".

הלווייתו של יונג תיערך מחר, יום ב', 21 באוקטובר, בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בדימונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully