וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרע בין ראשי רשויות בנגב לבין הממשלה ממשיך לגדול

יניר יגנה, וואלה שבע

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 19:03

חודש לאחר שפנו לשרים כדי שיעצרו תיקון שיאפשר הקמת מרכזי מסחר ותעשייה חדשים ומנותקים מאלה הקיימים, גילו ראשי הרשויות מהנגב כי התיקון יעלה להצבעה בכל זאת. כעת הם דורשים לקיים דיון בנושא בנוכחותם

ראשי ערים בדרום פנו שלשום (ראשון) לשרים בממשלה בטענה כי חרף פניותיהם, הם ממשיכים לקדם תיקון שיגרום לפיזור אזורי תעסוקה ותעשייה מנותקים בכל עוטף עזה. בין ראשי הערים החתומים על המכתב גם ראש העיר נתיבות יחיאל זוהר וראש העיר אופקים איציק דנינו, המזוהים עם הליכוד. גם במרכז השלטון המקומי כתבו לשרים מכתב ברוח דומה.

ראשי הערים פנו לחברי ועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי, השרים משה ארבל, בצלאל סמוטריץ', אלי כהן, יצחק גולדקנופף, עידית סילמן, אבי דיכטר, מירי רגב, יצחק וסרלאוף וניר ברקת. "חרף פנייתנו אליכם, וחרף פניות נוספות שנעשו בערוצים שונים, הרי שתיקון 7 לתמ"א 35 צפוי לעלות לאישור ועדת השרים ביום 9.10.2024", כתבו ראשי הערים. לדבריהם, אותו תיקון "יפגע קשות בערים שהן שדרת הפיתוח הראשית של הנגב המערבי, ולא פחות מכך יפגע גם בהתיישבות הכפרית ובחקלאות".

מכתב ראשי הערים. ללא קרדיט,
מכתב ראשי הערים/ללא קרדיט

במכתבם דרשו ראשי הערים להוריד את התיקון מסדר יומה של הוועדה עד לגיבוש מתווה מוסכם עמם. "ככל ולמרות האמור לעיל יתקיים הדיון בוועדת השרים, לא תנוח דעתנו אלא באם תתקבל החלטה על החזרתו של התיקון [...] לדיון מקיף שבמסגרתו יישמעו כל ראשי הערים החתומים מטה, וכן גורמים נוספים המביעים את התנגדותם לתיקון זה ולהשלכותיו".

מכתב ראשי הערים. ללא קרדיט,
מכתב ראשי הערים/ללא קרדיט

ראשי הערים מסבירים את התנגדותם בכך שהתיקון הנוכחי יאפשר להקים אזורי מסחר, תעסוקה ותעשייה מנותקים, במקום לשלב את הפיתוח באזורי התעשייה הקיימים. "באזורים אלה, שהם דוגמה ומופת לשיתוף פעולה אזורי, קיימות רזרבות שטח גדולות ויש להם יתרונות גדולים על פני אזורים מפוזרים ומנותקים", לשון המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully