וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ביזוי ההמנון, מגיע הזעם: "להעניש בחומרה, להוריד אותם ליגה"

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 17:38

אחרי הדרמה אמש באצטדיון טרנר בה חלק מהאולטראס של הפועל ב"ש פרצו למגרש במטרה לפגוע באוהדי בני סכנין שביזו את ההמנון מגיעות גם התגובות שקוראות להעניש בחומרה את הקבוצה מהמגזר

התפוצץ המשחק: הפועל באר שבע נגד סכנין. צילום פרטי,
התפוצץ המשחק: הפועל באר שבע נגד סכנין/צילום פרטי

אמש, אירע עוד אירוע שייכנס לדפי ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי. אוהדי בני סכנין ביזו את ההמנון ולא בפעם הראשונה מה שעורר את זעמם של אוהדי הפועל ב"ש, בטח ביום בו ישראל קוברת 9 גופות של חטופים ושוטרים שנרצחו בפיגוע. עשרות מאוהדי הפועל באר שבע פרצו למגרש מהיציע הדרומי ורצו להתעמת עם אוהדי בני סכנין. רק לאחר כמה דקות ובהתערבות המשטרה, שעצרה 12 אוהדים, חזרו האוהדים ליציע, אך המשחק לא שוחק בסופו של דבר, לאחר שבבני סכנין בחרו שלא לעלות לכר הדשא בגלל מה שהם כינו חשש לחיי השחקנים.

אחרי הדרמה הגדולה הגיעו גם התגובות: ח"כ אלמוג כהן פנה במכתב לשר התרבות והספורט וליו"ר התאחדות הכדורגל, וכתב כי "זו אינה הפעם הראשונה בה אוהדי הקבוצה מבזים את ההמנון, בתאריך 2 במאי עמדה הקבוצה לדין משמעתי בעקבות התנהגות בלתי הולמת בזמן השמעת ההמנון הלאומי, כאשר בחרו האוהדים להמשיך לשיר ולעודד ובכך לבזות ביודעין את המנון המדינה. אי לכך, ובעקבות חוסר שיתוף הפעולה של הנהלת הקבוצה על אף העונש שהושת עליהם בחודשים האחרונים, אבקש להעניש את הקבוצה בצורה חמורה ולהורידם ליגה לאלתר".

אלונה ברקת אמרה במסיבת העיתונאים שהתקיימה לאחר הפסקת המשחק: "מה שראינו היום היא תופעה צריכה להטריד את כולנו, וזה ביזוי ההמנון. ביום כזה, שכל כך רצינו להתאחד עם אנשים ששילמו בחייהם, אפילו את זה לא ניתן לנו. אני חושבת שכל קברניטי הכדורגל צריכים למצוא לזה פתרון, כי התופעה הזאת חוזרת ולא בפעם הראשונה. היום זה קרה בטרנר ביום מאוד טעון ורגיש, בפעם אחרת זה יקרה באצטדיון אחר, וצריך לשים לתופעה הזאת סוף. המנון המדינה זה חלק מהזהות שלנו, אנחנו ישראלים גאים, אנחנו גאים בהמנון שלנו, אנחנו עומדים דום בהמנון". כשנשאלה אם הסוף לתופעה מחייב להפסיק להשמיע את ההמנון ענתה: "לא. הם אזרחי מדינת ישראל וזה המנון מדינת ישראל. חיילי צה"ל והשוטרים שומרים גם עליהם".

עוד הוסיפה: "כולנו ביום כל כך כואב וקשה, אנחנו כולנו עם דמעות בעיניים ומחבקים את המשפחות של האנשים היקרים ששילמו בחייהם. אתה מצפה שיכבדו את זה, שיתנו לנו להתייחד עם האנשים שנפלו ושילמו בחייהם. אני חושבת שחייב להיות פתרון לסוגיה המאוד מטרידה הזאת, אבל זה לרגע לא מצדיק את מה שהאוהדים שלנו עשו".

אבו יונס, יו"ר בני סכנין, אמר: "אני פה אורח, לא מארח. אני מבין שיש תסיסה פה ואווירה לא הכי נוחה. אני חי במדינה הזו ויודע מה קרה. ניסינו יחד כראשי מועדונים לשים הכול בצד. באווירה שנוצרה, אי אפשר לשחק כדורגל. אני אישית רציתי לשחק, אבל השחקנים היו מפוחדים. זה מה שקרה. ניסינו לקיים את המשחק, נתתי את הכבוד לאלונה שהיא תדבר עם השחקנים שלי. מצד שני אני גם מצדיק את השחקנים. אני 15 שנה בכדורגל, יש אחלה קהל בבאר שבע, לא חשבתי לרגע שזה יקרה. אבל זה קרה. איפה הייתה המשטרה? אם ידעו שיש תסיסה ויש אווירה מהבוקר, איפה המודיעין?". והוסיף: "אם חס וחלילה היו מתעמתים שני הקהלים, מישהו היה יכול להיהרג. אי התייצבות? אני רוצה להפסיד טכני. רוצים להוריד אותנו ליגה? אז נרד ליגה. מוכן לעזוב את הכדורגל, מוכן הכל".

בתוך כך הודיעו במשטרה כי מפקד מרחב הנגב תנ"צ אפי שימן הנחה על הקמת צוות חקירה מיוחד שיחקור את כל מי שהיה מעורב באירוע, וימשיך במלאכת איסוף הראיות כדי לאתר חשודים נוספים. מפקד המחוז הדרומי ניצב אמיר כהן הורה לבמצע תחקיר בראשות קצין בכיר, שבו ייקחו חלק גם מנהל האירוע והביטחון וצוות האבטחה האזרחי, במטרה להפיק לקחים ולמנוע אירועים דומים בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully