וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדים מאשת התקשורת חיה גולן

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 11:52

באר שבע הוכתה תדהמה עם היוודע על מותה של אשת התקשורת, חיה גולן. מאות הגיעו להלוויה שהתקיימה הבוקר. קרוביה נפרדים ומספרים על החברה האהובה עם הלב הגדול: "נתנה במה לעשרות אמנים מתחילים צעירים שהיום עושים חיל"

חיה גולן, אשת התקשורת הוותיקה, הלכה אמש לעולמה במפתיע. גולן הייתה מהעיתונאיות הבולטות בעיתונות המקומית, שימשה כעורכת 'כל-בי' והגישה במשך שנים את התוכנית המיתולוגית של יום השישי 'חיה בסבבה' ברדיו דרום. גולן אהבה לשיר והייתה מהדמויות הבולטות בדרום. היא הותירה אחריה שני ילדים ונכדים. כעת, נפרדים ממנה מאות מאנשי העיר ומספרים על האישה עם שמחת החיים הבלתי נגמרת, החברה האהובה והגעגועים שכבר מורגשים בחסרונה.

להלווייתה שהתקיימה הבוקר בבית העלמין בבאר שבע, הגיעו כאמור מאות אנשים שהכירו את חיה וכואבים את לכתה. ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' ספד לה: "חיה הייתה הסמל של באר שבע, סמל לחיות ונעימות. אין תושב שלא מכיר ואין לו סיפור שקשור בחיה גולן".

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' סופד לגולן. שבע,
ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' סופד לגולן/שבע

לילך נגיד מנכ"לית רדיו דרום מסרה: "קשה לכתוב על חיה גולן בזמן עבר. כשחושבים על חיה, חושבים על שמחת חיים, אופטימיות ואנרגיות טובות. היכרתי את חיה כשעבדנו בעיתון 'כל בי' - היא היתה כתבת תרבות וחברה ואחר כך עורכת העיתון. היא היתה אשת חברה מוכרת וידועה שהגיעה בכל יום ובכל שעה לכל אירוע ופעילות בדרום. כשרדיו דרום החל לפעול ב-1996 חיה החלה לשדר, מאז ועד היום את תוכניתה המצליחה 'חיה בסבבה' כבר 28 שנים! חיה ידעה להתחבר לכולם היא שימחה, ריגשה, הפתיעה את המאזינים ועשתה הרבה מעשים טובים. חיה אהבה את החיים, את הבילויים ההופעות ההצגות ,הטעמים והריחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עוד הוסיפה לילך נגיד לספר על גולן: "היא היתה אשת אשכולות: בנוסף להיותה שדרנית ועיתונאית היתה מורה לתיאטרון ואמנות, שרה בערבי שירה בציבור והרחיבה את השכלתה כל הזמן בחוגים וסדנאות. נתגעגע אליה מאוד, לחיוך שלה, לקול שלה ולרעיונות שלה. מאז ההודעה אנו מקבלים מאות פניות מרגשות לרדיו, ממאזינים ומאזינות על כך שחיה היתה משמעותית עבורם. משפחת רדיו דרום כואבת נוכח הבשורה ומשתתפת בצערה הכבד של המשפחה. יהי זיכרה ברוך".

אסתריקה נגיד חברתה הקרובה של חיה גולן סיפרה לוואלה שבע על החברות עם חיה גולן: "אנחנו חברות מהיום הראשון שהגעתי לבאר שבע. עשינו הרבה דברים יחד, אם זה שיתוף פעולה בתחרות מלכות היופי או ארגון ערבי נשים יחד. אפילו לפני חצי שנה הקמנו יחד מועדון שנקרא 'גורמה' חבורה שהתחילה ב-20 נשים וכל הזמן עוד רוצות להצטרף, במסגרת המועדון אנחנו מקיימות ימי הולדת, נסיעות משותפות וערבי גיבוש שמחים, תמיד כשקראנו לה היא התייצבה לעזור ולארגן מה שצריך. כמובן שכל פעם שחיה ארגנה ערב שירה היינו כולנו מתיצבות, היא ידעה לעשות שמח. חיה היא מותג, במיוחד עם התוכנית רדיו שלה 'חיה בסבבה' ברדיו דרום, שם היא העלתה אנשים לברך והפתיעה משפחות כמו שרק היא יודעת לרגש ולשמח. האובדן שלה לא נתפס ייקח זמן לעכל את זה. אנחנו נמשיך לזכור ולהזכיר אותה כל הזמן. יהי זכרה ברוך.

יאיר נגיד, מנכ"ל המשכן לאומנויות הבמה ב"ש, הכיר את גולן עוד שהיה נער: "היא היתה חברה של אמא שלי. אני זוכר שהיא עשתה כתבה על המעריצים של מייקל ג'קסון ואני התראיינתי אליה. יום אחד, אחרי שכבר סיימתי לימודי קולנוע חיה התקשרה אליי ואמרה לי שהיא משדרת ברדיו הפיראטי ביום שישי שהיה היום האהוב עליה והיא רוצה שאני אעשה דמות בתוכנית. לא היה לי קשר לרדיו, הנחיתי אירועים, עשיתי פרסומות לשופליין, אבל לא היה לי קשר לרדיו. עליתי ועשיתי אצלה דמות בתוכנית ואנשים צחקו ומפה לשם קיבלתי תוכנית ואחרי זה גם המשכתי לרדיו דרום ועשיתי קריירה שהתחילה ממנה. היא נתנה במה לעשרות אמנים מתחילים צעירים שהיום עושים חיל, לא רק ברדיו גם במוזיקה. היא היתה מראיינת נהדרת".

נגיד נזכר במפגש האחרון איתה: "ביום שלישי האחרון נפגשתי איתה בג'מס בחגיגות יום ההולדת של אמרי רוזנבליט. ישבתי יחד איתה בשולחן. בפעם האחרונה ברדיו שנפגשנו היתה במלחמה, אני הגעתי ביום שישי לתת את ההנחיות של פיקוד העורף לקראת שבת אצלה בתוכנית. היא הייתה דמות חייכנית ומובילה ועושה שמח, פשוט אדם מקסים שהרבה אנשים חייבים לה את הקריירה שלהם. אושיית תרבות ועיתונאית".

דוד יוסוב יו"ר הדירקטוריון של רדיו דרום מסר: "קיבלנו את הבשורה בתדהמה. חיה גולן עסקה לאורך מרבית שנות חייה במקצוע העיתונות. ככתבת צעירה לתרבות וחברה בעיתון כלבי, אחר כך כעורכת העיתון בפועל, כתבה במגזינים שונים ושידרה תוכנית רדיו פופולרית מידי יום שישי ברדיו דרום. גולן היא אשת חברה מוכרת וידועה שמקומה לא ניפקד מאף אירוע חברתי-תרבותי בב"ש והדרום. לאורך השנים היא מצאה את מקומה הטבעי ברדיו דרום בשל החיבור האמיץ שלה עם האוכלוסייה. תוכניתה המיתולוגית 'חיה בסבבה', ששודרה מידי שישי בתחנה, הייתה מהתוכניות האהובות בלוח השידורים של הרדיו מאז הקמתו. אנו משפחת רדיו דרום כואבים את לכתה ומשתתפים בצערה הכבד של המשפחה. יהי זכרה ברוך".

לצד חיה בתוכנית המיתולוגית 'חיה בסבבה' ששודרה שנים רבות ברדיו דרום, עבדה אירית עמיר, מפיקה שלימים הפכה לחברה קרובה. אירית סיפרה לוואלה שבע על הרגעים בהם נודעה לה הבשורה הקשה: "כשהגיעה הבשורה על לכתה של חיה לא האמנתי, ביקשתי שוב ושוב לוודא שזה נכון, התקשיתי לקבל את הבשורה. חיה ואני זה הרבה מעבר לעבודה של שנים יחד, הפכנו ממש לחברות נפש. לא מזמן שוחחנו על המצב במדינה וכמה אנחנו דואגות, אבל חיה עם האופטימיות שלה תמיד ביקשה שנחשוב חיובי והסתכלה קדימה על הטוב שעוד יבוא. לאורך השנים היא נתנה במה לכל כך הרבה אמנים בתוכנית שלה, תמיד פרגנה ונתנה הזדמנות לאנשים שלימים הצליחו הרבה בזכותה. אני עדיין מתקשה לדבר עליה בלשון עבר ומסרבת להאמין שאכן היא הלכה מאיתנו. נוחי על משכבך בשלום חיה אהובה ויקרה לי ולכל מי שזכה להכיר אותה".

חבר צוות וותיק נוסף שסיפר לוואלה שבע על חיה גולן, הוא אורן אשטיבקר טכנאי השידור שליווה את גולן במשך שנים: "כולנו המומים מהרגע שקיבלנו את הבשורה, המומים ולא מאמינים. איך נפתח רדיו בימי שישי ללא קולה של חיה בתוכנית האהובה 'חיה בסבבה' במהלכה חיה שימחה כל כך הרבה תושבים ומשפחות בדרום. חיה שידועה בלב הגדולה שלה וברצון לעזור ולקדם את הזמרים המקומיים בכל מחיר, תמיד פיגרנה וביקשה להשמיע, לתת הזדמנות גם לאלו שרק בתחילת דרכם. היא תחסר לכולנו כל כך, תמיד נזכור אותה עם החיוך שלא ירד מפניה אף פעם, במיוחד למשמע השירים של הזמר האהוב עליה, יואב יצחק, שהיינו שמים בשידורים ואפילו בין ההפסקות. נזכור אותה ואת הטוב שתמיד דאגה להפיץ סביבה. יהי זכרה ברוך".

חבורת הזמר בה גולן היתה חברה. שבע,
חבורת הזמר בה גולן היתה חברה/שבע

במהלך ההספדים ניגנו ושרו גם חבורת הזמר בה הייתה חברה גולן ז"ל במרוצת השנים. חבורת הזמר ביצעה כמה שרים לזכרה. גולן, מעבר להיותה עיתונאית, אהבה מאוד לשיר ובעיקר שירה בציבור, והופיעה עם חבורת הזמר באינספור אירועים. יהי זכרה ברוך.

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully