וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מאבד תקווה: הסטודנט מנפאל שנפצע ב-7 באוקטובר וחזר לעבוד בעוטף

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 11:21

לפני כשנה בירנדרה צ'אודהרי הגיע לארץ ללמוד חקלאות מודרנית באקדמית חמדת, כחלק מקבוצת סטודנטים מאסיה. ב-7 באוקטובר מחבלי חמאס רצחו עשרה מחבריו, פצעו אותו וחטפו את חברו הקרוב לעזה. בשבוע שעבר הוא שב לישראל כדי לעבוד בחקלאות בעוטף עזה

בירנרדה פוגש את מנכ"ל המכללה והחברים/פרטי
בירנרדה והחברים בנתב"ג. פרטי,
נשיא המכללה והחברים מקבלים את בירנרדה בנתב"ג/פרטי

בין האנשים הרבים שנרצחו, נפצעו ונחטפו לשטח רצועת עזה, נמנים גם אזרחים נפאליים שהגיעו לישראל בספטמבר בשנה שעברה כסטודנטים במכללה האקדמית חמדת בשדות נגב. מדי שנה מגיעים ללמוד במכללה כ-200 סטודנטים ממדינות מזרח אסיה במטרה לרכוש ידע מעשי ועיוני בחקלאות מודרנית ומתקדמת, במסגרת שיתוף פעולה בין ישראל ומדינות אסיה. השנה הם הגיעו לארץ כשלושה שבועות בלבד לפני הטבח, כאשר 17 סטודנטים אזרחי נפאל השתכנו בקיבוץ עלומים. בבוקר ה-7 באוקטובר מחבלי החמאס רצחו לא פחות מעשרה סטודנטים נפאליים, פצעו שישה נוספים, שלושה מהם באורח קשה, ואת הסטונדט ביפין ג'ושי חטפו לרצועת עזה והוא עדיין מוחזק בשבי.

אחד מהם הוא בירנדרה צ'אודהרי (24). בשבעה באוקטובר הוא נפצע באירועי הטבח, אך לאחר כמה חודשים בביתו בנפאל הוא בחר דווקא לשוב לישראל כדי לבנות את חייו. בסוף השבוע האחרון הוא זכה לקבלת פנים מיוחדת בשדה התעופה של פרופ' חיים שקד, נשיא המכללה בה למד, ושל שלושה מחבריו הסטודנטים שנפצעו קשה ועדיין נמצאים בישראל בתהליך שיקום.

באותו בוקר, צ'אודהארי התעורר לקולות רעשי הפיצוצים וירי הרקטות. ככל ששמע את הקולות מתקרבים, הבין שמדובר במתקפה שונה מהאזעקות שהכיר קודם לכן, ונמלט יחד עם חבריו לתוך מיגונית שסמוכה למגורים שלהם. בשעה שהמתינו שעות ארוכות עד להגעת כוחות הביטחון והחילוץ, זרקו המחבלים רימון אחד לתוך המיגונית, ג'ושי השליך את הרימון להתפוצץ הרחק מהם ובכך הציל כמה מחבריו. כעבור זמן קצר הושלך לעברם רימון נוסף שפצע קשה כמה מהם ולאחר מכן השלימו את המתקפה בירי אכזרי שקטל את חייהם של עשרה סטודנטים ואת חטיפתו של ביפין ג'ושי כשהוא בחיים.

בירנרדה. החליט לחזור לישראל. פרטי,
בירנרדה. החליט לחזור לישראל/פרטי

צ'אודהרי נפצע באורח קל מרסיסים ופונה לקבלת טיפול. לאחר שחרורו הוא שב לביתו בנפאל ובחודשים האחרונים ניסה לעכל מרחוק את מה שארע לו. לפני כחודשיים הוא זכה לביקור מיוחד של פרופ' שקד, שטס במיוחד לנפאל במטרה לפגוש את משפחות הסטודנטים שנפגעו ולבקר יחד עם שגריר ישראל בנפאל את בירנדרה וסטודנט נוסף שנפצע בטבח. "זה היה רגע מאוד מרגש", נזכר צ'אודהרי. "הביקור העניק לי הרבה כוח ותקווה ונתן לי הוכחה נוספת שבישראל יש אנשים מיוחדים".

צ'ואדהארי מתכוון להתאקלם בהדרגה ולהתחיל בישראל מחדש את צעדיו בענף החקלאות. "ב-7 באוקטובר ניצלתי בנס ועברתי אירוע קשה שהותיר בי זיכרונות לא קלים. עשרה חברים טובים שלי נרצחו ממש לידי, ועוד חבר שלי עדיין חטוף בעזה. אני יודע שהמלחמה נמשכת כאן אבל למרות הכל אני חושב שמדינת ישראל היא מקום נפלא עם אנשים נהדרים ואני מאוד שמח לחזור לכאן". צ'אודהארי מוכר בישראל כנפגע פעולות איבה, מה שמקנה לו על-פי החוק אשרת עבודה למשך חמש שנים: "חזרתי לישראל כדי להגשים את המטרות שלי ואולי בעתיד אמשיך ללימודים לתואר שני", הוסיף.

נשיא האקדמית חמדת פרופ' חיים שקד ציין: "הסטודנטים שמגיעים אלינו ממדינות אסיה כמדי שנה לקחו את גורלם בידיהם ועשו צעד אמיץ בהגעה שלהם לישראל. התעסוקה והפרנסה בנפאל מבוססות בעיקר על חקלאות מסורתית ופעמים רבות גם מיושנת, ולכן הידע, הכלים והשיטות הטכנולוגיות שהם לומדים כאן מהווה מקפצה אדירה בחיים שלהם, עבורם ועבור משפחותיהם. המכללה ואני מאוד גאים בבחירה שלו לחזור לארץ ונמשיך כמובן לתמוך וללוות אותו ואת שאר הסטודנטים שלנו שעברו את האירועים הקשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully