וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר בזירת הפיגוע בבאר שבע: יש הרבה בדואים נאמנים - אבל יש גם שלא

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 17:02

השר הגיע לזירת הפיגוע, בה נרצחה צעירה, וקרא לראש הממשלה להעביר "עוד היום" את החוק לגירוש משפחות מחבלים. בפורום ראשי הרשויות הבדואיות בנגב קראו "להימנע מהכתמת החברה הבדואית כולה"

בן גביר בזירת הפיגוע. ללא קרדיט,
בן גביר בזירת הפיגוע/ללא קרדיט

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע היום (ראשון) לזירת הפיגוע בבאר שבע ואמר כי "יש הרבה בדואים נאמנים למדינה, אבל יש כאלה שלא נאמנים". במקביל, גינו בפורום ראשי הרשויות הבדואיות בנגב את הפיגוע וקראו "להימנע מהכתמת החברה הבדואית כולה בעקבות מעשים אלו, ולמנוע מכל גורם קיצוני לנצל את המצב להעמקת הקרע ולזריעת פילוג בין שני העמים".

"אני חושב שהלקח הגדול מ-7 באוקטובר זה שאין יותר הומניות", אמר השר בזירת הפיגוע. "אין סלחנות. בתחומים שאני אחראי להם, זה מה שאנחנו עושים - בהריסת בתים, ולפעול בצורה נחרצת מול אותם אנשים לא נאמנים. אנחנו במלחמה. יש הרבה בדואים נאמנים למדינה, אבל יש כאלה שלא נאמנים. מי שלא נאמן, צריך לפעול מולו בתקיפות. להרוס לו בתים, להיכנס ולהראות משילות, וזה מה שהמפכ"ל והממ"ז עושים וזה מה שאני עושה בתחומי אחריותי".

השר קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "להעביר עוד היום את החוק שהצענו לגירוש משפחות מחבלים. אנחנו רואים בסיפור הזה שעוד פעם ועוד פעם בן משפחה. להעביר את החוק של גירוש משפחות מחבלים. זה מה שצריך לעשות, וזו הדרישה שלי". המחבל בפיגוע, אחמד סעיד סלימאן אלעוקבי, בן 29 מאזור חורה, הוא בן משפחה של מוהנד אלעוקבי, המחבל שרצח חייל ב-2015 באותו מקום.

פורום ראשי הרשויות הבדואיות בנגב הודיע כי הוא "מגנה בחריפות, ומביע זעזוע עמוק, בעקבות הפיגוע הרצחני שהתרחש היום בתחנה המרכזית בבאר שבע. מעשים כאלה אינם משקפים בשום צורה את ערכינו האנושיים והדתיים , והם עומדים בסתירה מוחלטת לעקרונות החיים המשותפים והשלום שאנו שואפים אליהם".

בפורום שלחו את תנחומיהם למשפחת הנרצחת ואיחלו החלמה מהירה לפצועים. "אנו מדגישים כי אלימות וטרור אינם ניתנים להצדקה בשום תנאי או עילה, וקוראים להגברת שיתוף הפעולה והלכידות במאבק נגד מעשים מן הסוג הזה. אנו בפורום ראשי הרשויות הבדואיות בנגב חוזרים על מחויבותנו להמשיך לעבוד למען חיזוק ההבנה בין כל חלקי החברה, ולפעול להשגת ביטחון ושלום לכולם. בנוסף, אנו קוראים להימנע מהכתמת החברה הבדואית כולה בעקבות מעשים אלו, ולמנוע מכל גורם קיצוני כל שהוא לנצל את המצב להעמקת הקרע ולזריעת פילוג בין שני העמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully