וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-200 מפגינים נגד הריסות בתים בנגב: "בן גביר כופה הריסות שנוגדות כל היגיון"

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 17:41

המפגינים בכיכר קריית הממשלה קוראים בעברית ובערבית "כן להכרה, לא להריסה" ו"ערבים ויהודים נגד הריסת בתים". ההפגנה באה על רקע עלייה במספר הריסות הבתים בכפרים הבדואים הלא מוכרים

הפגנה בבאר שבע נגד הריסת מבנים בנגב/המועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים בנגב

כ-200 בני אדם מפגינים היום (חמישי) בבאר שבע נגד הריסות הבתים בכפרים הבדואים. המפגינים קוראים בעברית ובערבית "כן להכרה, לא להריסה" ו"ערבים ויהודים נגד הריסת בתים".

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


"ההריסות בונות שנאה בין העמים" אמר מעיגל אל-הואשלה, רכז השטח והקהילה של המועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים בנגב, "חייבים לעצור את זה. זה הרס משפחות, ילדים קטנים. לא יעלה על הדעת שיימשך המצב הזה בלי שום אלטרנטיבה. אצלי נהרסו תשע פעמים בתים, וזה רק במשפחה אחת בכפר אחד. מקבלי ההחלטות צריכים לקחת החלטה לקרב לבבות. לא לבנות שנאה. אני פונה אליהם שיעמדו בצד של אזרחי מדינת ישראל".

ההפגנה באה בעקבות עלייה בהריסות הבתים בנגב. כך, מנתונים שפרסם בשבוע שעבר השר הממונה איתמר בן גביר, מאז כניסתו לתפקיד בתחילת 2023, חלה עלייה דרמטית באכיפת הבנייה הבלתי חוקית בנגב: מהחציון הראשון של 2022 לחציון הראשון של שנת 2024 חלה עלייה של 51% בהריסות. "אני גאה בעלייה הדרמטית בהיקפי ההריסה של הבניה הבלתי חוקית בנגב, הנובעת ממדיניות ברורה בהנחייתי", מסר אז בן גביר, "מדיניות האכיפה הבלתי מתפשרת תימשך ביתר שאת, ואף תוגבר בעזרת השם".

כך, למשל, אתמול ושלשום נהרס בית באל-זרנוג, כפר לא מוכר בן כ-6,000 תושבים בקרבת נבטים. לפי המועצה לכפרים הבלתי מוכרים, לצעירי הכפר אין דרך חוקית להישאר להתגורר ליד ההורים, כנהוג בחברה הבדואית, משום שאין אפשרות להוציא בו היתרי בניה. בשבוע שעבר נהרס בית באום בטין, מה שגם עורר עימותים עם כוחות הביטחון.

הריסת הבית באל-זרנוג

"בן גביר כופה על הכפופים לו לבצע הריסות המנוגדות לכל היגיון וכן למוסר האנושי", נמסר מהמועצה, שהצטרפה לח"כ וליד אל-הואשלה שיזם את ההפגנה היום. "כך, ואדי אל-חליל נהרס לכאורה לשם הארכת כביש שש דרומה - אך העבודות אפילו לא מתוקצבות וספק אם יחלו בשנים הקרובות. גם קודם להרס שכונת אלע'ול בערערה הביעו פקידי רשות הבדואים נכונות להגיע להבנות, אך נציגו של בן גביר הבהיר כי ההרס של כ-30 בתי מגורים יבוצע גם אם יושגו ההבנות. כאמור, הריסה לשם הריסה".

במועצה הזהירו כי "ממשלת ישראל יוצרת במו ידיה משבר הומניטרי בנגב, ובחודשים האחרונים עברה מהרס בתים להרס כפרים שלמים. קרוב לאלף אזרחים הפכו למחוסרי בית מאז הרס ואדי אל-חליל בתחילת מאי האחרון. נגד העוול הזה יש לזעוק ואותו יש לעצור קודם שהפעולות חסרות האחריות של הממשלה יובילו חלילה להתפרצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully