עשרות מתושבות ותושבי רחוב הגורן בשכונת מישור הגפן באופקים השתתפו בסוף השבוע האחרון במפגש שיתוף ציבור לקראת יציאתו לדרך של פרויקט התחדשות חדש וייחודי, במסגרתו יחודשו השטחים המשותפים בבניינים הפרטיים לאורך הרחוב.
במהלך המפגש שוחחו התושבים עם ראש העיר איציק דנינו ועם הצוותים המקצועיים המלווים את הפרויקט, קיבלו סקירה על התכנון המתגבש, העלו רעיונות והערות ולקחו חלק פעיל בעיצוב המרחבים שעתידים להתחדש בשכונה.
במסגרת הפרויקט יבוצעו עבודות לשדרוג המרחבים המשותפים בבניינים, ובהן החלפת ריצופים, עבודות גינון ופיתוח סביבתי, הקמת גינות משותפות חדשות, שדרוג תאורה, חידוש חזות הכניסות לבניינים ויצירת סביבה מטופחת ונעימה יותר עבור התושבים.
הפרויקט מצטרף לשורת עבודות ופיתוחים שכבר מבוצעים בימים אלה בשכונת מישור הגפן במסגרת תכנית השיקום וההתחדשות הרחבה שמקדמת עיריית אופקים בשכונה שנפגעה קשה ב-7.10. מדובר במהלך ייחודי המתמקד לא רק בשטחים הציבוריים, אלא גם במרחבים המשותפים הסמוכים לבתי התושבים, מתוך מטרה לשפר את איכות החיים, לחזק את תחושת השייכות ולעודד מעורבות קהילתית.
הפרויקט מתקיים בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ומתאפשר בזכות תקציבים שהוקצו במסגרת החלטת הממשלה הייעודית לאופקים, כחלק ממכלול פרויקטים שנועדו לקדם את שיקומה, פיתוחה והתחדשותה של שכונת מישור הגפן.
ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, ציין: "אנחנו מאמינים שהתחדשות עירונית אמיתית מתחילה מהמרחב שבו התושבים חיים את חיי היום-יום שלהם. לצד ההשקעה הגדולה בתשתיות, בכבישים, בפארקים ובמרחבים הציבוריים, חשוב לנו להשקיע גם במרחבים המשותפים הסמוכים לבתים וליצור סביבת מגורים נעימה, מטופחת ומחברת יותר. שיתוף התושבים הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך, ואני שמח לראות את המעורבות, הרעיונות והרצון המשותף להמשיך ולחזק את השכונה. תודה למשרד להגנת הסביבה על השותפות החשובה ועל התמיכה בפרויקט ותודה גדולה לעובדות הסוציאליות של היחידה הקהילתית שפועלות לרווחת תושבות ותושבי השכונה."
