וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור העתיד של האנרגיה: בני הנוער מהדרום יובילו מיזמי קיימות וחדשנות

עודכן לאחרונה: 24.6.2026 / 10:55

עיריית אופקים נבחרה להשתתף בתוכנית "סוויץ'" של משרד האנרגיה, שתעניק לתלמידים כלים להובלת שינוי סביבתי וקהילתי, התלמידים ילמדו על אנרגיות מתחדשות, התייעלות אנרגטית ויזמות חברתית, ויפתחו פתרונות לאתגרים מקומיים

תוכנית "סוויץ'" של משרד האנרגיה והתשתיות באופקים יוצאת לדרך. צילום: דוברות עיריית אופקים,
תוכנית "סוויץ'" של משרד האנרגיה והתשתיות באופקים יוצאת לדרך/צילום: דוברות עיריית אופקים

תוכנית "סוויץ'" של משרד האנרגיה והתשתיות באופקים יוצאת לדרך: משרד האנרגיה והתשתיות מודיע כי עיריית אופקים נבחרה להשתתף בתוכנית ההכשרה הארצית "סוויץ'" תכנית ייחודית שנועדה לחשוף בני ובנות נוער לעולם האנרגיה המקיימת, להעמיק את היכרותם עם אתגרי משק האנרגיה בישראל ולעודד יזמות, מעורבות אזרחית והובלת שינוי בקהילה בתחום האנרגיה המקיימת.

התוכנית תכלול הכשרה ייעודית לבני ובנות נוער, במסגרתה ירכשו המשתתפים ידע בתחומי האנרגיה, ההתייעלות באנרגיה, האנרגיות המתחדשות, תחבורה יעילה והשפעת צריכת האנרגיה על הסביבה והקהילה.

התוכנית, המובלת על ידי חטיבת אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות, תפעל במהלך שנת הלימודים הקרובה (תשפ"ז). בכל רשות מקומית שנבחרה להשתתף התכנית, תוקם קבוצת נוער של 25-35 תלמידים מכיתות ח'-י', אשר יעברו תהליך עומק חינוכי הכולל סדרת מפגשים, ליווי מקצועי ופיתוח מיזם קהילתי בעל השפעה מקומית. כל קבוצה תזהה אתגר סביבתי בתחום האנרגיה המקיימת בסביבתה הקרובה ותפתח מענה יישומי, החל מהסברה וחינוך ועד יוזמות שטח חדשניות. התוכנית נועדה לחזק את מעורבות הדור הצעיר בקידום קיימות ואחריות סביבתית, ולהעניק לבני הנוער כלים להובלת שינוי בקהילה.

"תוכנית "סוויץ" היא תכנית חשובה לטובת בני הנוער באופקים, דור העתיד של מדינת ישראל. הביקוש לאנרגיה בעולם הולך וגובר, במיוחד בעקבות מהפכת ה-AI. מדינת ישראל היא מובילה עולמית בטכנולוגיה וחדשנות, והתכנית תסייע לבני הנוער באופקים להשתלב בתחומי האנרגיה והחדשנות, ולפתח פתרונות שיבטיחו אספקת אנרגיה רציפה, זולה ונקייה לארץ ולעולם כולו. אני מודה לראש העיר איציק דנינו, יחד נמשיך לפעול למען תושבי אופקים". ציין שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן.

ראש העיר אופקים, איציק דנינו, אמר: "אני מברך על בחירתה של אופקים להשתתף בתוכנית 'סוויץ'' של משרד האנרגיה והתשתיות. בני ובנות הנוער של היום הם מובילי המחר, והחשיפה לעולמות האנרגיה, הקיימות והחדשנות תעניק להם כלים משמעותיים להשפיע על הסביבה ועל איכות החיים בקהילה. אני בטוח שהתוכנית תעודד את בני הנוער בעיר לפתח רעיונות ופתרונות יצירתיים שיתרמו לעתיד ירוק ומקיים יותר עבור כולנו, ואני מודה לשר האנרגיה אלי כהן על העשייה למען תושבי אופקים".

טרם התפרסמו תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully