וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקב"ט של להבים: "האיומים של לקייה ורהט עלולים להגיע גם אלינו"

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 8:35

במשך קצת יותר משנה של פעילות, גדלה כיתת הכוננות של להבים פי שלושה. קצין הביטחון של היישוב מספר על ההשפעה של 7 באוקטובר, על החששות שמלווים אותו - ומדוע הכיתה לא תופעל בכל אירוע ירי בסביבה

חברי כיתת הכוננות של להבים במטווח. מועצת להבים,
חברי כיתת הכוננות של להבים במטווח/מועצת להבים

"האיומים של לקייה ורהט יכולים לא לפסוח גם על להבים", כך אומר קצין הביטחון של היישוב הפסטורלי, דני ביטון. הדברים נאמרים על רקע הודעת מועצת להבים בשבוע שעבר על הרחבת כיתת הכוננות של היישוב.

כיתת הכוננות של היישוב הוקמה באמצע 2023 ומנתה בספטמבר של אותה שנה עשרה לוחמים. אחרי 7 באוקטובר, היא הורחבה ל-20 מתנדבים, ולאחר פגישה שקיים ראש המועצה אלעד ארזי עם מפקד מחוז דרום במשטרה, גדל מספר התקנים ל-33. "ביישובים אורבניים לרוב לא היו כיתות כוננות. כיתות כוננות נולדו ביישובי תפר כמובן, אבל בדגש על יישובים כפריים. כשאני ביקשתי להקים כיתת כוננות ביישוב אורבני, הרימו גבה", מספר ביטון. "אני סברתי תמיד שלהבים, למרות שהיישוב הוא פסטורלי - בסוף אנחנו מדברים על להבים במרכז הנגב. אני חושב שהאיומים של לקייה במזרח ורהט במערב ופזורות מצפון ומדרום, וראינו שמפגעים יצאו מרהט למשל בחודשים ובשנים האחרונות - אני חושב שהאיומים האלו יכלו לא לפסוח גם על להבים". ביטון מדגיש כי "היישוב צריך שתהיה לו יכולת עצמאית להגיב, והמשפט הזה מקבל משנה תוקף אחרי 7 באוקטובר. ראינו שאיפה שהייתה יכולת עצמאית של כיתות הכוננות, הם ראו והצילו".

יש מידע קונקרטי על איומים מלקייה ורהט?

"אף רגולטור לא בא ואומר לי 'תשמע, תיזהר מכיוון לקייה או מכיוון רהט'. אני, בתוך עמי אני חי. אני יודע שמרהט יצא מפגע לפני שנתיים וחצי פלוס מינוס, ביצע פיגוע דריסה בבאר שבע בטכני על אותו עתודאי. אז אני אומר לעצמי, 'אותו מפגע יכל לפנות ללהבים במקום לנסוע לבאר שבע. ואני שכן שלו, אני דקה ממנו'. אני חלילה לא מכליל או מטיל דופי בכל תושבי רהט, אבל אני, בתוך עמי אני חי".

"יש לנו מספר בעיות של ירי בלילות, יש לנו בעיה של תחושת ביטחון במרחב הציבורי, יש לנו בעיה של נהיגה פרועה, ולכן כשאני אומר איום ממזרח - מלקייה, ואיום ממערב - רהט, אני לא רוצה לקטלג אוכלוסייה, אבל אני כן אומר לעצמי 'יצאו משם אירועים'".

תכלית הקמתה של כיתת הכוננות, כפי שמספר ביטון, היא לאפשר לרשות להתערב באירוע קיצון. "פח"ע או אסון המוני", מבהיר ביטון. "לצורך העניין אם תיפול הרכבת בפסים פה לידי, ויהיה לי מגה אירוע של חומרים מסוכנים, אני חד משמעית מקפיץ את כיתת הכוננות. זה 30 לוחמים, חמושים, חזקים, עם כושר גופני גבוה שיודעים לעבוד גם בתנאים קשים".

בסוף השבוע הותקף פקח ביישוב עומר לאחר שהעיר לתושב לקייה שחנה באדום לבן ביישוב. הנהג ניסה לדרוס את הפקח ונתפס במחסום מיתר. "אירוע של דריסת פקח בהיבט פלילי לא מקפיץ אותנו", מסביר ביטון את המשימות אליהן נדרשת כיתת הכוננות שלו, "אבל אירועים בגזרות שכנות עם היבט של פח"ע כן מקפיצות אותנו. הפיגוע בצומת בית קמה, אותו חייל מדימונה שנרצח, זה אירוע שהקפיץ אותנו. זה מקרה קלאסי שבו הקפצתי את הכיתה יחד עם המשטרה כמובן. אנחנו מקבלים הנחיות מאג"ם נגב".

ביטון גם התייחס לירי מלקייה במוצאי שבת, שלמרבה המזל נגמר בנס - עם קליע שאותר בחצר בית ביישוב הסמוך כרמית. "מה שקורה בכרמית - ואני תושב מיתר במקרה, אני חווה את מה שקורה גם מכרמית וגם מחורה - לא פוסח על להבים. הבעיה היא לא נקודתית אלא אזורית, כל נושא הירי בלילות והירי בחתונות וכדומה".

למרות שאלה לא דברים שאתם מתעסקים בהם ככיתת כוננות

"אני לא מקפיץ את כיתת הכוננות לאירועים כאלה כי זה משהו שמלווה אותנו כמעט כל יום, בסוף אתה תשחק את כוח האדם האיכותי הזה ותגמור אותו. אנחנו חווים אירועי ירי בלילות מכיוון רהט, מכיוון הפזורה, אני אגזים ואומר - כמעט כל יום. אבל לפחות זה קורה ארבע פעמים בשבוע, אנחנו סביב זה".

ביטון מגלה גאווה אמיתית בכיתת הכוננות שהקים ביישוב. "יש לנו כיתה מאוד ייחודית. הכיתה שלנו מונה 33 איש, מתוכם יש לנו שני רופאים, אח אחד שעובד בטיפול נמרץ, שמונה חובשים, פרמדיק ומדריך ירי. יש לנו 12 אנשי רפואה, אז באמת יש לך פילוח מעניין מאוד. מה הלאה עם הכיתה? מה שמעניין אותי כרגע זה להיצמד לגאנט האימונים השנתי, לאמן את החבר'ה, לגבש אותם, לדעת שיש לי יכולת להגיב באירוע קיצון. אני רגוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully