עוז דוידיאן, שקיבל את עיטור האומץ האזרחי הגבוה ביותר בישראל על מעשיו ב-7 באוקטובר, זכה בשבוע שעבר לשתי סגירות מעגל מרגשות במיוחד. כך, זכה תושב מסלול להשתתף בחתונתה של אחת הצעירות שחילץ מהתופת, וכן התבשר כי הטנדר שבו חילץ אותה ממסיבת הנובה - אחת ממעל ל-120 מבלים ומבלות שהושיע - יועבר לאתר ההנצחה הלאומי.
דוידיאן השתתף ביום שלישי בחתונתה של שני ארדיטי, אחת מהניצולות שחילץ באותו יום קשה. ארדיטי הייתה בין המבלים שנמלטו מהאזור ברכב החילוץ של דוידיאן, יחד עם צעירים נוספים שניצלו בזכות פעולתו המהירה תחת סכנת חיים ממשית. "הגעתי לנובה בצהריים המוקדמים, כבר אחרי כמה קבוצות שחילצתי למושב פטיש, כדי לקחת קבוצה נוספת. כשאני בא לנסוע אני רואה את ליאון בר, גיבור ישראל, מגיע עם עוד קבוצה ברגל. הוא הביא לי שתי קבוצות שלקחתי לפטיש, ולמחרת הוא נהרג. הקבוצה של שני היא אחת הקבוצות שהוא הביא".
דוידיאן מספר על ההתרגשות שחווה בחתונה ואומר: "אתה מרגיש ניצחון, ניצחנו אותם. אנחנו ממשיכים לבנות את ישראל - וזה הניצחון שלנו, ההמשכיות הזאת, להמשיך את החיים, לייצר דור המשך - בעזרת השם ייוולדו להם ילדים. זה ניצחון שלנו". בחתונה נכחו גם חלק מהניצולים האחרים מאותו אירוע, במפגש טעון ברגשות שהפך לרגע של סגירת מעגל עבור כולם - מהבריחה תחת אש ועד לחגיגת החיים.
במקביל לאירוע המשמח, התבשר דוידיאן כי המדינה והמשרד למורשת רוכשים את הטנדר ששימש אותו בפעולות החילוץ. הרכב, שהפך מאז לסמל של גבורה והצלה, צפוי לעבור בקרוב לאתר ההנצחה הלאומי בתקומה, שם יוצג כחלק מתצוגה שתלווה בתמונות, סרטונים ועדויות מהטבח. הטנדר יהפוך לאחד המוצגים המרכזיים באתר ההנצחה, במטרה לשמר את סיפורם של המחלצים והניצולים כאחד ולהנכיח את אירועי אותו יום לדורות הבאים.
שני האירועים יחד מציפים את המתח שבין כאב לזיכרון ובין חיים להמשכיות - בין מי שניצלו מן האסון הגדול, לבין המאמץ הלאומי להנציח את הסיפורים האישיים, שהפכו לסמל של גבורה אזרחית.
