וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה צפוי להרוויח רב העיר באר שבע?

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 16:52

על רקע מלחמות הירושה שנפתחו בהצהרתו של מרן יצחק יוסף כי בנו של הרב המנוח יהודה דרעי הוא שיירש אותו בתפקיד, וואלה שבע בדק: זו המשכורת הצפויה למי שיתמנה לתפקיד

הלוויתו של יהודה דרעי ז"ל. חיים גולדברג, פלאש 90
הלוויתו של יהודה דרעי ז"ל/פלאש 90, חיים גולדברג

עם הסתלקותו של רב העיר באר שבע יהודה דרעי בשבוע שעבר, החלו קרבות הירושה על תפקידו. הרב הראשי היוצא יצחק יוסף הצהיר בהלוויה כי יורשו של דרעי זצ"ל במשרה הציבורית יהיה בנו הבכור, אברהם, ראש העיר רוביק דנילוביץ' טרם התייחס לנושא, ושמותיהם של רבנים אחרים - כמו הרב יורם כהן - החלו לעלות כמועמדים ראויים לתפקיד. אולם עד כמה משתלמת המשרה?

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


על פי ההליך הסדור, רב העיר נבחר על ידי אסיפה המורכבת מנציגי ציבור מקומיים. 50% מחברי האסיפה הם חברי המועצה ברשות המקומית, והיתר הם מנכ"ל הרשות המקומית ונציגים מקומיים, שמחציתם נבחרים על ידי המועצה ומחציתם על ידי השר לשירותי דת.

לרב העיר יש כוח רב: לפי אתר המועצה הדתית באר שבע, הרב אחראי על תחומי הנישואים (רישום לנישואים, הנפקת תעודות רווקות, תעודות נישואים, אישורים), הכשרות (פיקוח ומתן תעודות כשרות על בתי עסק בתחום ההסעדה, מלונות, מפעלים וכו'), על המקוואות (שירותי טבילה, בנייה, שיפוץ ותחזוקת מקוואות), שבת ועירובין (הפעלת קו העירוב ופיקוח שוטף), קבורה (חברה קדישא ובתי עלמין), בתי כנסת, אירועים ותרבות יהודית. אולם כיצד הדבר מתבטא מבחינה כלכלית?

מבדיקת וואלה שבע עולה כי רב העיר באר שבע מרוויח מדי חודש משכורת ברוטו של 39,665 שקלים - יותר מפי שלושה מהשכר הממוצע במשק לשכירים. סכום זה עשוי לחזק את דעתם של המתנגדים להכרזתו של הרב יוסף.

כזכור, בהלווייה שנערכה בירושלים אמר הרב יוסף כי "בהזדמנות זו אנחנו רוצים להכתיר את בנו, רבי אברהם דרעי. אני יודע שזה היה רצונו של המנוח. הוא רצה שבנו יישב תחתיו. אנחנו ממליכים אותו עכשיו, שאף אחד לא יהין חס ושלום להפר את הדבר הזה. נמצא פה ראש העיר, הוא שומע את הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully