וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוועות שבעה באוקטובר יוצגו בתערוכת ציורים מיוחדת

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 18:17

בבית יד לבנים בבאר שבע נפתחה תערוכת ציורים הממחישים את זוועות טבח 7 באוקטובר, פרי מכחולן של משפחות שכולות

ציור של טל שועה ז"ל תושב ב"ש שנפל בעזה. באדיבות עיריית באר שבע,
ציור של טל שועה ז"ל תושב ב"ש שנפל בעזה/באדיבות עיריית באר שבע

בטקס מרגש נפתחה השבוע (שלישי) בבית יד לבנים בבאר שבע תערוכת ציורים של משפחות שכולות, תלמידות ותלמידים מהחוג לציור בבית יד לבנים. בתערוכה החשובה מציגים התלמידים עשרות יצירות אשר עוסקות, מתכתבות ומהדהדות את המלחמה ואת הימים הקשים העוברים על החברה הישראלית והעם היהודי מאז שבעה באוקטובר.

בתערוכה ניתן לראות בין השאר ציורים של בני משפחת ביבס שנחטפו לעזה ושל רס"ל (מיל') טל שועה ז"ל שנפל בקרב בדרום רצועת עזה ב-21 בדצמבר. את היצירות ציירו עשרות בנות ובני משפחות שכולות בבאר שבע, שנוטלים חלק בחוג לציור של יד לבנים, בניהולה של הציירת ורד אביטן. את חברות וחברי החוג בירכו דוד קורקוס ושוש הכט מהנהלת המקום, ורבים הגיעו לתערוכה מלווים בבני משפחה נרגשים.

אחד הציורים היפים והמרגשים הוא ציורה של שושנה נעים, "אני חוזר הביתה", שבה נראה ילד פליט קיבוץ בארי שחוזר לקיבוץ השרוף, אבל רואה בעיני רוחו את הקיבוץ כפי שהיה לפני האסון. "זה גם מחוווה לניצולי קיבוץ בארי ומעין תפילה להחזרת החטופים והנרצחים שנמצאים בעזה וחזרת העוטף לימי הזוהר שלו. הלוואי שכך אכן יהיה", הסבירה הציירת.

ציור של טל שועה ז"ל תושב ב"ש שנפל בעזה. באדיבות עיריית באר שבע,
ציור של טל שועה ז"ל תושב ב"ש שנפל בעזה/באדיבות עיריית באר שבע

הציירת ומנהלת החוג ורד אביטן הסבירה שגם לכל אחד ממשתתפי החוג, בנות ובנים למשפחות שכולות, יש סיפורי חיים לא פשוטים, "וכך בין מריחת צבע אחת לשנייה קורה לא מעט שנפלטות אנחות גדולות וכואבות של הציירות והציירים, שנזכרים בלי הרף גם במה שעבר עליהם".

היצירה "אני חוזר הביתה" מתוך התערוכה. יחסי ציבור,
היצירה "אני חוזר הביתה" מתוך התערוכה/יחסי ציבור

טקס פתיחת התערוכה התקיים בין היתר במעמד יו"ר סניף יד לבנים בבאר שבע דוד קורקוס, מנהל הסניפים של ארגון יד לבנים זיו אביגל, מנהלת בית יד לבנים בבאר שבע שוש הכט מלול, חבר מועצת העיר באר שבע צח ברק, עו"ס יפה שרפי מאגף המשפחות במשרד הביטחון, הציירת, מנהלת החוג ואוצרת התערוכה אביטן, וחנה אלחרר ששכלה את שני בניה שנרצחו בטבח שבעה באוקטובר. בחלק האמנותי הופיעה חבורת הזמר של בית הלוחם.

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully