וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיגליות זועמים: "כל דבר שבנו כאן נעשה באופן מרושל ולקוי"

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 11:09

לתושבי השכונה הצעירה במערב באר שבע נמאס מהבטחות שלא מתקיימות, וממצב השכונה שהולך ומידרדר מיום הקמתה. הגענו לראות את הליקויים הרבים ולקבל את תגובת העירייה - אולם לא תאמינו כיצד הגיבו

עשבים וחול בכיכר הכניסה לשכונה. וואלה שבע,
עשבים וחול בכיכר הכניסה לשכונה/וואלה שבע

שכונת סיגליות שבמערב באר שבע היא שכונה צעירה עם משפחות צעירות רבות, ששילמו את מיטב כספן כדי לחיות בשכונה חדשה ומודרנית. אולם בתקופה האחרונה הולכות ומתרבות תלונות התושבים על נושאים שונים שמקשים אל החיים בשכונה, במיוחד בחודשי הקיץ החמים.

בשבועיים האחרונים הגענו לשכונה על מנת לבדוק את התלונות, לשוחח עם תושבים ועם גורמים רשמיים בשכונה, ולראות ממקור ראשון את הליקויים שהפכו את חיי התושבים לבלתי נסבלים.

אחת הבעיות המרכזיות בשכונה נוגעת למרכז הקהילתי - שלמעשה לא קיים. במהלך הקמת השכונה לא הוקם מבנה שכזה, אף שמדובר בשכונה המאופיינת כצעירה, עם משפחות צעירות וילדים רבים - ולכן מבנה שכזה נחוץ במיוחד. התושבים סיפרו כי נפגשו עם ראש העיר רוביק דנילוביץ', פגישה שבעקבותיה הוחלט כי אולם ספורט השייך לבית הספר השכונתי ישמש מקום מפגש קהילתי. עם זאת, מהר מאוד הבינו התושבים שבכך לא תמה הסאגה. "זימנו אותנו במרץ לפתיחה וגזירת הסרט", מתארת תמר, חברת ועד השכונה. "כולם היו, והיו תמונות, ממש מסיבה אחת שלמה - אבל בפועל מסתבר שהם בכלל עדיין לא קיבלו טופס 4, עד לפני חודשיים". עיכובים בבנייה הם דבר מקובל בשכונה שמוגדרת אזור הנמצא בתהליך התפתחות עירונית נרחב. אך בכך לא תמו הבעיות.

"נלחמתי שתהיה שם מסיבת פתיחת הקיץ", ממשיכה תמר לספר, "ואז מתקשרים אליי באותו היום של האירוע ומסתבר שהמזגנים לא עובדים. כל השכונה הגיעה, ובצדק אמרו שאי אפשר לנשום שם. ואז מסתבר ששוב חסכו עלינו: עשו לוח משותף עם בית הספר, וכל פעם שמפעילים את החשמל באולם זה מקצר בבית הספר". בעקבות התקלה, האולם נסגר ותושבי השכונה נותרו ללא מרכז קהילתי שניתן להשתמש בו ביולי-אוגוסט. "היינו אמורים לעשות שם פעילויות של ילדים, חוגים, נשים בחופשת לידה, וזה סגור בפנינו בגלל כל הליקויים. אין דבר אחד שנבנה בשכונת סיגליות שאין בו ליקויים", היא מוסיפה בכאב.

ביום חמישי עודכנו התושבים על ידי העירייה כי הקבלן תיקן את הבעיה וכי המיזוג נבדק ונמצא תקין, אולם כשביקרנו במקום ושוחחנו עם גורמים שונים, נעננו על ידי כולם כי המקום עדיין לא שמיש. כך, גורם בתוך המערכת אמר כי "עוד לא פתחו, עוד בלאגן שם. מסדרים את החשמל, מסדרים את המזגנים".

כזכור, בבית הספר בשכונה איתרו ההורים תחילתו של סדק בגג של מבנה. הם פנו בדאגה לעירייה כדי שתתקן את הסדק באופן יסודי, כך שלא תישקף סכנה לתלמידים שחולפים מתחתיו מדי יום. בשבוע שעבר הגיעו גורמים מהעירייה לתקן את הנזק, אולם אותו "תיקון" התברר כחיבור של לוח מתכת שיכסה את הסדק בלבד, מה שעורר מחדש את דאגות ההורים. "זה מחזיר אותי למה שקרה במקיף ו'", כתבה אז אחת האמהות בקבוצת הוואטסאפ השכונתית.

פסולת בניין, מדרכות ששוקעות ומשאיות שחוסמות את הגישה לבתים

בבעיה נוספת עליה מתלוננים התושבים ניתן להבחין ברגע הכניסה לשכונה מרחוב רוזמרין. פסולת בנייה מושלכת לכל עבר, משאיות הנכנסות לאזורים צרים מותירות אחריהן אבנים וחצץ, ואף חוסמות כבישים המובילים לחניות הדיירים בבניינים הסמוכים.

משאית ליד תמרור שאוסר על כניסת משאיות לרחוב בשכונת סיגליות. וואלה שבע,
משאית ליד תמרור שאוסר על כניסת משאיות לרחוב בשכונת סיגליות/וואלה שבע

"הקבלנים שבונים כאן עושים מה שהם רוצים, למרות שיש שילוט שאוסר עליהם להיכנס למקומות מסוימים", מספרת תמר. "הם נוסעים עם משאיות בכבישים חדשים שאמורים לשמש את התושבים וחוסמים דרכי גישה במשך שעות. למרות פניות חוזרות לעירייה, הם לא מקבלים שום דוח שיגרום להם להפסיק את ההתנהלות הזאת. יש ימים שאנחנו לא יכולים לגשת לגנים של הילדים שלנו כי יש משאיות שנכנסות וחוסמות הכל", היא מסבירה.

מדרכה מרוסקת בשכונת סיגליות. וואלה שבע,
מדרכה מרוסקת בשכונת סיגליות/וואלה שבע

אם לא די בפסולת הבניין שמותירות אחריהן המשאיות הנכנסות לשכונה, תושבים מספרים על ליקויים בשטחים הציבוריים: מדרכות שוקעות, פיצוץ של צינורות ולכלוך רב בפארקים. "כל יציאה מהבית לכיוון הפארק צריך לחשוש שאחד הילדים לא ייפול בגלל ריצוף שהונח גבוה מדי או כזה ששקע", מספרת תושבת השכונה עמה שוחחנו. "בנוסף, מצב הגינון והניקיון קטסטרופלי, המרחב הציבורי מלוכלך מאוד, אנחנו פותחים קריאות ולא נראה שמשהו קורה".

"לא ייתכן שככה נראית שכונה חדשה, בכל פינה יש ליקוי אחר. פתחי ביוב שבורים, רוב שבילי האופניים סדוקים ואי אפשר בכלל לרכוב עליהם, אז צריך להפריע להולכי רגל או לסכן את הילדים בכביש?", אומר תושב נוסף. "שלא נדבר על ה'תיקונים' שמבצעים - לא מספיק ההתקנות כושלות, התיקונים נעשים בצורה הזויה ומרושלת, מוציאים בלטות, מכניסים צינור, חצי ממנו נשאר מעל פני השטח. בדיחה על חשבון התושבים".

שביל אופניים סדוק בשכונת סיגליות. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שביל אופניים סדוק בשכונת סיגליות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חודשיים אחרי פגיעת הטיל, הפארק טרם שוקם

אחד הביטויים המרגיזים ביותר להזנחה עליה מדברים תושבי השכונה הוא סיפורו של פארק אחד שנפגע מרקטה לפני כחודשיים - אך טרם שוקם. כך, הורים רבים בשכונה נותרו מתוסכלים מפארק השעשועים החדיש, שעומד כאבן שאין לה הופכין. לטענת תמר, חברת הוועד, בעירייה אומרים שמתקיים דין ודברים בנושא עם מס רכוש, אולם לפי שעה אין כסף לתקן את הנזק שנגרם.

"יש כאן טיל שנכנס ארבעה מטר מתחת לאדמה בתוך מגרש משחקים חדש שבתוכו חמישה מתחמים", היא אומרת. "הגיעו באותו יום, חסמו את זה עם גדר והכל שם זז. ילדים של השכונה עוברים, שואלים, נוגעים ונכנסים לשחק בתוך המתחם. כלומר, הוא לא נעול כמו שצריך, ויש שם סכנה ממשית של ילדים שיכולים ליפול. יש שם מצלמות וכריזה, אבל אין שום אכיפה", הוסיפה.

הפארק שנפגע מרקטה בשכונת סיגליות. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפארק שנפגע מרקטה בשכונת סיגליות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לדבריה, בתשובה לשאלה מתי יתוקנו המתקנים, "הם מסבירים שהם בריבים עם מס רכוש, ואין כסף לתקן את זה כרגע. הודיעו לי לפני כמה שבועות שהם לקחו ספק אחר לפנות את כל ההרס, כי עד לפני שבועיים לא היה פינוי של ההרס, ועכשיו הם השטיחו את הכל. אבל מתי באמת יזמינו את המתקנים החדשים? אף אחד לא באמת יודע".

עיריית באר שבע: הנושא ייבדק

"עד הבחירות הייתה תקשורת מאוד הדדית עם העירייה", מתאר אלירן, חבר ועד השכונה. "לאחר הבחירות הכל פתאום נראה אחרת. כל פנייה נגררת זמן רב ולעתים מטופלת רק אחרי חודשים רבים, גם אז באופן לא תקין". לטענתו, "רואים כאן עייפות החומר של עיריית באר שבע, ורואים כאן את אי המסוגלות שלה לתחזק דברים קיימים. זה נחמד לבנות כשיש תקציב שקיבלת ממשרד כזה או אחר, אבל אם לא יודעים לתחזק כמו שצריך, תוך שנה זה יראה זוועה. בדיוק כמו שזה נראה כאן, זוועה".

פנינו לעיריית באר שבע על מנת לקבל את התייחסותה, אך נעננו רק לאחר 24 שעות עם תשובה קצרה ולא ממצה: "הנושא ייבדק ויטופל בהתאם לצורך". עם זאת, התגובה לא עולה בקנה אחד עם הפרטים המובאים בכתבה זו, המראים כי הנושאים מוכרים לעירייה, וחלקם אף נבדקו. באולם בית הספר נטען כי הבעיה כבר טופלה, אולם טענה זו אינה מגובה במציאות. נמשיך לעקוב ולעדכן לגבי המצב בשכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully