וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגודה לזכויות האזרח נגד ראש מועצת עומר: "סגירת הכספומט בשבת אינה חוקית"

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 16:38

לאחר הפרסום בוואלה שבע, פנו באגודה למועצת עומר, למפקח על הבנקים ולמנכ"ל בנק הפועלים, והסבירו כי המעשה אינו חוקי. "לחלק ניכר מעשרות אלפי תושבי היישובים הסמוכים יש חשבון בסניף", הדגישו

האגודה לזכויות האזרח טוענת כי הנחיית מועצר עומר לסגור את הכספומט ביישוב בסוף השבוע אינה חוקית. במכתב ששלחה האגודה יחד עם הקליניקה לזכויות אדם בהליך האזרחי באוניברסיטת חיפה לראש המועצה ארז בדש, למפקח על הבנקים בבנק ישראל ולמנכ"ל בנק הפועלים, כתבו כי משיכת מזומנים אינה שירות מוניציפלי ששמור לתושבי עומר בלבד, וכי יש לפעול לביטול ההנחייה.

כפי שפורסם בוואלה שבע, מועצת עומר הנחתה לסגור בשבתות את הכספומט של בנק הפועלים ביישוב, לטענת תושב האזור על מנת להרחיק ממנו בדואים. במועצה הגיבו לפרסום ואמרו כי "שעות פעילות מכשירי הבנקט תואמות את שעות הפעילות של המרכז המסחרי. נושא זה, כמו האחרים, נוגע בראש ובראשונה לתושבי עומר".

"הוראה זו אינה חוקית, ומציבה קושי של ממש על שימוש בשירותי משיכת המזומנים שמהווים שירות
חיוני, ובמיוחד לאוכלוסייה מעוטת אמצעים המתגוררת באזור", כתבו אנשי האגודה והקליניקה במכתבם. "סניף בנק הפועלים בעומר משרת את תושבי היישוב כמו גם את עשרות אלפי תושבי הישובים הסמוכים לו. לחלק ניכר מהם חשבונות בנק בסניף. מכשירי הכספומט נותנים שירות משיכת מזומנים, שהוא שירות חיוני, לכלל הציבור בישראל. אין זה שירות מוניציפלי ששמור לתושבי היישוב בלבד ועל כן אין מדובר בנושא ש'נוגע בראש ובראשונה לתושבי עומר'", לשון המכתב.

באגודה הוסיפו שאם מטרת המהלך היא אכן מניעת כניסה של תושבים בדואים לעומר, היא מהווה הפליה מחמת לאום ומחמת מקום מגורים במתן שירותים ומוצרים בניגוד לחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, תשס"א-2000. "בכל מקרה, ההנחיה מונעת שירות חיוני ומנוגדת לחוק", הדגישו.

"לתושבים רבים אין רכבים פרטיים ואין כרטיסי אשראי או אפליקציות תשלום בנייד ועל כן
הם תלויים בשירותי משיכת מזומנים נגישים וזמינים. בתל שבע למשל, ישוב המונה 30,000
תושבים, יש רק כספומטים פרטיים שגובים עמלות גבוהות וכספומט אחד לא מפוקח של בנק
הפועלים, שנמסר לנו שאינו פעיל. על רקע זה, חלק ניכר מן התושבים בתל שבע מסתמכים על הכספומט של בנק הפועלים בעומר".

באגודה ציינו כי למועצה כלל אין סמכות להורות לבנק על סגירת שירות אליו הוא מחויב על פי חוק, וכי רק למפקח על הבנקים יש סמכות כזו ורק בהליך סדור. "על כן נבקשכם לפעול לביטול ההנחיה, ולהורות לאלתר לבנק הפועלים ביישוב עומר לתת שירותי משיכת מזומנים בכל יום ובכל שעה, לכל אדם שזקוק לכך", חתמו את המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully