וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתרום גם מרחוק

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 8:46

נינה גולדפרב, בעלת בר קוקטיילים, ככל הנראה הייתה עובדת במסיבת הנובה אלמלא טסה ללמוד סמסטר באוסטריה. מווינה היא צפתה בחברתה הטובה נועה ארגמני נחטפת לעזה - ולשמחתה גם משתחררת -והחליטה להירתם למאמץ ההסברתי

נינה גולדפרב. צילום: Ruthe Zuntz,
נינה גולדפרב/צילום: Ruthe Zuntz

נינה גולדפרב (27) מבאר שבע היא סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון. בלייני העיר ודאי יכירו אותה מהעסק בבעלותה, בר קוקטיילים לאירועים פרטיים בדרום, שמעשר מהכנסותיו נתרם למטה להחזרת החטופים ולעמותות למען לוחמים בחזית. במסגרת תוכנית חילופי סטודנטים טסה גולדפרב ללמוד סמסטר אחד באוניברסיטת לאודר למנהל עסקים בווינה, אך היא לא ידעה שההחלטה הזו, להצטרף לתוכנית לחילופי סטודנטים, כנראה תציל את חייה: "ההחלטה הזו הצילה לי את החיים, טסתי כשבוע לפני 7 באוקטובר ואם הייתי נשארת בישראל כנראה שהייתי עובדת בנובה".

"באותה שבת איבדתי הרבה חברים קרובים שנרצחו, חברה שלי והבן זוג שלה נחטפו לעזה, והחברים שניצלו סיפרו זוועות ממקור ראשון", סיפרה. החברה הזו עליה היא מספרת היא נועה ארגמני, אחת החברות הטובות של גולדפרב, שנחטפה יחד עם בן זוגה אבינתן אור מהנובה וחולצה לפני כחודש במבצע הירואי. גולדפרב אמנם לא הייתה בישראל בזמן הטבח הנורא, אבל דווקא העובדה הזו גרמה לה להרגיש שהיא חייבת לתרום, גם אם זה מאוסטריה: "העובדה שאני לא בארץ ולא יכולה לתמוך בהורים של נועה שאותם אני מכירה מילדות ולא יכולה ללכת להלוויות ולשבעות של חברים שלי גרמה לי לחשוב על דרכים חלופיות שבהן אני יכולה לתרום".

"חברתי לקהילה היהודית באוסטריה ולקהילה הישראלית באירופה במטרה להעלות מודעות לסיפור של נועה ואבינתן ולפעול להסברה פרו ישראלית. נסעתי ברחבי אירופה עם שלטי החטופים שלהם, לכל היעדים שבהם התקיימו אירועי הסברה, הפגנות, הפרשות חלה וכנסי תקשורת בינלאומיים. הפרויקט המשמעותי ביותר שבו לקחתי חלק היה כנס של ה-ICE שהתקיים בברלין ביום השואה הבינלאומי, שבו השתתפנו במעבדת חדשנות להקמת פרוייקטים למיגור אנטישמיות. נבחרנו 80 אנשים מיהודי התפוצות באירופה, אני ייצגתי את אוסטריה, ויחד עם יזמים נוספים מאנגליה, הולנד וספרד הקמנו את הפרויקט שלנו למיגור אנטישמיות בקמפוסים באוניברסיטאות באירופה ובצפון אמריקה.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

"אנחנו מקיימים הרצאות הסברה וכנסי תקשורת בינלאומיים במטרה להגביר את אחוז התמיכה בישראל מצד סטודנטים מקומיים והסגל האקדמאי. אמנם כסטודנטית בווינה לא חוויתי אנטישמיות בקמפוס, אך לפני שנתיים כשלמדתי באוניברסיטת אוקספורד בלונדון כן נתקלתי בדעות אנטי ישראליות מסטודנטים קטארים וטורקים שלמדו איתי".

עם השלט להחזרת נועה. פרטי,
עם השלט להחזרת נועה/פרטי

גולדפרב מספרת כי לה היה חשוב להזכיר כל הזמן את החברה הטובה נועה שנחטפה: "לי אישית היה חשוב להציג את החזית של מטה החטופים ואת הסיפור של נועה בפרט, הרבה אנשים הכירו אותה כ'חטופה על האופנוע' מהסרטון שפורסם על ידי מחבלי חמאס והפכה בעל כורחה לסמל. כשראיתי לראשונה את הסרטון סירבתי להאמין שזו היא, למרות שזיהיתי אותה בבירור. גם בסרטון השחרור שלה סירבתי להאמין עד שלא חיבקתי אותה יום לאחר ששוחררה בגבורה על ידי צה"ל. כשבוע לפני זה תכננו הפרשת חלה למען חזרתה, ואנחנו מתכננים הפרשת חלה לזכרו של פקד ארנון זמורה ז"ל שבזכות גבורתו שוחררו ארבעת החטופים. כמובן שאנחנו ממשיכים בפעילות הפרויקט שלנו גם עכשיו, יש לנו עדיין 120 חטופים שמחכים להם בבית, וחיילים שנלחמים בגבורה ללא הפסקה כבר 9 חודשים. חשוב לנו שכל היהודים והישראלים, גם בישראל וגם מחוץ לה, ירגישו ביטחון בזהותם. אנחנו פועלים במטרה למשוך אלינו דווקא את אותם אנשים שנמצאים על התפר מבחינת דעתם הפוליטית ולגרום להם לעמוד לצד ישראל, ולתמוך בצד האנושי והמוסרי ולא בטרור ובאנטישמיות - Stand with Israel, Stand with humanity".

  • עוד באותו נושא:
  • הסברה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully