וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנאת חינם? אלמונים ניפצו שוב את פסל האהבה בערד

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 9:35

עיריית ערד הודיעה אתמול (שני) כי פסל האהבה, שהוצב בעיר לראשונה ב-1977, הושחת על ידי אלמונים. זו אינה הפעם הראשונה שהפסל מנופץ, כפי שכבר דווח בעבר בוואלה שבע.

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


לפי העירייה, המקרה אירע לפני כמה שבועות. "פושע ועבריין מחוצף שבר את הפסל, ניסה לקבוע עובדות בשטח ולהשליט טרור בשיח הציבורי", כתב ראש העיר יאיר מעיין בטיקטוק, "אנחנו לא נאפשר לאף אחד לפעול באלימות, נכבד את כל הקהילות בעיר ונאפשר שיח מכבד. לא נאפשר אלימות". הוא הוסיף כי בעירייה פנו ביום ראשון לאומן המתכת המקומי איציק גמליאל כדי שיקים את הפסל מחדש.

פסל האהבה ערד. פסל האהבה ערד,
פסל האהבה ערד/פסל האהבה ערד

העיר ערד ידעה לאורך השנים מתחים רבים בין הקהילות השונות בעיר, בין היתר חרדים מחסידות גור לצד אוכלוסיה חילונית. "בית המקדש נחרב בגלל קנאים סיקריקים שונאי חינם", קשר מעיין את המקרה לצום תשעה באב. "בדיוק היום אנחנו נצום את צום תשעה באב, זכר לחורבן. קנאים סיקריקים אלימים קיצוניים הגיעו לפה והחריבו את הפסל הזה".

מעיין הוסיף כי "הפסל הזה חשוב להרבה אנשים בעיר, ואנחנו לא נאפשר לאנשים ליצור פה מחלוקות". לדבריו, "בית המקדש ייבנה באהבת חינם, ואני קורא לתושבי ערד - תנהגו בכבוד בין כל הקהילות כי אנחנו חיים פה ביחד".

"פסל האהבה" נוצר על ידי האמנית לאה מיכלסון ז"ל, ילידת פולין ותושבת ערד שגרה בעיר משנת 1958 במשך 50 שנה. פסל נוסף אותו פיסלה נקרא "זעקה אילמת" והוא מוצג במוזיאון יד ושם בירושלים. מיכלסון נפטרה ב-11 ביולי 2018 כשהיא בת 97.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully