וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופ"ש של חופש ודמוקרטיה

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 12:41

כנס החופש הראשון ע"ש יעל דיין ומצעד הגאווה יתקיימו במצפה רמון בימים ה'-ו', 28-27 ביוני. הכנס ידון בסוגיות מרכזיות בשמירה על הדמוקרטיה הישראלית וערכי שוויון וסובלנות

מצעד הגאווה במצפה רמון. שירי בר און,
מצעד הגאווה במצפה רמון/שירי בר און

בימים ה'-ו' 27-28 ביוני יתקיימו במצפה רמון כנס החופש הראשון וצעדת הגאווה, שמטרתם עצירת פגיעה באוכלוסיות מוחלשות ברחבי ישראל, גם ובעיקר בעת מלחמה עקובה מדם. בשנים האחרונות הקהילה הגאה במצפה רמון סיפרה כי המרחב הציבורי הפך לעוין עבורם. הכנס והצעדה יביאו לעיירה הדרומית נשים ואנשים מרחבי הארץ, פעילים במגוון תחומים, כדי להגן בגופם וברוחם על ערכי החופש, הדמוקרטיה, הסובלנות והשוויון.

ביום חמישי, בשעות הצהרים, יפתח כנס מצפה הראשון ע"ש יעל דיין ז"ל, שידון ויעלה את הסוגיות המהותיות בביצור הדמוקרטיה הישראלית, שמירה על ערכי שותפות וסובלנות מתוך אחריות וערבות הדדית, תוך התייחסות לאירועים הקשים והבלתי פוסקים המתחרשים יום יום, גם בזמן המלחמה.
את הכנס יפתח הסופר ישי שריד, חתנה של יעל דיין ז"ל, ויתקיימו בו שלושה מושבים מרכזיים: מושב פוליטי בהשתתפות נבחרי ציבור ממפלגות שונות ביניהם ח"כ נעמה לזימי (העבודה), ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) ומיקי גיצין (מנכ"ל הקרן החדשה); רב-שיח של ארגוני חברה אזרחית ונציגי הקהילות השונות של מצפה רמון; מושב חזון והגנת הדמוקרטיה המהותית בישראל, אל מול הניסיונות המתמשכים לפגוע בה ובאנשים שחיים במקום הזה.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

בסיומו של הכנס יתקיים מופע הקברט של מצפה רמון - "CABRET DEAD END". אירוע המאגד את כל אומנויות הבמה לערב של קרקס, מוזיקה, מחול, פרפורמנס ותיאטרון. למחרת, שישי, יפתח היום בסדנת יוגה על רקע הנוף של מכתש רמון. לאחר הסדנא יצא לדרך מצעד הגאווה שמושך אליו כבר שלוש שנים צועדים מכל רחבי הארץ. גם השנה יגיעו לצעוד כל ארגוני הלהט"ב, חברי הקהילה מהאיזור ומהארץ, אנשי ציבור וכל מי שמשתתף בקריאה החד משמעית והבלתי מתפשרת למען שוויון וחופש.

תושבי מצפה רמון ויוזמי המצעד והכנס, מיכל רומי ורז גלוזמן: "כבכל שנה נקיים במצפה רמון את מצעד הגאווה השנתי המביא אליו צועדות וצועדים מכל רחבי הארץ למען השיוויון. השנה, יותר מתמיד, אנחנו רואים חשיבות רבה בהצפת הסוגיות המרכזיות לקהילת הלהט"ב במצפה רמון ובכלל בישראל. על רקע המלחמה וההוכחה של חברי הקהילה מאז ה-7 באוקטובר שחלקם בנטל שווה וזהה, בעוד הפגיעה וההסתה כנגד הקהילה ממשיכות מטעם גורמים פונדמנטליסטים. לראשונה נקיים כנס חופש שבין מטרותיו, ביצור הדמוקרטיה וערכיה, מניעת כפייה תורנית, וחיזוק אוכולוסיות מוחלשות. אנחנו מזמינות את הציבור הרחב להגיע לסוף שבוע של חופש וצדק ליברלי ייחודי במצפה שישלב תרבות, אווירה ואמירה חברתית חשובה".

  • עוד באותו נושא:
  • מצפה רמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully