וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת מצפה רמון נגד "כיכר החטופים" שהוקמה בכניסה ליישוב

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 15:29

כמה שעות לאחר שהוקמו אוהלים בכיכר הכניסה למצפה רמון, פקחים הגיעו למקום ודרשו מהמפגינים לפנותם תוך שעה. "המועצה נשלטת על ידי כוחות שלא כל כך מזדהים איתנו כרגע", אמר אחד הפעילים

פקח מנסה לפנות את יושבי "כיכר החטופים" במצפה רמון/ללא קרדיט

גל המחאה לא פוסח על מצפה רמון, וגם ביישוב מתקיימת החל מהבוקר (שני) הפגנה בקריאה לשחרור החטופים. פעילי מחאה הגיעו לכיכר הכניסה ליישוב, הקימו אוהלים והכריזו על "כיכר החטופים מצפה רמון". לאחר שעות ספורות הגיעו למקום פקחים שביקשו לסכל את היוזמה וביקשו מהמפגינים להתפנות תוך שעה, אך בשלב זה המחאה עוד נמשכת.

כל הניסיונות של הפעילים במקום לשכנע את הפקח שהמחאה שלהם היא חוקית - כשלו. בתיעוד מהמקום נשמעת אחת המפגינות שמשווה בין המאהל שלהם למאהלים שמוקמים בשדרות רוטשילד בתל אביב, והפקח עונה כי אין זה בסמכותו וכי עליהם לקבל לכך אישור מהמועצה. בעבר כבר פעלה המועצה להסרת תמונות של חטופים מהמרחב הציבורי, בטענה ש"מקומם של שלטים במרחב הציבורי הוא לוחות המודעות בלבד".

האוהל הראשון הוקם היום בשעה 12:00, כפי שמספר אחד הפעילים, ארז וולך. "היוזמה היא של האנשים שעומדים בכיכר הזאת כל שבת, גם כשזה רק 2-3 אנשים שמצליחים להגיע וגם כשיותר. תמיד משתדלים לקיים נוכחות", הוא אומר ומתאר כיצד הגיעו לרעיון להכריז על כיכר החטופים. "יש גרעין של אנשים שיותר מסורים למחאה, אז הרעיון התגלגל בינינו", הוא מוסיף.

וולך, במקור תושב עוטף עזה, הגיע מביתו למצפה רמון ב-6 באוקטובר כדי לחגוג את שמחת תורה. מאז הוא נשאר ביישוב, אליו פונו בהמשך יתר חברי הקיבוץ. "ההורים שלי היו נצורים בממ"ד בקיבוץ עד לפנות בוקר של ראשון", הוא מספר. "השתלבתי עם החבר'ה המקומיים, אנחנו בראש דומה, והם גם סייעו לי בקליטה פה". לדבריו, הוא מלווה ומצלם את המחאה נגד הממשלה כבר שנתיים.

כיכר החטופים במצפה רמון/ארז וולך Erez Volach

ההשראה למהלך, כך נראה, היא "כיכר החטופים" בתל אביב, שם זמני שניתן לכיכר הסמוכה למוזיאון תל אביב לאמנות על ידי מטה משפחות החטופים והנעדרים, בטקס שנערך ב-24 באוקטובר. במקום הוקמה עיר אוהלים זמנית, והוצבו בה מיצגים אמנותיים המביעים הזדהות עם מטה המשפחות.

השאיפה היא להיות סניף דרומי של הכיכר בתל אביב?

"השאיפה שהחטופים ישוחררו", הוא מדגיש. "כל אחד עושה מה שהוא יכול. אנחנו לא יכולים 'לקפוץ' לתל אביב כל פעם שיש שם הפגנה, וזה חשוב להראות שיש תמיכה בעסקה ובמשפחות החטופים גם בפריפריה".

מה התוכניות שלכם כעת?

"אני מקווה שנוכל להישאר פה כמה ימים לפחות", הוא אומר, "היה לפני רגע פקח שאיים שייקח לנו את האוהלים. נתנו לנו שעה, אחרי זה יקראו למשטרה. המועצה נשלטת על ידי כוחות שלא כל כך מזדהים איתנו כרגע".

ממועצת מצפה רמון טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully