וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחושך לאור

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 12:34

סיפורן של 25 נשים אמיצות שחוו את זוועות השבעה באוקטובר מוצג בתערוכה החדשה "06:29 מחושך לאור"

תערוכת מחושך לאור. באדיבות סורוקה,
תערוכת מחושך לאור/באדיבות סורוקה

סיפורן של 25 נשים אמיצות שחוו את זוועות השבעה באוקטובר מוצג בתערוכה החדשה "06:29 מחושך לאור", במוזיאון הסובלנות בירושלים, לצד סדרת סרטונים המציגים את הערבות ההדדית והסולידריות של החברה הישראלית.

אחת מהעדויות בתערוכה היא של טל חיון, מנהלת הסיעוד בחדרי הניתוח בסורוקה, אותם חדרי ניתוח שקלטו מאות פצועים באותה שבת שחורה: "יום העצמאות 2024. כך כתוב במילון: "עצמאי - בלתי תלוי. עומד ברשות עצמו". מבחינתי תחושת שייכות לקבוצה, משפחה, חברים ומסורת גורמת לי להרגיש שאני עצמאית - אבל אף פעם לא לבד. אני גאה במקצוע שלי ובזכות שניתנה לי לעסוק בו. ביום העצמאות שזה עתה ציינו, אני מאחלת לכולנו להרגיש ערך ושייכות ויחד עם זאת להרגיש את הייחודיות שיש בנו. והלוואי שכל החטופים יזכו גם הם לעצמאותם ושירגישו את האהבה הגדולה של כל המעגלים שלהם שמחכים להם כל כך, בלי אויר לנשימה". את התערוכה הפיק מלכי שם טוב, שבנו עומר שם טוב עדיין חטוף בעזה.

יוני ריס, מנכ"ל מוזיאון הסובלנות: "העדויות שמוצגות בתערוכה הן ההוכחה הניצחת לעוצמה שהפגינו האזרחים בשבעה באוקטובר. לצד החושך הגדול, התדהמה והצער התגלה האור הגדול של החברה הישראלית, המתנדבים, הלוחמים, כוחות ההצלה והביטחון - כולם נרתמו והפגינו ערבות הדדית שנתנה תקווה לעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully