לפני שנה בדיוק, ב-24 ביוני 2025, נשמעה בשעות הבוקר אזעקה ברחבי באר שבע, ששינתה את חייהם של רבים מתושבי שכונת נווה זאב. טיל ששוגר מאיראן פגע ישירות בבניין מגורים, פגיעה שהובילה לקריסת הבניין ולמותם של ארבעה בני אדם: מיכל זקס, בנה רב"ט איתן זקס, נועה בוגוסלבסקי ונעמי שאנן ז"ל.
היום, שנה לאחר האירוע המטלטל, חזרו חלק מתושבי השכונה לאזור ברגשות מעורבים ועם המון געגוע. עבור רבים מהם, החזרה למקום אינה רק ביקור פיזי: היא מפגש עם זיכרונות, עם רגעי האימה של אותו בוקר ועם המציאות החדשה שנכפתה עליהם מאז. חלקם עדיין מתמודדים עם הליך השיקום הארוך, אחרים כבר מצאו בית חדש, אך כולם מספרים כי נווה זאב נותרה עבורם הרבה יותר מכתובת - היא קהילה, שכנים ומשפחה.
"הכל היה קרוב, עכשיו אני רחוקה וזה חסר לי", מספרת תושבת השכונה בסרטון שפרסמה עיריית באר שבע לרגל ציון השנה לאירוע. תושבים נוספים לקחו חלק ודיברו על הגעגוע לשגרה שנקטעה ועל הכוחות שמצאו למרות הכל ובזכות הקהילה בשכונת המגורים והמקומות המוכרים והאהובים עליהם. כפי שציין אחד תושבים: "זאת נווה זאב שלנו עם האנשים הנהדרים". תושב אחר ציין: "מצד אחד יש לי את השקט שלי, מצד שני אני הולך חמש דקות, אני מרגיש שאני במרכז העניינים".
כזכור, מאז הפגיעה הקטלנית פעלו גורמי העירייה, משרדי הממשלה וגופי הסיוע לליווי המשפחות שפונו ולבנייה מחדש של האזור. כאשר פינו מוחלט של הבניין והריסתו התבצעו בחודש אוקטובר האחרון, והדיירים עברו לדיור חלופי עד לשיקום מלא של המקום.
שנה אחרי, תושבי נווה זאב מבקשים להביט קדימה. "צריך לחזק את העסקים שנפגעו", אמרה תושבת השכונה ותושב אחר הוסיף: "השכונה חוזרת לעצמה". בין ההריסות שפינו, התוכניות לשיקום והחזרה ההדרגתית לחיים, הם אומרים כי המסר החשוב ביותר הוא שהקהילה תישאר חזקה.
שנה לפגיעת הטיל שהחריב בניין מגורים בבאר שבע: "אני רחוקה והבית חסר לי"
עודכן לאחרונה: 24.6.2026 / 13:11
