וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונה חדשה בסינפונייטה הישראלית באר שבע

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 10:19

הסינפונייטה הישראלית באר שבע חושפת את הרפרטואר החדש לעונת הקונצרטים 2024/25 בניהולו האמנותי של המנצח, מלחין והפסנתרן רני קלדרון.

הסינפונייטה הישראלית באר שבע. דיאגו מיטלברג,
הסינפונייטה הישראלית באר שבע/דיאגו מיטלברג

הסינפונייטה הישראלית באר שבע, התזמורת הקלאסית היחידה מאשדוד עד אילת הפועלת גם בצל המלחמה שנפתחה בנגב ב-7.10.23, ממשיכה להוות מוקד תרבות בבירת הנגב ובאזור גם בימים אלה וחושפת את הרפרטואר החדש לעונת הפעילות ה-52 של התזמורת הוותיקה.

לצד הסדרות המוכרות, יוביל מאסטרו קלדרון את הפעולות החינוכיות המתקיימות בקהילה, בהן קורס אקדמי המתקיים בשת"פ עם אוניברסיטת בן גוריון בנגב בו לקחו חלק רק בשנה האחרונה כ-600 סטודנטים וסטודנטיות. יחד עם קלדרון ומנצחים אורחים, גם דיוויד סולומון- המנצח העוזר של התזמורת יוביל חלק מהאירועים המוסיקליים בעונה הקרובה.

במסגרת סדרת "לנצח בטהובן" יתקיימו ארבעה אירועים מוסיקליים שיוקדשו לארבע יצירות מופת של אחד מגדולי המלחינים הקלאסיים של כל הזמנים- לודוויג ואן בטהובן. לצד הסימפוניה הראשונה, השלישית, הרביעית והשמינית, נבנתה תכנית מוקפדת הכוללת יצירות מאת היידן, ויולדי, שוסטקוביץ', בכורה עולמית ליצירה מאת המלחין הישראלי אבירם פרייברג ונוספים.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

סדרת "קול [כל] הקולות" משלבת מימד נוסף ווקאלי ותארח זמרי אופרה בארבעה אירועים מרגשים של מיטב המוסיקה התזמורתית. בשני ערבי גאלות אופראיות ינצח מאסטרו קלדרון על אמניות ואמנים ישראליים שיקימו לחיים את הסיפורים הנוגעים וגיבורי האופרות של ורדי, פוצ'יני, רוסיני ונוספים. שני אירועים נוספים בסדרה ייתנו מקום לטקסטים הנצחיים של אלכסנדר פושקין, וכהמשך לערב הלידר בעונה החולפת- יתקיים ערב רומנסים רוסיים מאת מיטב המלחינים שתוזמרו במיוחד לאירוע. בסדרה "אופרה בצחוק ובדמעות" נתרגש בביצוע קונצרטנטי לאופרה "ג'אני סקיקי" מאת פוצ'יני עם נבחרת בת עשרה סולנים מרשימה ובלתי נשכחת, ובהפקה ייחודית וחד פעמית ליצירת המופת העל-זמנית "דון ג'ובאני" של מוצרט. כל הקונצרטים בשתי סדרות אלה, "קול [כל] הקולות" ו"אופרה בצחוק ובדמעות", כוללים כתוביות תרגום לעברית ורוסית.

"מקלאסי ועד קל" קשת של אירועים מוסיקליים קלאסיים ועד קל בשיתופי פעולה עם מיטב האומנים והסולנים הישראליים שיבצעו סימפוניות, קונצ'רטי, סרנדות, ועוד. במסגרת סדרה זאת תקיים התזמורת שישה אירועי תרבות, שבמסגרתם תמשיך התזמורת את מסורת הייצוג הדרומי העשרת הרפרטואר העולמי הקלאסי בביצוע יצירות בשם "נגב" - עם בכורה עולמית ליצירה מאת המלחין הישראל הלל צרי.

מופע מרכזי נוסף בסדרה- "קברט", מביא את המוסיקה המחתרתית מברלין הקוסמופוליטית של שנות ה-20, שיריו של המלחין קורט וויל, שירים ביידיש ושירי קברט קלילים בביצוע זמרת הסופרן הילה בג'איו הזוכה להצלחה אדירה בארץ וברחבי העולם. עוד בסדרה- ערב מוסיקת עולם אותנטית בעקבות הזמרת Omara Portuondo בו ישולבו שירים בספרדית ובעברית בביצועה המרגש של יונית שקד גולן, וכן "הכל נשאר במשפחה": צמד האחים דניאלה ורפאל סקורקה בתכנית וירטואוזית ומבריקה המשלבת שירה, פסנתר והפתעות נוספות.

המנהל המוסיקלי, רני קלדרון: "העונה השנייה של היובל החדש בסינפונייטה הישראלית ב"ש ממשיכה את קודמתה ומביאה את מיטב המוסיקה הקלאסית הכלית והקולית, הסימפונית, האופראית ואפילו הקאמרית, בעיבודים תזמורתיים ובביצועם של מיטב המוסיקאים הישראלים מהארץ ומהעולם. גם בימים מורכבים אלה, התזמורת ממשיכה לבצע את תפקידה החברתי לא פחות מזה התרבותי ומעניקה מרחב מוסיקלי סוחף ומרגש לאלפי תושבי הנגב. בואו לחוות איתנו את המוסיקה הקלאסית התזמורתית על שלל גווניה בעונה של תכניות עשירות ומלאות צבע".

  • עוד באותו נושא:
  • קונצרטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully