ראש המועצה האזורית רמת נגב מתח אתמול (רביעי) ביקורת חריפה על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, על רקע סוגיית השיטור המועצתי. לאחר שהשר אמר כי קידומו של שיטור קהילתי במועצה נבחן במסגרת תהליך ותקציבים, ערן דורון אמר כי לשר יש "כל פעם תירוץ אחר".
בדיון פומבי בוועידת השלטון המקומי ביקש יו"ר מרכז השלטון האזורי שי חג'ג' מהשר לפעול לקידום מיידי של שיטור מועצתי ברמת נגב, לאחר שבשנים האחרונות הורחב המודל לרשויות נוספות ברחבי הארץ. חג'ג', המשמש כראש המועה האזורית מרחבים, אמר כי "הקמנו שיטור מועצתי מדהים, במרחבים הוא עובד מצוין. אני לא יודע איך עבדנו קודם".
בהתייחסו למועצה של עמיתו אמר כי "עכשיו צריך דחוף, כחלק מההחלטות שאושרו לעוד 12 תחנות, לתקן את הפספוס של רמת הנגב, יש שם המון צרות". הוא קרא לבן גביר: "קבל החלטה עכשיו להוסיף שיטור מועצתי לרמת הנגב, כי היא זקוקה לזה. זה חשוב, זה לב הנגב המזרחי".
בן גביר השיב כי מאז כניסתו לתפקיד שונתה המדיניות בנושא והורחבה משמעותית פריסת השיטור המועצתי והעירוני. "אני שיניתי את התפיסה לגבי הנושא של שיטור מועצתי ועירוני. פעם זה היה נחלתם של בודדים, היום התפיסה שלי היא שכולם צריכים לקבל", אמר. בהתייחסו לדרישה להפעיל את המודל ברמת נגב, הוסיף השר: "אני שוקל כל בקשה. אני רוצה שיטור מועצתי בכל מקום, העניין הוא שיש תהליך, ולא כל דבר שאני רוצה אני מקבל מהאוצר. למרות זאת, רק בחודשים האחרונים הכנסנו עשרות ערים ויישובים לתוך הנושא הזה. אני מסכים שיש עוד מה לעשות, אבל ב-30 השנים שלפניי לא עשו את זה".
דבריו של השר עוררו תגובה מצד ראש מועצת רמת נגב דורון, שטען כי למרות הבטחות חוזרות ונשנות, המועצה עדיין נותרה ללא מענה. "כבר עם כניסתו לתפקיד, לפני שלוש וחצי שנים, הגיע השר ושמע על הצורך האדיר בחיזוק המשילות ברמת הנגב", אמר. "לצערי, בכל פעם היה תירוץ אחר - פעם תקציב המדינה ופעם משהו אחר. לא עזרו המכתבים והפניות, והמצב רק הלך והחמיר".
לדברי דורון, בינואר אף הגיע ראש הממשלה עם השר לביטחון לאומי לסיור באזור, ונחשף מקרוב לאתגרים הביטחוניים והמשילותיים עמם מתמודדים תושבי המועצה. "כל גורמי המקצוע במחוז דרום, במג"ב ובמשרד לביטחון לאומי המליצו על הפעלת השיטור המועצתי ברמת הנגב", הוסיף דורון. "לצערנו, הרבה דיבורים ומעט מעשים. בכל פעם שניתנה ההזדמנות, החליט השר להוציא את רמת נגב מרשימת הרשויות הזכאיות. השר מכיר ויודע שהשיטור המועצתי הוא המינימום הנדרש מול האתגרים הקיימים. אני מצפה שיממש את הבטחותיו ויאשר לאלתר את השיטור המועצתי לרמת נגב".
ראש מועצת רמת נגב נגד בן גביר: "כל פעם יש לו תירוץ אחר. הרבה דיבורים ומעט מעשים"
עודכן לאחרונה: 25.6.2026 / 12:17
