מאות בני אדם צעדו בסוף השבוע במצעד הגאווה השישי במצפה רמון. זאת חרף כרזות שנתלו לאורך המסלול המקדשים את התא המשפחתי הקלאסי ועלונים באותה הרוח שחולקו בתיבות הדואר ביישוב.
לקראת המצעד נערכה המשטרה, עם עשרות שוטרי מרחב רותם, לוחמי יחידת סה"ר, סדרנים וגורמי חירום והצלה, אשר נפרסו משעות הבוקר לאורך מסלול המצעד ובמתחם של הפנינג הסיום במתחם רובע דרכי הבשמים. מפקד מרחב רותם, נצ"מ ששי שלמה, עמד מקרוב על היערכות הכוחות, קיים סיור מפקדים במתחם האירוע ובציר התהלוכה, והתרשם מהיערכות המבצעית.
שעות לפני תחילת המצעד, דיווחו פעילים כי "נתלו על ידי קיצוניים כרזות כנגד הקהילה הגאה ברחבי היישוב, במסלול בו עתיד לעבור המצעד", ובנוסף "חולקו בתיבות הדואר של תושבי מצפה רמון עלונים אנטי להט"בים". מיכל רומי, ממארגנות המצעד, אמרה כי "בבוקר שאמור היה להיפתח במצעד גאווה וסובלנות וקבלת האחר, התחיל קמפיין של הגרעין התורני במצפה רמון, המנסה להלך אימים כנגד קהילת הלהט"ב. שלטים שמדירים משפחות גאות נתלו לאורך מסלול המצעד, כרזות המציינות מה היא משפחה 'נכונה' נשלחו ברחבי היישוב. זהו קמפיין שלא התחיל היום, הוא מתנהל נגדנו כבר שנים - אנחנו לא ניתן לזה לעצור אותנו, ונמשיך לקדם שוויון ואהבה לכולם. מתכווונים לצעוד בגאווה היום יחד עם הקהילה המקומית במצפה רמון ושותפים ותומכים שמגיעים מרחבי הארץ".
ואכן, גורמים פוליטיים מרחבי הארץ הגיעו להשתתף במצעד, ביניהם חברי הכנסת נעמה לזימי, איתן גינזבורג ויוראי להב הרצנו, ח"כ לשעבר גבי לסקי, סגנית ראש עיריית ת"א חן אריאלי, חברת מועצת העיר הדס רגולסקי, מנכ"לית חוש"ן מור נהרי, ומנכ"ל איגי יוני אביטן. כפי שפורסם, במצפה רמון הזהירו לפני קיום המצעד: "אם החופש ייעלם מכאן, הוא לא יישאר גם בתל אביב".
"בחרתי להגיע למצעד הגאווה החשוב במצפה רמון יחד עם בן זוגי והילדים שלנו, כדי להראות להם בצורה הכי ברורה: משפחה היא קודם כל אהבה", אמרה ח"כ לזימי. "האלימות נגד הקהילה הגאה הולכת וגוברת. רק הבוקר המשיכה ההסתה המקומית כאן במצפה רמון, בחסות הגרעין הקיצוני ביישוב ושתיקתה הרועמת של המועצה. אבל צריך לומר את האמת: ההסתה הזו לא צומחת בחלל ריק. היא מקבלת רוח גבית ישירה מממשלת הקיצוניים שמכרה את ביטחונם של ילדי וילדות ישראל לארגונים אנטי-להט"ביים. החשיפה על הוועדה החשאית והפסיכולוגית האנטי-להט"בית שקיש מינה כדי לרסק את נהלי ההגנה על הנוער הגאה במערכת החינוך, חייבת להדיר שינה מעיניו של כל הורה. קיש ממשיך לפעול ביודעין נגד הנוער הלהט"בי וביטחונו האישי".
יו"ר השדולה הגאה, ח"כ להב הרצנו, הוסיף: "בשעה ששר החינוך מכניס גורמים הומופוביים למערכת החינוך, וראש השב"כ מוחק תקציבים ללהט"בים, מצעד הגאווה במצפה רמון הוא מהחשובים בארץ. הוא מעביר מסר ברור: להט"בים נמצאים בכל מקום. אנחנו כאן ובכל מקום ואנחנו דורשים שוויון מלא".
ח"כ גינזבורג אמר כי "אל מול ממשלה חשוכה ולהט"בופובית שמנסה להחזיר את ישראל אחורה, אנחנו צועדים היום במצפה רמון בדרישה להצעיד את ישראל קדימה. המסר שמגיע היום ממאות הצועדים כאן בפריפריה הוא שבכל הארץ דורשים שוויון. לכל ישראלי מגיע שוויון זכויות מלא, לא פחות מכך. הגיע הזמן לשים סוף לאפליה, לאלימות, ולשנאה".
יו"ר איגי אמר כי "מאות האנשים שצעדו היום יחד במצפה רמון הם התשובה למי שחושב שאפשר לבטל אותנו, להשתיק אותנו או לגרש את ערכי החופש והשוויון מהמרחב הציבורי. דווקא השבוע, כשאנחנו רואים ניסיונות למחוק את הקהילה גם מתוך מוסדות המדינה, אנחנו מגיעות לכאן כדי לומר בקול ברור: לא תכבו את האור. המאבק הזה הוא לא רק על הקהילה הגאה, הוא מאבק על דמותה של ישראל. על השאלה אם נחיה במדינה חופשית, שוויונית ודמוקרטית, או במדינה שבה קיצונים מכתיבים לכולנו איך לחיות. נמשיך לצעוד, נמשיך לבחור בעשייה למען מדינה חופשית. ונבטיח שישראל תהיה מדינה בטוחה ושוויונית לכולן ולכולם".
חברת מועצת העיר ת"א-יפו רגולסקי הוסיפה: "רק כשמגיעים למצפה רמון אפשר להבין את מחיר ההדתה וההשתלטות הקיצונית של המשיחיים. תסתכלו עליהם ותראו אותנו".
