וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצער אותי ששר האוצר לא מקיים הבטחות"

עודכן לאחרונה: 12.7.2024 / 10:33

כך אומר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על ההבטחה של שר האוצר לחבר מפלגתו אלמוג כהן בנוגע להכרה בתושבי אופקים כנפגעי פעולות איבה. בראיון הוא מסביר גם מדוע לא פתח לשכה בב"ש כפי שהבטיח ומדוע העברת התקציבים ממשרד נגב גליל לחטיבה להתיישבות היא הכרחית. חלק 2

איתמר בן גביר. באדיבות דוברות השר,
איתמר בן גביר/באדיבות דוברות השר

השר איתמר בן גביר נחל הצלחה רבה בבחירות בנגב. בבאר שבע מפלגתו הגיעה למקום השני אחרי מפלגת הליכוד. אחת מהבטחות הבחירות שלו היו לפתוח משרד לתושבי הנגב בבאר שבע, הבטחה שעד לרגע זה לא קוימה: "יש לי משרד גם בתחנת משטרה וגם בכבאות אבל זה נכון שלא השמשנו אותו לקהל הרחב. הוא משמש בעיקר לפגישות עם כבאות, הצלה וגורמים במשטרה. את כל הראיונות אני עושה במשרדים האלה. אני מסכים שהרעיון היה להשמיש את זה לקהילה, משרד שישמש את הציבור ויאפשר לו להגיע וזה יקרה. אבל אני זמין לציבור 24 שעות שבעה ימים בשבוע".

אתה מדבר על הוספת תקנים ובכל זאת ראש עיריית באר שבע החליט להטיל מס ביטחון ליחידת ביטחון נוספת כדי לחזק את תחושת הביטחון. מה זה אומר, שאין מספיק שוטרים, שצריכים לשלם עוד כדי להרגיש בטוחים?
"אני לא אחראי למה שהעירייה עושה ומה היא גובה מהתושבים. אני יודע מה אני עשיתי ומה אני הוספתי. אני הוספתי שוטרים, אני הוספתי ניידות, אני השקעתי המון בחיזוק תחושת המשילות".

אבל תחושת משילות באה לידי ביטוי גם בחברה הבדואית. לא נראה שהשפיעה יורדת ורק בשבוע שעבר היה ירי לעבר ביתו של ראש מועצת ערערה בנגב...
"דווקא לגבי החברה הערבית הצלחנו להוריד את מקרי הרצח. ברהט סקרו לי את העבודה ונכון לעכשיו יש ירידה. אנחנו בדרך להוריד את הפשיעה בנגב, לא בצורה דרמטית אמנם ואני מודה שיש עוד הרבה עבודה ויש הרבה בעיות. במשך שנים נתנו לארגוני הפשע לגדול ואנחנו עושים מהלכים נגד זה. בגניבות רכבים עושים מניפולציה. אין עליה במקרים אלא ירידה והנתונים מראים את זה. זה ספין של חברות הביטוח כדי להעלות לעצמם את הרווחים. אני אומר בוודאות של 100 אחוז שיש ירידה מהשנה שעברה בגניבות הרכבים. זה לא שאני בא ואומר שהכל מושלם והכל טוב, שאפשר לנוח וסיימתי את השליחות, יש עוד הרבה מה לעשות".

בחנוכת שמו החדש של בית הסוהר אוהלי עוז. באדיבות דוברות השר,
בחנוכת שמו החדש של בית הסוהר אוהלי עוז/באדיבות דוברות השר

ראש עיריית רהט אמר בשבוע שעבר שהמשטרה לא נמצאת ברהט ושמבחינת המשטרה שהבדואים יהרגו אחד את השני...
"זו דמגוגיה. קראתי את הדברים של ראש עיריית רהט וזה מאוד מוזר שהוא אמר את זה כי לפני כשבועיים הייתי בסיור ברהט והזמנתי אותו אישית לבוא איתי לסיור, הוא לא רצה לבוא. במקום זה הוא הלך הוציא הודעה וכתב שם שבן גביר לא בא אלינו. אני אומר שוב, אני הזמנתי אותו לסיור בתחנת המשטרה ברהט, התקשרתי אליו ערב לפני ואמרתי לו שיצטרף אליי והוא לא בא. אני לא נכנס לסיבותיו והחלטותיו. אולי הוא לא רצה כדי שלא יבקרו אותו בתוך רהט. לכל מקום שאני הולך, בכל סיור בתחנת משטרה מתלווה אליי ראש העיר, זו פעם ראשונה שראש העיר לא רוצה לבוא תחנת המשטרה לסיור. בכל מקרה אני רוצה להגיד לו וגם לתושבי רהט שאמרו גם הם שהם לא רוצים פשיעה וירי שיש עוד הרבה עבודה אבל אנחנו חוקרים את כל התיקים ועובדים בצורה הכי טובה. אני רוצה לשבח גם את אמיר כהן מפקד המחוז שהוא גיבור ישראל. כל הכבוד לו על מה שעשה ב7.10. אני מכיר את מפקדי המרחב וגם הם עושים עבודה מצוינת. לא צריך להתייחס לכל ביקורת. גם בבתי הכלא בנגב כבר אין קייטנה. גם שם היתה ביקורת והיום הכל התהפך מהקצה לקצה. יש שליטה בכל בתי הכלא הביטחוניים. הוצאנו את הקנטינות, אין יותר הפקדות, אין טיולים.הייתי לאחרונה באוהדי קידר ששינינו את שמו לאוהלי עוזר, נפגשתי עם סוהרים והתחושות שלהם השתנו".

אחד היישובים בנגב שספג אבידות קשות הוא אופקים. באופקים שוטרי משטרת ישראל נלחמו בעוז להגן על התושבים וספגו גם אבידות קשות. תושבי העיר לא פונו ועדיין נאבקים בבג"ץ כדי שיכירו בהם כנפגעי פעולות איבה. לפני כחודשיים חבר הכנסת אלמוג כהן, שנלחם עם השוטרים באופקים טען כי לא יצביע עם הממשלה על חוק הגיוס עד שלא יכירו בתושבי אופקים. לאחר מכן כהן חזר בו וטעם כי קיבל הבטחה שהדבר ישתנה, מה שכאמור לא קרה: "אלמוג עושה עבודה טובה והוא מכיר את האנשים באופקים אבל גם הפעם אמרתי לו שהוא לא צריך להבטיח כי זה לא תלוי בו. הוא טוען שסמוטריץ הבטיח לו אישית ואני יכול להגיד שזה מאוד מצער שהוא לא מקיים את ההבטחות שלו. ניהלתי שיחות עם אנשים האוצר, אמרתי להם שאם בצלאל לא יבין שהנגב לא פחות חשוב מיהודה ושומרון אז יש פה בעיה. אני לא יכול להבטיח הבטחות שקשורות למשרדים אחרים אני יודע להבטיח בתחום הביטחון הלאומי".

עם חברי מלגת עוצמה יהודית ורחל מאופקים. באדיבות דוברות השר,
עם חברי מלגת עוצמה יהודית ורחל מאופקים/באדיבות דוברות השר

אתה אומר את זה אבל מצד שני תקציבים מתוך המשרד לנגב וגליל שהשר בו מגיע ממפלגתך עברו לחטיבה להתיישבות. זה אומר פחות כסף לנגב יותר להתיישבות...
"זו עוד דמגוגיה שמנסים לייצר. זה לא פגע או יפגע בנגב. זה תיקון עוול היסטורי שנעשה. מישהו יכול להגיד לי שמעון או סוסיא זה לא בנגב? זה לא 3 נסיעות מהנגב. לא נלקחו כספים להתיישבות אלא תוקן עוול היסטורי ולא תהיה איפא ואיפא. תושבי מעון וסוסיא הם תושבי הנגב, אי אפשר להגיד שלא מגיע להם. לא במשמרת שלי. הם לא מתנחלים שיושבים בנגב הם תושבי הנגב. הלוואי שכל המשרדים יעניקו תקציבים כמו במשרד נגב גליל. אפשר לשאול ראשי רשויות בנגב, לעבור אחד אחד ולשאול מה הם חושבים על השר וסרלאוף. לפי ההנחיה שלי הוא מגיע וזמין לכולם. פרויקטים ותקציבים הופנו לנגב".

לסיום השר בן גביר מצהיר כי מבחינתו, מה שהוא עשה בשנה וחצי לא נעשה 30 שנה לפניו: "מי שבחר בי עשה את זה בגלל כיתות הכוננות, חלוקת הנשקים, השינויים בבתי הסוהר. אלה הדברים שאני הבטחתי ויש עוד הרבה מה לעשות. אף אחד לא יכול להגיד שלא קיימתי. מה שעשיתי בשנה וחצי לא נעשה במשרד הזה 30 שנה. אבל אני לא בעל הבית בכל משרד. אני אומר חד משמעית, עושים עוול לאופקים ואני לא מכון לקבל את העוול בנושא הזה. במשרד נגב גלין מחלקים את התקציב לכל הנגב. פעם למשרד היה קופה קטנה שמי שהיה מקורב לשר היה מקבל. היום זה לא ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully