וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מועצת מצפה רמון הסירה תמונות חטופים?

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 9:57

תושבים במצפה רמון טוענים כי בחודשים האחרונים המועצה הסירה לא פעם תמונות חטופים שנתלו ואף מאיימת לקנוס את האחראים. המועצה : "מקומם של תליית שלטים במרחב הציבורי הוא לוחות המודעות בלבד. לא נאפשר תלייתם בכל מקום אחר. הם יוסרו באופן מיידי והתולה יחוייב בקנס"

תמונות החטופים במצפה רמון. פרטי,
תמונות החטופים במצפה רמון/פרטי

מאז תחילת המלחמה נחשפנו לתמונות מרחבי העולם של תלישת תמונות החטופים. תושבים במועצה המקומית מצפה רמון לא דמיינו שגם אצלם ביישוב יקרו מקרים בהם נתלשים תמונות החטופים. תושבים במועצה מספרים כי בחודשים האחרונים נתלו מספר פעמים שלטים עם תמונות החטופים שהוסרו פעם אחר פעם ובמקומם נתלו שלטים של העירייה.

רז גלוזמן, פעיל חברתי במועצה סיפר: "לפחות 5, 6 פעמים בחודשים האחרונים הוסרו שלטים עם תמונות החטופים. אני אתמול תליתי את התמונות החטופים וכמה שעות אחרי זה פורסמה תגובה בעמוד המועצה שלמעשה מסביר מדוע התמונות האלה יוסרו. ולא רק זה, אלא גם המועצה תקנוס את מי שתולה תמונות חטופים. זה הזכיר לי את הוידאו שהיינו רואים בתחילת המלחמה מארצות הברית ואירופה שמסירים שלטים".

נתן רושנסקי תלה לדבריו לפחות 3 פעמים את תמונות החטופים ברחבי המועצה, לדבריו, בכל אחת הפעמים השלטים הוסרו: " שלטים שנתלו עם תמונות חטופים לא שורדים 24 שעות לפני שמורידים אותם.
אני תליתי שלוש פעמים את תמונות החטופים על הגדר של הבריכה והשלטים נתלשו, באחת הפעמים מיד אחר כך נתלה שלט 'ביחד ננצח' של המועצה במקום. אני יודע על פעילים אחרים שתלו במקומות נוספים והשלטים נתלשו. האבסורד הוא שהמועצה פרסמה בדף הפייסבוק שלה שלא רק שהשלטים יוסרו אלא גם שמי שתולה אותם ייקנס. אני לא מתכוון להפסיק לתלות גם אחרי האיום בקנס".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
התמונות  שנתלו על ידי נתן רושנסקי. לא החזיקו עד הבוקר. פרטי,
התמונות שנתלו על ידי נתן רושנסקי. לא החזיקו עד הבוקר/פרטי

רושנסקי המשיך: "אני אישית מזועזע מתלישת השלטים של החטופים ולא מצליח להבין איך יש מי שגם לאחר המחדל של השביעי באוקטובר ממשיך להעלים אותם. מאוד מאכזב שזו התנהלות המועצה הרי בחודשים הראשונים כולנו הזדעזענו לראות איך במדינות זרות אנשים תולשים את תמונות החטופים - זה לא יכול לקרות פה אצלנו. במקום השלטים של החטופים המועצה תלתה את השלט "עד שתחזרו, עד שננצח". היום זה ברור שבדרך הזאת - עד שננצח הם כולם יחזרו בארונות ומי שחושב שיהיה פה ניצחון בלי החזרה של החטופים שכח משהו בסיסי בלהיות יהודי. אין "ביחד ננצח", כשהביחד הזה לא כולל את האנשים מהעם שלנו שהופקרו".

אמש, ככל הנראה בעקבות התמונות שנתלו על ידי גלוזמן, החליטו להגיב במועצה בעמוד הפייסבוק הרשמי ולמעשה הודו כי תמונות החטופים אכן הוסרו. בתגובה נכתב: "תושבות ותושבים יקרים, חסרונם של החטופים, האבל על הנרצחים והכאב הגדול על הנופלים הגיבורים, בד בבד עם השאיפה לניצחון ולאחדות, נוכחים בחיינו יום-יום. המועצה יזמה תליית שלט במרחב הציבורי בשדרות בן גוריון להנכחה של המסר החשוב הנזכר בו. מקומם של תליית שלטים, מודעות או מדבקות במרחב הציבורי הוא לוחות המודעות בלבד. לא נאפשר תלייתם בכל מקום אחר במרחב הציבורי - ללא קשר לתוכן. הם יוסרו באופן מיידי והתולה יחוייב בקנס. לוחות מודעות לשימוש הציבור: המרכז לגיל הרך, בכניסה לרובע, עין זיק, בסמוך לשחבק, הספרייה, השופרסל, נחל ניצנה. עזרו לנו לשמור על המרחב של כולנו מסודר, ואת השלטים - על גבי לוחות המודעות. תודה על שיתוף הפעולה".

גדר במועצה לאחר שהוסרו תמונות החטופים. פרטי,
גדר במועצה לאחר שהוסרו תמונות החטופים/פרטי

התגובות הנזעמות לא איחרו לבוא אחד התושבים סיפר לוואלה שבע דרום: "להוריד תמונות חטופים ולהגיד כי זה לא מקום מוסדר? באמת? למה זה פרסום של איזה בית למכירה או איזה אירוע? תמונות החטופים צריכים להיתלות בכל מקום בכל יישוב בארץ. אין מקום לא ראוי לתמונה כזו. מוסדר או לא".
תושב אחר כתב: "מצפה רמון קלטה אותי ואת שאר קהילת קיבוץ ארז באופן מעורר השתאות, ואפילו אני ומשפחתי בחרנו בינתיים להישאר במצפה עוד שנה, לפני שנחליט אם אפשר לחזור לחיות סמוך כל כך לגבול, אבל היחס לשלטי החטופים פוגע בי באופן אישי. יש לי חברים שחטופים (הם, או גופותיהם, למצער) בעזה. הייתי מצפה לקצת יותר הכלה של הכאב של תושבי העוטף ושאר תושבי המדינה שמכירים מישהו שנחטף ומוחזק בעזה. כמו שגלעד שליט היה "הילד של כולנו" חטופי העוטף הם "של כולנו", של כל המדינה". תגובה נוספת אמרה כי: "אם אכן המועצה מורידה את תמונות החטופים, מדובר בשפל מוסרי חדש. כמה ערלות לב צריך בשביל להוריד שלט עם פניו של מי שנחטף ?! היכן הסולידריות ? איפה החמלה? תתבישו. פשוט תתבישו".

תושבת אחרת סיפרה כי גם היא ראתה שלטים שהורדו: " גם אני ראיתי שהשלטים הורדו והזדעזעתי. זה כואב בלב לראות איך ברגע אחד אפשר לשכוח אותנו, אותם! ולהעמיד פנים שהחיים ממשיכים... זה בלתי יאמן. במיוחד עכשיו, אנחנו חייבים להמשיך להילחם על חזרתם הביתה בשלום. כל כך מתביישת לראות שמישהו מרשה לעצמו להעלים אותם".
תושבים נוספים שיפרו כי בחודשים האחרונים תלו תמונות חטופים ברחבי המועצה ואלה הוסרו ומיד לאחר מכן נתלו שלטים של המועצה.
ממועצת מצפה רמון לא נתקבלה תגובה נוספת עד לרגע זה

  • עוד באותו נושא:
  • מצפה רמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully