וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חריג: מדוע נעצרו תשעה חיילים במתקן הכליאה בשדה תימן?

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 15:54

שוטרי מצ"ח עיכבו לחקירה תשעה חיילים במתקן המעצר שדה תימן, בחשד להתעללות בפלסטיני. מאות הגיעו עם דגלי ישראל וחסמו את הכניסה למתקן. אדלשטיין הודיע כי יכנס מחר דיון דחוף בנושא

שוטרי מצ"ח פשטו היום (שני) על מתקן המעצר שדה תימן הסמוך לבאר שבע, כשהם רעולי פנים, ועיכבו לחקירה תשעה חיילים בחשד להתעללות בעצור פלסטיני. העצור הגיע לבית החולים עם פציעה קשה בפי הטבעת ואינו מסוגל ללכת. מדובר צה"ל: נמסר כי "בעקבות חשד להתעללות חמורה בעצור אשר הוחזק במתקן הכליאה בשדה תימן, נפתחה בהוראת הפרקליטות הצבאית חקירה של המשטרה הצבאית".

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva

מעצר חיילים בשדה תימן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מתיעוד של המעצר עולה כי כמה מהחיילים התנגדו וסירבו להתפנות מהמקום. אחד מהם נראה כשהוא אומר כי "נעשה יד אחת נגד הדבר הזה שצה"ל נלחם בחיילים שלנו", וחייל נוסף אומר: "המשטרה הצבאית באה לעצור אותנו בגלל שאנחנו אחראים על המחבלים של הנוחבה. רבותיי, עם ישראל, אני מבקש מכם - צאו למעננו לרחוב, אני לא מוכן לבושה הזאת שיעצרו אותי. אני נתתי את החיים שלי בשבילכם, למען עם ישראל - צאו להילחם בשבילנו. זאת בושה מה שעושים לנו. צריכים לעצור אותי? אני לוחם של מדינת ישראל, לחקירות שאולי עשו משהו לאנשי הנוחבה".

מאות מפגינים עם שלטי ישראל הגיעו למקום וחסמו את הכניסה למתקן. "נשים סוף לביזיון הזה. כבודם של לוחמי צה"ל לא יהיה מרמס", אמר סרן (במיל') עומר ולדמן מתנועת "המילואימניקים דור הניצחון", שקראו למפקדים וללוחמים במילואים להצטרף.

בעקבות האירועים הודיע יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין כי יכנס מחר דיון דחוף בנושא מעצר הלוחמים והתנהלות הפצ"רית והמשטרה הצבאית. לדיון הדחוף יוזמנו הפצ"רית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, קצין משטרה צבאית תא"ל אביחי מיבר ושאר הגורמים הרלוונטים. "אני לא אתן יד למראות כמו שנראו היום בבסיס בשדה תימן", אמר אדלשטיין. "מצב בו שוטרים צבאיים רעולי פנים נכנסים לפשיטה על בסיס צה"לי אינו מקובל עליי ולא אסכים שיקרה שנית. חיילנו אינם פושעים והרדיפה הבזויה הזו אחרי לוחמינו אינה מקובלת עליי".

השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, הגיב לדברים ואמר: "המחזה של שוטרי משטרה צבאית מגיעים לעצור את מיטב גיבורינו בשדה תימן הוא לא פחות ממביש. לוחמים צריכים לקבל גב על מלא". גם שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף הודיע כי הוא עושה את דרכו לשדה תימן בדרישה "לעצור את חרפת מעצרם של חיילי צה"ל", כלשונו. ח"כ אלמוג כהן וח"כ צבי סוכות הודיעו כי עזבו את הכנסת כדי להגיע למקום. "אין בכוונתי לאפשר את מסע הרדיפה המבזה כנגד חיילינו הקדושים", אמר כהן, וסוכות הדגיש: "היחס הזה ללוחמים שלנו שעוזבים הכל ויוצאים להילחם עבורנו בשדה תימן חייב להיעצר עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully