וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשתה יהודית רביץ באוניברסיטת בן גוריון

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 9:04

הזמרת יהודית רביץ ונילי מרגלית שטיפלה בפצועים בשבי החמאס היו בין אלה שקיבלו תואר ד"ר לאות כבוד מאוניברסיטת בן גוריון

יהודית רביץ מקבלת את הפרס. דני מכליס,
יהודית רביץ מקבלת את הפרס/דני מכליס

הענקת תואר דוקטור לאות כבוד לזמרת יהודית רביץ ואות נשיא האוניברסיטה לנילי מרגלית, שטיפלה בפצועים לפני שחרורה משבי החמאס, עמדו במרכז אירועי מושב חבר הנאמנים ה-54 של אוניברסיטת בן-גוריון. מושב חבר הנאמנים, שהתקיים תחת הכותרת "Our Time to Be Together", כלל גם קריאה משותפת לשחרור כל החטופים, ביניהם הסטודנטית נועה ארגמני.

אחד משיאי המושב היה הענקת אות נשיא האוניברסיטה לנילי מרגלית, חברת סגל המחלקה לסיעוד בבן-גוריון, ששהתה 55 ימים בשבי החמאס ובמהלך תקופה זו טיפלה במסירות בחבריה הפצועים תוך גילוי אומץ לב וגבורה עילאית. "אני בטוח שמרגלית הייתה מעדיפה שלא להיות באור הזרקורים, אבל הנסיבות כפו את זה עליה" אמר רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס. עוד הוסיף כי "מה שלמדנו על גבורתה ועל האופן שבו טיפלה בחבריה השבויים בעזה הוא דוגמה לכולנו. נילי היא בן אדם מדהים ומודל לחיקוי".
סיפור הגבורה של נילי מרגלית מבטא באופן מובהק את יכולתה להתמודד עם מצבי משבר ומצוקה קיצוניים ולהתאושש מהם. חוסן נפשי היה גם אחד המרכיבים החשובים באישיותו של דוד בן-גוריון. יכולתו של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל להתמיד מול אתגרים ולהתאושש מקשיים, צוינה בנאומו של נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ לפני באי המושב ה-54 של חבר הנאמנים: "לאורך חייו התמודד בן-גוריון עם מצוקות וקונפליקטים רבים, אך דבק בחזונו. חוסנו עמד בבסיס מה שיהפוך למורשתו המתמשכת ביותר - מדינת ישראל. בן-גוריון הבין שהחוסן הוא המפתח להישגים; וכפי שבן-גוריון עמד איתן בפני ניסיונות קשים, כך גם קהילת האוניברסיטה שלנו עושה זאת בזמנים קשים אלה".

מקבלי התואר. דני מכליס,
מקבלי התואר/דני מכליס

יותר מתמיד, מיקד אליו טקס הענקת תארי דוקטור לאות כבוד את מירב תשומת הלב. במעמד יו"ר הוועד המנהל עו"ד אבי ניסנקורן, יו"ר חבר הנאמנים לויד גולדמן, ובנוכחות מאות מוזמנים, כיבדה האוניברסיטה בתואר היוקרתי ארבעה א.נשים: נשיא אוניברסיטת אריזונה, פרופ' מייקל מ' קרואו, פרופ' אלן מ' ברנדט, מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד, היוצרת והזמרת יהודית רביץ מישראל, וקתרינה פון שנורביין מגרמניה, מתאמת הנציבות האירופית למאבק באנטישמיות.
התרגשות רבה שררה בקרב הנוכחים באולם זוננפלד בעת שהזמרת והיוצרת יהודית רביץ, ילידת העיר באר שבע, מעמודי התווך של המוזיקה הישראלית, עלתה לבמה כדי לקבל תואר דוקטור לאות כבוד. רביץ, שיצירתה מלווה אותנו בכל תחנות החיים ופסקול שיריה מלווה את החברה הישראלית - והחברה הישראלית נטועה עמוק בליבה, התקשתה להסתיר את התרגשותה. ניכר היה עליה שהיא באה מאהבה.
בשם הזוכים נאם נשיא אוניברסיטת אריזונה פרופ' קרואו. דבריו הנוקבים שיקפו עמדה ברורה בעד ישראל ונגד אויביה. "הדמוקרטיה הצעירה של ישראל, בת ה-76 שנים, והדמוקרטיה הצעירה של ארה"ב שעוד לא מציינת 250 שנים, הן קרן אור בעולם שעדיין מלא בשנאה וחוסר הבנה על מה זה חופש", אמר פרופ' קרואו, והוסיף: "ההתקפה ב-7 באוקטובר הייתה פעולת טרור נוראית של ארגון הטרור חמאס ותומכיו, לא רק נגד ישראל ואזרחיה אלא נגד כל הדמוקרטיות ומה שהן מייצגות. קשה לדמיין כאן, כמעט 8 חודשים אחרי ההתקפה, שההיסטוריה מתקדמת לעבר עשיית צדק; כמאמר מרטין לותר קינג. מדובר בתהליך קשה וארוך. דמוקרטיות נלחמות עבור החירויות הללו, ואני מאמין שעלינו, האוניברסיטאות, לסייע לדמוקרטיות שלנו לנוע קדימה, לא רק לטובת המדינות שלנו אלא לטובת העולם כולו".
בין מקבלי אות נשיא האוניברסיטה בלט, כאמור, סיפורה של נילי מרגלית, חברת סגל המחלקה לסיעוד בבן-גוריון ואחות ביחידה לטיפול נמרץ בילדים במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, שנחטפה מביתה בקיבוץ ניר עוז בשבת הארורה ההיא. עד לשחרורה טיפלה נילי בחברותיה ובחבריה החטופים במסירות ובמקצועיות תוך סיכון חייה. בזכות תושייתה ומקצועיותה ניצלו חייהם של שבויים שהוחזקו במנהרות החמאס בעזה.
יחד איתה, נלקח לשבי גם אביה אליהו מרגלית. רק עם שחרורה מהתופת התבשרה נילי שהגרוע מכול קרה. אביה נרצח וגופתו עדיין מוחזקת בידי מחבלי החמאס. "נחטפתי מהבית שלי, הובילו אותי במנהרות. בהתחלה פעלתי על אוטומט. הייתי בשוק מוחלט", שחזרה מרגלית את רגעי האימה. "לשבי הגעתי עם אנשים מהקהילה שלי. במקום לחשוב על המצב הנורא שאליו נקלעתי, חשבתי איך לעזור להם ואיך לטפל בהם. ידעתי שאני צריכה לשרוד, וכדי לא לשקוע כל הזמן חשבתי איך אני עוד יכולה לעזור לחברים שלי. וזה מה ששמר עליי". מרגלית חייכה במבוכה במהלך הטקס. דקות ארוכות כיבד אותה הקהל במחיאות כפיים.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

בהמשך הוענק אות הנשיא למרכזים הרפואיים בדרום הארץ- סורוקה, ברזילי, ובית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד ע"ש סמסון על פעילותם של הצוותים הרפואיים, סטודנטים ומתנדבים, שהושיטו סיוע לפצועים ונחמה לבני משפחותיהם, במסירות אין קץ ובמקצוענות בלתי מתפשרת.
במסגרת אירועי חבר הנאמנים הוענק פרס לסיקור אובייקטיבי במזרח התיכון ע"ש רוברט סנט ג'ון לעיתונאית ומגישת החדשות יונית לוי. הפרס הוענק לה על פעילותה העיתונאית המייצגת יושר מקצועי וייצוג האמת ללא מורא, כפי שבאו לידי ביטוי גם בהגשתה את מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 12 וגם את הפודקאסט הפופולארי UNHOLY. טקס קבלת הפרס השתלב עם שיחה שהתקיימה אחריו בין יונית לוי והעיתונאי נדב אייל.
לצד השתתפות בטקסים וחשיפה לפעילותם המדעית של חוקרי האוניברסיטה, זומנה לאורחי המושב מהארץ ומחו"ל חוויה עוצמתית, בעת שביקרו בשטח מסיבת נובה ברעים כשהם מלווים בסא"ל דניאל אלבו ארמה, מפקד המרכז הרפואי "ערבה", דוקטורנט במחלקה לרפואת חירום. תחת הרושם של הסיור באזור שבו נרצחו באכזריות מאות צעירים על ידי מחבלי החמאס, התקיים מאוחר יותר בקמפוס בבאר שבע אירוע שנשא את השם "זיכרון ותקווה" להנצחת זכר הנרצחים וההרוגים מקרב חברות וחברי קהילת האוניברסיטה. האירוע התנהל בהנחייתו של ג'ף קיי, סגן נשיא האוניברסיטה לקשרי חוץ ופיתוח משאבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully